[win 7] Problemen aanmaken virtueel scherm

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankyie
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-08-2024
Beste mensen

Eerst even een verhaal wat ik poog te doen.

Ik probeer mijn laptop als 3de scherm te laten werken naast mijn andere twee schermen. Om dit te kunnen doen gebruik ik een programma genaamd ZoneScreen ( http://www.zoneos.com/zonescreen.htm ) Dit programma is instaat om een scherm te mirorren. Hij verstuurt het scherm van de host pc naar de client pc (in dit geval de laptop). Echter, dit programma kan alleen mirrorren. Dus is er een driver inbegrepen om een zogenaamd virtueel scherm aan te maken. In XP werkt dit perfect. In windows 7 is het een groot gedoe.

Met behulp van de volgende handleiding was ik in staat om toch de driver werkend te krijgen op windows 7.
http://www.techspot.com/vb/topic127187.html

Het probleem:
Met de bovenstaande handleiding krijg ik de driver alleen werkend op mijn virtuele windows 7 en niet op mijn echte windows 7 (beiden besturingssystemen zijn identiek behalve dat de ene virtueel draait en de ander niet).
In computerbeheer zie ik de volgende foutmelding staan.

Dit apparaat is gestopt omdat er problemen zijn gerapporteerd. (Code 43)

Op internet weinig zinvols kunnen vinden. Verder heb ik de driver nog een paar keer verwijderd (al verwijderd hij volgens mij niet veel) en opnieuw geïnstalleerd. En weer geen succes. Waarom werkt dit nou weer alleen op mijn virtuele windows 7?

Bij voorbaat dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankyie
Oei, ik had stiekum toch gehoopt dat iemand een antwoord had. Maar helaas.

Maar misschien kunnen jullie mij nog wel helpen met een ander iets. Ik meen mij te herinneren dat toen ik de driver installeerde, ik bij het afsluiten een BSOD kreeg. Eigenlijk zou ik de driver wel eens opnieuw willen installeren. Alleen het valt mij op dat als je in computerbeheer de driver eruit dondert, dat hij nog steeds op je pc staat.

Hoe kan je in windows 7 een driver echt volledig verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dan zul je 'm ook uit de drivercache moeten gooien (de .inf weghalen).

Is die software trouwens uberhaupt wel geschikt voor WDDM 1.1 van Windows 7? Oftewel: compatibel?
[edit]
Nee dus.
Van de site zelf:
Windows Vista and Windows 7 Limitations

These operating systems have two important limitations affecting ZoneScreen display driver. First, due to Windows Display Driver Model (WDDM) architecture, ZoneScreen virtual display driver can't run unless legacy XP drivers are installed on main video adapter
Het werkt alleen maar als je XP drivers voor je videokaart geforceerd installeert, en dat beperkt de mogelijkheden gelijk al tot slechts een aantal voornamelijk verouderde drivers & kaarten.

Ook ben je dan alle support voor Aero-gerelateerde zaken gelijk kwijt.

Ik zou er met een hele groooote boog omheen lopen als je dat soort ranzige hacks moet toepassen ;)

[ Voor 76% gewijzigd door alt-92 op 24-09-2010 16:36 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankyie
Mijn kaart is verouderd, dat is niet zo'n punt :P

Maar dit gaat inderdaad erg ver. Jammer.

Een alternatieve oplossing zou zijn, een programma waarmee ik op normale wijze in windows 7 een virtueel scherm aan kan maken. Bestaat zoiets? Wat ik krijg het niet gevonden op internet (naast MaxiVista maar die is mij te duur).