Toon posts:

[iPhone 3G] Scherm vervangen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste medetweakers,

Zojuist een iphone 3g gekocht, een probleem is dat het scherm van deze iphone kapot is. Het touchscreen werkt nog wel, alleen het voorfrontje moet vervangen worden. Zojuist dit ding besteld: http://cgi.ebay.com/ws/eB...&ssPageName=STRK:MEWNX:IT ,
Is dit wat ik nodig heb? En hebben jullie tips en tricks wat ik het beste kan doen?

Alvast bedankt iedereen!

Mvg,

Marlon Pijpenseel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:18
Besteld voor je weet of je dat wel nodig had? Uhmm ;)

Veel betere site: ifixit.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
Google: "Iphone 3G disassembly" of "Iphone 3G repair LCD" en dan gewoon lezen?

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Haha, ja had het maar besteld. Die 3 dollar stelt ook niks voor. Heb nu gehoord dat ik bij de koop van de iphone een complete digilizer en schermpje krijg. Heeft iemand misschien handige tips en tricks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPeek
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-09 12:45
Heb je het nu over de digitizer (het touch screen deel) of het echte scherm? Dat zijn namelijk 2 losse onderdelen, soms kan het scherm kapot zijn terwijl de digitizer nog heel is en omgekeerd. Als je niks meer op het scherm kunt zien is het scherm kapot, als de bovenste 'glas plaat' kapot is is de digitizer kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
Verwijderd schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 22:15:
Heeft iemand misschien handige tips en tricks?
Nogmaals: http://www.ifixit.com/Gui...hone-3G-Front-Panel/587/1
Ik raad je sterk aan die eens te bekijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het touchscreen werkt nog perfect, alleen het voor frontje (het glas) is kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Daarnaast raad ik je sterk aan dit niet zelf te repareren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Xenergy, heb je daar ook een rede voor?

En weten jullie ook wat de nadelen/voordelen zijn van een plastic scherm? En merk je veel verschil met de touch feeling?

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2010 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 22:28:
Xenergy, heb je daar ook een rede voor?

En weten jullie ook wat de nadelen/voordelen zijn van een plastic scherm? En merk je veel verschil met de touch feeling?
Omdat je geen bijster intelligente vragen stelt en ons antwoorden vraagt over een onderwerp waar je meer dan 1000 google hits + tutorials over krijgt. Dus wat wil je precies weten? 'Tips and Tricks' zegt namelijk niet zo veel en als je zelf geen moeite wilt doen om informatie in te winnen lijkt het me een kansloze operatie om zelf je iPhone te gaan repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb zelf al heel veel moeite genomen, ik vind ook vele resultaten via google/youtube. Ik vraag om tips en tricks, ook al staat alles uitgelegd. Mensen met ervaring kunnen meestal meer info geven en dingen vertellen waar je op moet letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPeek
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-09 12:45
Verwijderd schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 22:40:
Heb zelf al heel veel moeite genomen, ik vind ook vele resultaten via google/youtube. Ik vraag om tips en tricks, ook al staat alles uitgelegd. Mensen met ervaring kunnen meestal meer info geven en dingen vertellen waar je op moet letten.
En die staan dus op IFixit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, had de site ifixit al bekeken, dankjewel voor de link. Heb ik zeker wat aan.

Weet iemand dan alsnog de voordelen en nadelen van een plastic scherm in plaats van een glazen scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-10 14:39
Verwijderd schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 22:46:
Ja, had de site ifixit al bekeken, dankjewel voor de link. Heb ik zeker wat aan.

Weet iemand dan alsnog de voordelen en nadelen van een plastic scherm in plaats van een glazen scherm?
Waarschijnlijk meer nadelen dan voordelen, anders zat er in eerste instantie wel een plastic scherm op.

Zomaar een paar dingen die in me op komen:
- krasgevoelig
- voelt cheap aan/niet origineel
- zal er waarschijnlijk ook zo naar uitzien

Er is vast wel meer te bedenken, maar dat zijn de eerste dingen die mij naar binnen schieten bij het horen dat iemand z'n glas wil vervangen door plastic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke, volgens mij zijn al die glazen die je via focalprice, dealextreme, ebay etc koopt van plastic. Hoop het natuurlijk van niet! Weet iemand misschien waar ik voordelig een glazen scherm koop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
Verwijderd schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 22:54:
Oke, volgens mij zijn al die glazen die je via focalprice, dealextreme, ebay etc koopt van plastic. Hoop het natuurlijk van niet! Weet iemand misschien waar ik voordelig een glazen scherm koop?
Volgens mij heb je voor de techniek die de iPhone gebruikt (correct me if I'm wrong) glas nodig. Dit bewerkstelligt een goede opvang van de spanning over je vinger. Plastic zou ik in ieder geval noooooit doen en als ik al het scherm zou vervangen (iets wat ik dan wel zou proberen, maar ik heb dan ook veel ervaring) zou ik zeker een origineel scherm bemachtigen. IFixit heeft die zo voor je liggen, met alle benodigde tools. Kost ook wel wat, maar dan heb je in ieder geval de meeste kans dat het ook gaat werken. Maar ook ik moet zeggen dat je vragen niet bijster scherp zijn en je echt goed moet nadenken of je het zelf wel kan, oefen anders eerst even met het openen en werkend weer dichtmaken van een oud mobieltje ofzo, om een feeling voor het gepriechel te krijgen.

En lees iFixit echt goed door, het scherm haal je bij de 3G er niet zomaar af, als je te wild ben of uitschiet gaan er kabeltjes kapot die je niet kapot wil hebben.

edit: Nog eens gekeken naar je Ebay item en de volgende passage zet me aan het denken:

"Compatible with all iPhone 3G (not iPhone, please visit our store for iPhone Glass cover).
this is not the touch screen LCD"

Makes no sense zeg maar, tenzij ze bedoelen dat het niet de iPhone 1e generatie is en dat het niet de digitizer is. Maar als ze het zo beschrijven skip ik het item al. ;)

[ Voor 12% gewijzigd door vgroenewold op 21-09-2010 23:09 ]

• kipneck
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-10 12:39
van de week zelf nog de front van mijn 3G vervangen. stelde opzich niet zoveel voor. je moet wel even van dat dubbelzijdige tape erbij bestellen.

Verwijderd

Topicstarter
@kipneck,

Heb jij een plastic scherm er opgezet? Of gewoon glas?
Pagina: 1