Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Lettertype vastzetten in browsers

Pagina: 1
Acties:

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:04
Mijn nieuwe site is online, en de tekst wil ik graag binnen de DIVS houden. Echter heb ik geen rekening gehouden met de functies in IE en dergelijke om de tekst groter te maken (tekengrootte in IE)

Is er een mogelijkheid om te zorgen dat de tekst altijd binnen de DIV blijft, en dat de tekengrootte, hoe die ook ingesteld is, gewoon altijd (in dit geval) 16 pixels blijft.

voor voorbeeld: www.fotogoud.nl

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Er zijn altijd wel manieren om vanuit de browser dit te overrulen.
Daarbij moet je met je handen van de instellingen van de gebruiker afblijven, die maakt instellingen niet voor niets.

• dev10
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11 08:33
Een simpele tip: overflow.

• Bosmonster
  • Laatst online: 19-11 09:49

Bosmonster

*zucht*

px gebruiken ipv em

em's zijn sowieso een beetje achterhaald, aangezien zo'n beetje alle moderne browsers en OS'en wel een full zoom feature hebben. (alleen IE6/7 zijn nog afhankelijk van relatieve font sizing)

[ Voor 53% gewijzigd door Bosmonster op 21-09-2010 22:57 ]

• Waah
oke bedankt voor alle tips. zal iig gebruik maken van Px ipv Em.
alleen mijn DIV groeit dan niet mee, maar dit is dan even niet anders.

En het lettertype is groot genoeg ook voor mensen die minder goed kunnen lezen, dus daarom kom ik liever WEL aan de instellingen.

Die instellingen zijn er voor slechte designers die lettertype 12 of 10 uit word gewend zijn en dit voor browsers gebruiken voor grote lappen tekst

• Bosmonster
  • Laatst online: 19-11 09:49

Bosmonster

*zucht*

ik snap sowieso niet zo heel goed hoe die site in elkaar zit met al die position:absolute's, maar als dat vak niet meeschaalt zal een min-height gebruiken ipv height waarschijnlijk ook een hoop oplossen

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:23

MueR

Admin Devschuur® & Discord

is niet lief

Waah schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 23:06:
En het lettertype is groot genoeg ook voor mensen die minder goed kunnen lezen, dus daarom kom ik liever WEL aan de instellingen.

Die instellingen zijn er voor slechte designers die lettertype 12 of 10 uit word gewend zijn en dit voor browsers gebruiken voor grote lappen tekst
Die instellingen zijn er zodat mensen zelf bepalen wat ze prettig vinden en daar kan, mag en moet je niets aan doen.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 26-11 12:04
Bosmonster schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 22:50:
px gebruiken ipv em

em's zijn sowieso een beetje achterhaald, aangezien zo'n beetje alle moderne browsers en OS'en wel een full zoom feature hebben. (alleen IE6/7 zijn nog afhankelijk van relatieve font sizing)
Juist, en voor zover ik weet schaalt de div dan prima mee met de tekst, dus ik snap het probleem ook niet zo?

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online
MueR schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 23:42:
[...]

Die instellingen zijn er zodat mensen zelf bepalen wat ze prettig vinden en daar kan, mag en moet je niets aan doen.
Precies en als je je site goed bouwt geeft dat helemaal geen problemen.

Kijk ook alsjeblieft eens naar de titel van je pagina (Untitled Document?) en diverse taal- en spellingsfouten (nieuwschierig, mogelijkheiden).

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:23

MueR

Admin Devschuur® & Discord

is niet lief

InZane schreef op woensdag 22 september 2010 @ 09:26:
Precies en als je je site goed bouwt geeft dat helemaal geen problemen.
Mwah, je wil nog wel eens tegen een vaag renderbugje aanlopen in obscure zoomniveaus, maar die zijn meestal zo op te lossen.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

Bosmonster schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 22:50:
Gebruik zelf nog altijd em's om websites te maken. Juist omdat ik de full-zoom niet fijn vind werken. Ook met scaling op een website zelf (tekst) is het makkelijker. Even de <html> font-size:110%; meegeven en alle tekst op je website is groter :)

• Waah
bedankt voor alle feedback! de schrijffouten zijn er (volgens mij) nu inderdaad uit. En heb het probleem al gevonden. Had de achtergrond en border opgegeven in de container, en daar een vaste grootte ingesteld.
heb het nu op de text-div ingesteld met een variabele grootte.

bedankt ^_^ had er niet aan gedacht zonder jullie.

en inderdaad kan je het best van de opties voor de gebruiker afblijven, maar als het niet anders kon vond ik het design en de usability die het geheel nu heeft belangrijker dan letters van 4 cm groot, die alleen gebruikt worden voor een doelgroep die ik niet nastreef.

maar dit is de beste oplossing. bedankt!

• alwinuzz
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 29-11 23:12
Waah schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 23:06:
Sommige mensen zijn echt heel slechtziend. Ik ken iemand die je website niet zou kunnen lezen op de default zoom, zelfs met z'n tv als monitor. Hij heeft letters van 4cm gewoon nodig.

Voordeel van je site zijn de gele letters op een zwarte achtergrond, dit is beter leesbaar dan zwarte letters op wit.

Leuk initiatief trouwens! Misschien een idee om je site ook op de nieuwe V&A zetten?

• Finder
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 26-11 13:57
Modbreak:Ga jij dan het Algemeen Beleid nog even doorlezen?

[ Voor 81% gewijzigd door MueR op 24-09-2010 23:27 ]

Pagina: 1