Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-GeaR
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:34
Ik heb sinds een week een probleem met mijn nieuwe Sony VIAO laptop (ik heb deze ongeveer 1,5 maand geleden gekocht).

De laatste paar dagen ontstaat er om de paar uur een plotselinge 'freeze', waardoor ik niets meer kan doen. Dit gebeurt soms wanneer ik gewoon typ, zoals nu, maar vaker als de computer in de stand by-modus is.

De enige oplossing is dan opnieuw opstarten. Dat is helemaal een probleem. Als de laptop uit is, en ik druk op de aan-knop, dan krijg ik vier van de vijf keer een zwart scherm te zien (zelfs geen VAIO logo) en begint de ventilator heel hard te draaien. De ventilator stopt niet na een paar seconden, maar gaat gewoon door. Kortom, ik moet de laptop dan een paar keer aan- en uitzetten, voordat ik weer beeld krijg.

Weet iemand wat het probleem mogelijk kan zijn? Is het makkelijk op te lossen of moet ik terug naar de winkel?

Alvast vriendelijk bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceWayne
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 31-08 20:29

BruceWayne

Heeft een alterego

Ik ken het type niet uit mijn hoofd, maar klinkt alsof er wat problemen zijn met de koeling. Dat kan in ieder geval een oorzaak zijn voor al je problemen. Krijgt de laptop genoeg ventilatie langs de ventilatoren (denk aan een ventilator in de bodem)?

Even er van uitgaande dat je Windows draait, geen processen die 100% CPU vragen? Als je in veilige modus opstart (indien mogelijk) heb je dan dezelde problemen bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-GeaR
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:34
Zowel in de veilige modus als in de normale modus.
De laptop gaat nu helemaal niet meer aan. Alleen zwart beeld en suizende ventilator.

CPU draait niet op volle 100%.

Laptop voelt niet opvallend warm aan en krijgt genoeg frisse lucht. Staat op een harde ondergrond, en deze ondergrond is niet warm.

[ Voor 38% gewijzigd door X-GeaR op 21-09-2010 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceWayne
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 31-08 20:29

BruceWayne

Heeft een alterego

Als ik dat zo hoor zou ik eens teruggaan naar de leverancier. Als hij al helemaal niet aangaat lijkt het me een hardware issue.