[Win7] Laptop crashes (bevriest)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds een paar weken een nieuwe laptop (Asus G51JX) en deze crasht af en toe. Ik weet niet precies waardoor dit komt, maar het gebeurt voornamelijk bij bepaalde pop-ups/messageboxes. Het gebeurt bij enkele games, een chat programma wat ik gebruik op mijn stage (Psi) en zelfs als ik shift een paar keer indruk, een paar seconden nadat windows vraagt of ik plaktoetsen wil inschakelen bevriest mijn hele laptop. Het enigste wat ik nog kan doen is mijn laptop uitschakelen door de aanknop ingedrukt te houden.

Ik gebruik 64-bit Windows 7, en het gebeurt al sinds mijn aanschaf. Ik weet niet zeker of het OS het probleem is, maar ik weet niet goed waar ik naar moet zoeken om een oplossing te vinden. Ik kan het grotendeels wel omzeilen maar sommige dingen gebeuren wel eens per ongeluk zoals de plaktoets messagebox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceWayne
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 31-08 20:29

BruceWayne

Heeft een alterego

Met andere woorden, zogauw je een pop-up krijgt kan hij daar niet mee overweg? Rare gedachte, maar heb je videokaartdrivers al eens geupdate?

// Verder denkend, weet je zeker dat het vanaf dag 1 al is? Anders zou het ook wel een spyware oid kunnen zijn. Of misschien wel foutieve hardware...

[ Voor 35% gewijzigd door BruceWayne op 21-09-2010 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gulie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-12-2024
Alle driver even update, en niet allen kijken op de website van de leverancier, maar ook als het kan van de ontwikkelaar zelf, (dus bij een Intel Nic ook even op de Intel site kijken).
Als het dan nog steeds is, wat zegt het logboek ?

Ben Dis... dyc... dic... Dyslexie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-09 16:17
Gezien de leeftijd van de laptop lekker terug naar de leverancier. Het kan in de software zitten maar ook in de hardware. De leverancier heeft jou een slecht product verkocht. Deze zal dus ook ingeruild moeten worden voor een ander exemplaar.

Carpe Diem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het gebeurt niet bij elk soort pop-up, meestal doet hij het gewoon normaal. Maar zoals bij een bepaalde MMORPG crasht de laptop als er een patcher tevoorschijn komt. Bij Psi crasht de laptop als er een notification tevoorschijn komt dat er iemand inlogt of dat ik een bericht krijg. Maar een aantal andere games en programma's zoals MSN doet hij foutloos...ik weet eerlijk gezegt niet waar het verschil in zit.

Ik zal kijken of er drivers te vinden zijn, maar ik weet zeker dat het geen spyware is omdat het al een keer gebeurde voordat de laptop ooit het internet zag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceWayne
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 31-08 20:29

BruceWayne

Heeft een alterego

Dan is het zeker aan te raden eens drivers te updaten. En anders terug naar de leverancier zoals eerder gezegd hier. Dan moet het haast wel hardware gerelateerd zijn, zeker als het out-of-the box is.
Pagina: 1