Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Clavat
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07:19
Mede Tweakers.

Ik wil thuis verder met experimenteren met server 2008 R2.
Nu heb ik deze al zo ver dat ik er ad dns en exchange heb opstaan
(exchange is alleen intern)

Echter nu wil ik met dhcp gaan klooien maar zonder dat de rest er last van heeft..

Een situatie schets:

Internet -> Router -> naar alle pc incl server

Nu heb ik nog een router liggen waar niets mee gebeurd. de andere router die er nu tussen zit moet gewoon dhcp blijven draaien wegens thuis situatie..

Toch wil ik kunnen klooien met dhcp en internet..
nu was ik aan het denken ik verander de ip settings van mijn server naar bijv 192.168.3.2 en de router die ik overheb naar 192.168.3.1 die dan DHCP uitgeschakeld heeft staan en daar dan al mijn clients op aansluit waar ik mee wil experimenteren.

Of blijft de andere router die er al staat met bijv 192.168.1.1 roet in het eten gooien?

PSN: McMillan0984

• Wceend
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-11 15:52
apart vlan maken voor de server 2008 met alles wat er achter staat. Of andere netwerkkaart waar je dhcp op gebruikt.

• Clavat
zoals ik dus begrijp een 2de netwerk kaart erin en dan een kabel naar de andere router terwijl ik de router die dus internet heeft waar ik verder niets mee kan doen erin laten?

maar krijgt die router dan eigenlijk wel internet en de clients ook?

• _AN
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15:32

_AN

Als je toch 2008 R2 draait, kun je ook HyperV installeren.

Dan kun je virtueel een gescheiden netwerk maken. Sowieso verstandig, lijkt mij.

• Clavat
_AN schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 19:15:
Als je toch 2008 R2 draait, kun je ook HyperV installeren.

Dan kun je virtueel een gescheiden netwerk maken. Sowieso verstandig, lijkt mij.
dus ik kan mijn ad en exchange laten staan en in hyper v een nieuwe server aanmaken met dhcp ad en dns en exchange onder een andere ip range? of gaat dat niet werken?

of de server helemaal opnieuw installeren en dan alles opnieuw indelen?
zo ja hoe kan ik dan het beste indelen?

[ Voor 12% gewijzigd door Clavat op 21-09-2010 23:16 ]

• Clavat
Even ter aanvulling:

Het betreft een pc:
met een Amd Athlon x2 3800+
2,5 ddr2 geheugen
160gb hdd -> hier word server op geinstalleerd e.d
500gb hdd met bestanden
foxconn c51xem2aa mobo

hoe kan ik het beste de schijf indelen in partities dan voor de server,
In alle leerboeken hebben ze het steeds over verschillende schijven..

of gewoon 1 partitie voor de server en dan een andere partitie waar ik alle hv op laat draaien? waar de dhcp onder valt?

• _AN
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15:32

_AN

Clavat schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 22:05:
[...]

dus ik kan mijn ad en exchange laten staan en in hyper v een nieuwe server aanmaken met dhcp ad en dns en exchange onder een andere ip range? of gaat dat niet werken?

of de server helemaal opnieuw installeren en dan alles opnieuw indelen?
zo ja hoe kan ik dan het beste indelen?
Ik zou lekker opnieuw beginnen.

Installeer 2008 R2 opnieuw. Installer HyperV, maakt dan een virtueel netwerk met virtuele server.

Succes! ;)

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-11 15:12
_AN schreef op woensdag 22 september 2010 @ 19:17:
Ik zou lekker opnieuw beginnen.

Installeer 2008 R2 opnieuw. Installer HyperV, maakt dan een virtueel netwerk met virtuele server.

Succes! ;)
Ik zou ook virtueel gaan werken. Met jou hardware is het misschien een oefening in geduld maar wel handiger.

while (! ( succeed = try ()));

• Clavat
hans_lenze schreef op woensdag 22 september 2010 @ 19:28:
[...]

Ik zou ook virtueel gaan werken. Met jou hardware is het misschien een oefening in geduld maar wel handiger.
hoezo kunt u dit nader verklaren?

en hoe kan ik het dan het beste indelen?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Je zou je natuurlijk ook een beetje kunnen inlezen met wat topics hier of via Google een paar guides doornemen hoe je met Hyper-V werkt en wat het nou exact is.

Snap best dat het allemaal nieuw enzo is, maar je bent niet de eerste persoon in de wereld die Hyper-V onder 2008R2 gebruikt tenslotte ;) Al ga je bij wijze van spreken eerst even op Wikipedia kijken wat ze daar te melden hebben over het produkt - bijvoorbeeld dat het een type-1 hypervisor is wat betekent dat je de installatie waaronder je HV aanzet zelf ook als een virtuele server gaat gebruiken, en welke zaken je wel en niet kan mixen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Clavat
ik heb er wel wat van doorgenomen e.d.
maar wijk nu eigenlijk van mijn hoofdvraag af, hoe kan ik dat het beste oplossen en indelen?
er zitten op het mobo standaard 2 netwerkaansluitingen

Pagina: 1