voor MS SQL 2005
Ik wil graag meerdere query's in een stored procedure combineren die dan samen 1 xml blok vormen. Ik wil deze dan ook in 1 keer kunnen parsen met een xsl file op de server.
De losse query's werken maar dat leverd weer extra werk op omdat ik iedere keer weer naar de server moet om de xml op te halen. Daarnaast gebruik ik de query's enerzijds om een webpagina te vullen en anderzijds om een excel bestand te vullen.
Een union of union all werkt niet omdat de tabellen gelijk moeten zijn en dat zijn ze niet.
Kan het geen ik wil, of moet ik toch aparte query's schrijven?
gewenste output
Ik wil graag meerdere query's in een stored procedure combineren die dan samen 1 xml blok vormen. Ik wil deze dan ook in 1 keer kunnen parsen met een xsl file op de server.
De losse query's werken maar dat leverd weer extra werk op omdat ik iedere keer weer naar de server moet om de xml op te halen. Daarnaast gebruik ik de query's enerzijds om een webpagina te vullen en anderzijds om een excel bestand te vullen.
Een union of union all werkt niet omdat de tabellen gelijk moeten zijn en dat zijn ze niet.
Kan het geen ik wil, of moet ik toch aparte query's schrijven?
SQL:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| SELECT table1_auto as [id], table1_title as [title], table1_description as [description] FROM table1 as [table1] SELECT table2_value as [value], table2_numbers as [numbers], FROM table2 as [table2] FOR XML AUTO, ELEMENTS |
gewenste output
XML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
| <root> <table1> <id>1</id> <title>hello world</title> <description>lorem ipsum etc</description> <table1> <table1> <id>2</id> <title>hello you</title> <description>temp etc</description> <table1> <table2> <value>100</value> <numbers>25.00</numbers> <table2> <table2> <value>200</value> <numbers>50.00</numbers> <table2> </root> |