Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een probleem. Ik ga voor de tweede keer een stuk software schijven dat twee anderen weer gaan vermarkten. Het loopt wel lekker, alleen van software maintainabilty hebben ze geen kaas gegeten.
En nu is het helemaal vastgelopen. We zijn een vorige keer met ruzie uit elkaar gegaan want ik wou een grotere beloning. Nu zijn ze dus terug. En ik wil nu wel fatsoenlijk beloond worden. Ik heb geen zin in een normaal uur loon, ik wil op de langere termijn ook geld verdienen aan het Software As Service concept waarbij klanten maandelijks betalen voor het gebruik van de webapplicatie waarbij ik dus de software kwaliteit bewaak.

Wat voor samenwerkings overeenkomst zou ik met ze kunnen overeenkomen?
Aandelen? Percentage van inkomsten? en hoe dit te doen? Copyright? Do's en Don'ts?

help?

Verwijderd

Het is een nogal vergaande vraag die niet eenvoudig te beantwoorden is, zeker op dit forum zul je tig verschillende antwoorden krijgen :)

Ik weet niet om welk bedrag het gaat maar een besloten vennootschap (omdat je spreekt over aandelen) lijkt me nogal vergezocht. Misschien zit ik ernaast hoor, het kan zijn dat het gaat om een belang van > 25.000 euro, maar daaronder zou ik niet de moeite doen om een BV op te richten, in verband met o.a. het minimumkapitaal van 18.000 euro en de administratieve lasten die het met zich meebrengt (o.a. verplichting tot deponering van een (weliswaar verkorte) jaarrekening).

Je zou het zo kunnen vormgeven dat jij de software ontwikkelt en alle rechten op de software behoudt en dat zij in feite gewoon op grond van een distributie- of agentuurovereenkomst de software en de bijbehorende services aan de man gaan brengen. Hoe je dat contractueel vormgeeft is geheel vrij. Je moet gewoon eerst op papier zetten wat je 'economisch' wilt (welk deel van de winst ben je bereid uit handen te geven, ga je werken met bonussen, et cetera et cetera) en dan pas moet je gaan kijken hoe je dat juridisch het handigst kunt opschrijven.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2010 19:15 ]