[Win 7] Vaak donker beeld bij opstarten

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swain
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 27-09 10:25
Bij het opstarten van mijn laptop is het beeld vaak erg donker, het rare is dat dit dus niet altijd het geval is. Als ik dan bij beeldscherminstellingen de kleuren kalibreer (gewoon alles volgende klik) dan is alles wel gewoon weer helder. Ook lijkt hij als ik de kleuren kalibreer deze na een herstart gewoon te "vergeten" en te resetten.

Heeft iemand enig idee hoe dit komt?

Wat ik heb geprobeerd:
- Andere drivers
- Allerlei instellingen in energie beheer
- Met/zonder adapter
- Niks te vinden in de bios

Alvast bedankt voor de hulp

[ Voor 29% gewijzigd door Swain op 21-09-2010 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-10 09:00
Je hebt geen geavanceerde laptop die de helderheid automatisch aanpast? De "Adaptive Brightness" functionaliteit zeg maar?

Desktop | Server | Laptop

• Swain
Nergens kunnen vinden in ieder geval. Dan nog zou het vreemd zijn dat als ik hem paar keer opnieuw opstart het beeld soms donker is en soms helder, niet?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Kun je het Mobility Center (winkey+R > mblctr.exe) wel gebruiken, en welk merk/type laptop hebben we het over?
Sommige fabrikanten leveren hun eigen energiebeheerrommel mee die jouw aanpassingen regelmatig naar hun defaults terugzet bijvoorbeeld.

[ Voor 5% gewijzigd door alt-92 op 22-09-2010 23:23 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Swain
Sorry voor de late reactie beetje druk laatste tijd. Dat kan ik gewoon gebruiken ja.
Heb de laptop gekocht als barebone (van compal) en verder zelf onderdelen erin gezet. Energiebeheer software staat er allemaal niet op in ieder geval, ook na kale installatie blijft dit probleem zich voordoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik had ook zo een probleem met mijn laptop
soms was het scherm donker en soms niet
bleek dat er een licht sensor op zit die het scherm aanpast aan hoe donker de ruimte is
Deze 'ambient light sensor' was uit te schakelen met een van de combinatie toetsen, FN - en dan 1 van de f-knoppen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Bedoel je willekeurig als in zonder lader? Of met lader? Want 9/10x gaat het beeld op volle verlichting met de lader erachter..

Sommige laptops "onthouden" trouwens de laatst gebruikte helderheid. Dus als jij met lader aan je laptop begint, maar hem na een tijdje eraf haalt. Kan het zijn dat het scherm donker is.. En dat jij hem uitdoet terwijl hij donker is.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Pagina: 1