Kom hier een vaag probleem tegen. Sommige machines krijgen een dubbel ip. Blijkt dat er 1 apparaat in het netwerk zit wat zijn ip niet vrij geeft sinds ruim 1 week. Hij ververst het ook niet. Via de DHCP client heb ik het ip kunnen vinden. Dan heb ik via nmap heb ik dan het Mac adres kunnen vinden (001A.646C.16D9). Een of ander IBM apparaat. Dan heb ik op elke cisco switch gericht gezocht naar het mac-adres, hij staat er wel in maar geeft Po1 als bron, dit wil zeggen dat hij niet op deze switch zit. En dat doet hij bij elke switch.
Dus ben ik weer bij 0. Hoe kan ik dat apparaat nu vinden? Ik wil niet alle kamers afgaan.
Oh ik heb ook Languard even gedraaid en die geeft aan dat het een Windows machine moet zijn terwijl nmap aangeeft geen OS te kunnen herkennen.
Alle machines in het netwerk hebben de firewall uit, dus die zou ik altijd kunnen benaderen. Ik vraag me dan af of het überhaupt een computer is maar misschien iets anders.
En NEE ze hebben hier geen lijst waar alle mac-adressen in staan.
Weet iemand nog wat tools om meer informatie er uit te kunnen halen?
Port scan met nmap levert ook niets op.
Dus ben ik weer bij 0. Hoe kan ik dat apparaat nu vinden? Ik wil niet alle kamers afgaan.
Oh ik heb ook Languard even gedraaid en die geeft aan dat het een Windows machine moet zijn terwijl nmap aangeeft geen OS te kunnen herkennen.
Alle machines in het netwerk hebben de firewall uit, dus die zou ik altijd kunnen benaderen. Ik vraag me dan af of het überhaupt een computer is maar misschien iets anders.
En NEE ze hebben hier geen lijst waar alle mac-adressen in staan.
Weet iemand nog wat tools om meer informatie er uit te kunnen halen?
Port scan met nmap levert ook niets op.
NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.