ik heb hier een MSI 785GM-E51 met een AMD Phenom II 955 draaien. zonder dat ik de vcore verander draait hij overgeclocked stabiel op 3.7GHz. maar hij kan denk ik nog wel wat verder overgeclocked worden, dus moet ik de vcore verhogen.
nu heeft dit moederbord een stel mooie opties om de spanningen te veranderen, maar ik weet niet welke de cpu spanning is. volgens het bios draait hij nu op 1.328V (dat is de standaard waarde)
de opties in het bios;
CPU VDD Voltage
CPU-NB VDD Voltage
CPU Voltage
CPU-NB Voltage
en nog meer, maar dat gaat over DRAM en HT-link.
maar welke van deze is de vcore? ze staan nu op auto, maar als ik ze ga aanpassen dan krijg ik getallen waar ik niets van weet.
zover ik weet staat VDD voor een positieve spanningsbron en NB voor northbridge. dus het lijkt mij te gaan tussen CPU Voltage & CPU VDD Voltage.
nu heeft dit moederbord een stel mooie opties om de spanningen te veranderen, maar ik weet niet welke de cpu spanning is. volgens het bios draait hij nu op 1.328V (dat is de standaard waarde)
de opties in het bios;
CPU VDD Voltage
CPU-NB VDD Voltage
CPU Voltage
CPU-NB Voltage
en nog meer, maar dat gaat over DRAM en HT-link.
maar welke van deze is de vcore? ze staan nu op auto, maar als ik ze ga aanpassen dan krijg ik getallen waar ik niets van weet.
zover ik weet staat VDD voor een positieve spanningsbron en NB voor northbridge. dus het lijkt mij te gaan tussen CPU Voltage & CPU VDD Voltage.
[ Voor 9% gewijzigd door oddish2211 op 21-09-2010 15:03 ]