Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-09 14:12
Hoi,

Ik heb hier een laptop staan en daar wou ik even de repair functie gebruiken van de windows xp pro cd sp3.
Ik druk de cd erin, windows gaat bestanden laden en ik kom op het scherm waar je kiest voor OF windows installeren of R voor repair functie of Annuleren.

Hier klikte ik op R (100% zeker) en vervolgens ging de laptop bestanden verwijderen en vervolgens bestanden laden om zo in het windows xp installatie scherm te komen. Waarbij je dus dat blauwe scherm ziet waar staat: Windows xp verrasend nieuw uiterlijk etc en waar de tijd staan hoelang hij nog moet installeren. Het hele partitie gedeeld waar je dus de partities opnieuw formateerd etc werd overgeslagen.

Is dit normaal voor de repair functie??

Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Neej, de repair-functie zorgt voor een commandline waarin je dingen kan herstellen (cmd.exe op je windowsinstallatie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Je hebt toch echt op iets anders als R gedrukt, want normaal kom je in een command prompt scherm terecht..

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flowmo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-08 08:24
Ja dat is de juiste werking, in tegenstelling tot wat hierboven beweerd wordt. De repair functie krijg je aangeboden zodra de setup cd een bestaande windows installatie herkent. De repair functie installeert Windows opnieuw vanaf de cd, waarbij hij alle systeembestanden herstelt. Hierbij blijven dan wel je data en gebruikers e.d. bewaard als ik me niet vergis. Er gaat iig geen data verloren met het herinstalleren van windows voor zover ik in het verleden heb ervaren.

Edit: zie dit screenshot: http://philscomputerrepair.com/images/xp_repair_install.jpg
Klopt gewoon wat ie doet.

[ Voor 10% gewijzigd door Flowmo op 21-09-2010 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Laatst online: 10-09 14:12
oke, dan is het goed.
ik weet 100% zeker dat ik niks anders heb gedrukt aangezien ik het samen met een collega deed.
maar idd, ik verwachte de commandline maar dit gebeurde dus niet.

de installatie gaat nu gewoon verder we zien eht wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11:21

Umbrah

The Incredible MapMan

Iets onder de laptop z'n FN functieknoppen?
Pagina: 1