[Probleem] Nieuwe PC - Zelfbouw - (vastloop) scherm

Pagina: 1
Acties:

• BastiaanNL
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-09-2023
Beste allemaal,

Ik heb voor een vriendin een systeem samengesteld en in elkaar gezet. Windows installeren ging al een aantal keer met een BSOD --> bad_pool_header. Na even gegoogled te hebben kan dit van alles zijn Eerst even de setup:
Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/2cwoimt.jpg

Wanneer windows nu opgestart wordt verschijnen er verschillende fouten, de ene keer is er direct na de BIOS een zwart scherm met horizontale witte strepen. De andere keer ben je net in Windows en dan verschijnen er diverse kleuren etc. op het scherm (niks is meer mogelijk, slechts rebooten). Dan doet hij het wel normaal. Het is vooral met opstarten.

Wat heb ik geprobeerd: Nieuwste hardware drivers --> Catalyst voor videokaart en alle benodige drivers voor het MB. Eerst van CD, daarna de nieuwste van de Asus website. CPU gecheckt die wordt 25 graden dus die zal het niet zijn. Geheugen zit in de 2 blauwe slots (staat naast elkaar: 2 blauw 2 zwart zitten in de blauwe voor Dual Channel'. Satadrivers zijn met MB drivers meegeinstalleerd. Videokaart is ook niet doorgebrand want dan doet hij het de volgende keer ook niet normaal. Er zit geen stroomaansluiting op terwijl alternate het volgende beweert bij de stroomaansluiting:
Aansluiting
PCIe x16 v2.0, PCIe x16 v2.1
Nou ik heb lang dat dat ding gekeken maar hij komt er ook niet spontaan op. Hij zit er echt niet op daarnaast is er een koelmembraan op de videokaart gemonteerd en geen fan die mogelijk ook nog stroom nodig heeft. Gisteravond 10x opgestart maar bij mij gebeurd het dan niet. En start zij hem vandaag en dan gebeyrd het weer.

Ik zit met mijn handen in het haar! Help me aub! :(

• BastiaanNL
Probleemhandtekening:
Gebeurtenisnaam van probleem: BlueScreen
Versie van besturingssysteem: 6.1.7600.2.0.0.256.1
Landinstelling-id: 1043

Aanvullende informatie over dit probleem:
BCCode: 24
BCP1: 00000000001904FB
BCP2: FFFFF88003B3BF08
BCP3: FFFFF88003B3B760
BCP4: FFFFF880012B29C0
OS Version: 6_1_7600
Service Pack: 0_0
Product: 256_1

Bestanden die helpen bij het beschrijven van het probleem:
C:\Windows\Minidump\092110-17784-01.dmp
C:\Users\Gebruiker\AppData\Local\Temp\WER-32276-0.sysdata.xml

Lees de onlineprivacyverklaring:
http://go.microsoft.com/f...inkid=104288&clcid=0x0413

Als de onlineprivacyverklaring niet beschikbaar is, lees dan onze offlineprivacyverklaring:
C:\Windows\system32\nl-NL\erofflps.txt

Dit is de dumpfile overigens.

Wat ik nu heb geprobeerd is de 20 pins op het MB nu aangesloten als 24 pins (de extra connector) maar ik dacht asltijd dat deze overbodig was. Kan dat het uberhaupt zijn?

Bij voorbaat dank!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Je moet iig gewoon rustig blijven; Neem de pc weer mee naar je eigen woning en ga daar rustig aan de slag:

Begin met het verwijderen van alle overbodige componenten; Koppel de dvd-writer los, haal 1 geheugenreepje eruit. Probeer dan of de problemen nog steeds optreden; Zo ja, doe dan het andere geheugenreepje erin; Vervang de videokaart tijdelijk door een andere (bv die uit je eigen pc). Probeer een andere voeding; Koppel zo nodig de dvd-speler weer aan, en boot een Linux-live cd, voer een memtest uit.
Gewoon systematisch componenten uitsluiten. Zou trouwens als eerste de videokaart proberen.
PCIe x16 v2.0, PCIe x16 v2.1 slaat overigens niet op de stroomaansluiting, Dit betekent dat de kaart in PCIe x16 v2.0 en v2.1 sloten kan.

Edit:

Overigens vond ik dit na te hebben gegoogled op de videokaart:
http://vip.asus.com/forum...es&page=1&SLanguage=en-us

[ Voor 11% gewijzigd door MaximusTG op 21-09-2010 21:10 ]

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

• BastiaanNL
Thnx voor je reactie. Zit nu op de laptop. Memtest in windows draait nu. Gaat lekker langzaam. Linux hebik 0 kennis van dus die gok neem ik maar niet. Videokaart vermoedde ik al vanwege die horizontale strepen en diverse kleuren (niks meer van windows terug te herkennen). Drivers van Catalyst hoor ik vaker nare dingen over en heb ik zelf ook weleens problemen ervaren Maar na een goede versie gevonden te hebben is het vrijwel altijd stabiel. Weet je toevallig of dat report duidt op de videokaart.