Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timove
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-08 23:46
Beste Medetweakers,

Ik wil een ander moederbord kopen om SLI op te gaan draaien.
Hoeveel maakt het uit tussen 2x 16 en 2x 8 lanes pci-e sloten in zin van prestatie.
Zou een videokaart op een 8x Pci-e slot wel genoeg hebben aan die 8 lanes om goed te presteren (in sli)?

Heeft iemand nog een suggestie voor zo'n bordje met een AM3 socket?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-09 08:50
Ja. Verder is het handig om te vermelden met welke kaarten je gaat draaien, maar uit tests is gebleken dat het zo goed als niks uit maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22-08 11:29

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

Afhankelijk van de kaarten die je er in wil gaan zetten maakt het niet zo veel uit, als je er bijvoorbeeld een GTX 480 er in wil zetten is het natuurlijk een ander verhaal.

(vermeld even welke kaarten je wil gaan draaien met welke cpu, helpt kiezen ;) )

[ Voor 19% gewijzigd door BGB4rn op 21-09-2010 18:05 ]

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-09 08:50
Nee hoor. Zoals u hier kunt zien maakt het echt geen kont uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeara
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-09 22:47
Voor zo ver ik weet zijn er vrij weinig AM3 borden met SLI ondersteuning.
Maar volgens mij heeft Asus er eentje.

Edit

Blijkt dat asus er 3 heeft

http://tweakers.net/price.../787/256475;256473;266443

[ Voor 31% gewijzigd door Zeara op 21-09-2010 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22-08 11:29

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

Zeara schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 22:33:
Voor zo ver ik weet zijn er vrij weinig AM3 borden met SLI ondersteuning.
Maar volgens mij heeft Asus er eentje.

Edit

Blijkt dat asus er 3 heeft

http://tweakers.net/price.../787/256475;256473;266443
Wie zegt dat je per see een bord moet hebben met sli ondersteuning om sli te draaien ? zo lang je de slots er maar voor hebt ;)

nieuws: Hack maakt sli mogelijk op alle moederborden

Ik heb het zelf ook op mijn P45 bord draaien (geen enkele daar van heeft sli) en ik moet zeggen dat het prima werkt.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeara
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-09 22:47
Ah, ik hoorde er wel wat over. Maar mocht de OP de hack niet willen toepassen ofzo ;)

In ieder geval die Formula ondersteund het officieel niet, kan het in ieder geval niet vinden op de nederlandse website van Asus vinden.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 14:49

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Welkom op GoT :w

Zonder aan te geven met wat voor kaarten je dit wilt gaan doen is er weinig concreets over te zeggen. Maar over het algemeen genomen is het verschil tussen een SLi/CrossFire opstelling over 2x16 lanes of 2x8 lanes maar klein tot niet aanwezig.
Deze discussie is trouwens al tig keren voorbijgekomen in dit forum. Heb je er wel naar gezocht? Want dan had je je antwoord vast snel gevonden.

Ik ben echter wel van mening dat je beter af bent met één goede enthusiast kaart dan met twee mainstream kaarten. Dan zal je performance namelijk altijd goed zijn (op het moment met een recente kaart natuurlijk), in tegenstelling tot fluctuerende prestaties tussen voldoende en super.
Je zit dan met een constantere performance en zult minder snel last hebben van kleine glitches.
Voor de normale persoon zou ik multi-card opstellingen dan ook niet aanraden.
Of dit op jou van toepassing is kan ik niet beoordelen, dat is aan jezelf.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Timove
ten eerst bedank al voor de info

ik geef nog wat mis de informatie
ik wilde de 460 3-way draai maar aangezien dat niet kan wil ik gaan kijken maar 3-way 470
p.s ik wil de 2e en 3e kaart dan koop in de loop van de jaren(upgrad)
dit is ook de rede waarom ik wil gaan voor meder kaarte inplaats van 1.

ik was zelf aan het kijke naar de MSI 790FX-GD70 die omdat die 2x16+2x8 heeft

• R.E.
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:57
Timove schreef op woensdag 22 september 2010 @ 11:37:
ten eerst bedank al voor de info

ik geef nog wat mis de informatie
ik wilde de 460 3-way draai maar aangezien dat niet kan wil ik gaan kijken maar 3-way 470
p.s ik wil de 2e en 3e kaart dan koop in de loop van de jaren(upgrad)
dit is ook de rede waarom ik wil gaan voor meder kaarte inplaats van 1.

ik was zelf aan het kijke naar de MSI 790FX-GD70 die omdat die 2x16+2x8 heeft
Ook dit is voorbij gekomen. Het is namelijk zo dat als je later wil upgraden, het vaak gewoon goedkoper en makkelijker is om je oude kaart te verkopen en een nieuwe next gen kaart aan te schaffen. De snelheidswinst is dan vaak gelijk of groter dan een nieuwe kaart te kopen. Als je SLI/crossfire niet direct nodig hebt, is de toegevoegde waarde nagenoeg nihil.

Edit voorbeeldje:

Ik heb nu een HD4870. Wil ik nu een HD4870 er bij, kost me dan in V&A ongeveer 80,-. Ik zou mijn eigen HD4870 voor dezelfde prijs kwijt kunnen, dit levert me dan dus 80,- op. Wil ik dan netto hetzelfde uitgeven, kom ik op een budget van 160,- uit. Voor 160,- kan ik een GTX460 of een HD5770 kopen.
Aangezien crossfire drivers bij lange na niet een constante schaalbaarheid laten zien, is hier de beter keus (als er geen andere voorwaarden zijn) de GTX460. ook mede omdat er nieuwe ondersteuning is van DX11 (wat ik met crossfire niet zou hebben)...

[ Voor 24% gewijzigd door R.E. op 22-09-2010 14:21 ]

Vette shit!

• Timove
ja dat kan wel zo zijn maar je hebt al Dx 11(10.1) en ik weet echt niet of de 4870 2x niet beter is dan de 460
maar ja dat is ook een opzie, je bespaart wel je voeding en geluid en temperatuur
Pagina: 1