Mede Tweakers.
Ik wil thuis verder met experimenteren met server 2008 R2.
Nu heb ik deze al zo ver dat ik er ad dns en exchange heb opstaan
(exchange is alleen intern)
Echter nu wil ik met dhcp gaan klooien maar zonder dat de rest er last van heeft..
Een situatie schets:
Internet -> Router -> naar alle pc incl server
Nu heb ik nog een router liggen waar niets mee gebeurd. de andere router die er nu tussen zit moet gewoon dhcp blijven draaien wegens thuis situatie..
Toch wil ik kunnen klooien met dhcp en internet..
nu was ik aan het denken ik verander de ip settings van mijn server naar bijv 192.168.3.2 en de router die ik overheb naar 192.168.3.1 die dan DHCP uitgeschakeld heeft staan en daar dan al mijn clients op aansluit waar ik mee wil experimenteren.
Of blijft de andere router die er al staat met bijv 192.168.1.1 roet in het eten gooien?
Ik wil thuis verder met experimenteren met server 2008 R2.
Nu heb ik deze al zo ver dat ik er ad dns en exchange heb opstaan
(exchange is alleen intern)
Echter nu wil ik met dhcp gaan klooien maar zonder dat de rest er last van heeft..
Een situatie schets:
Internet -> Router -> naar alle pc incl server
Nu heb ik nog een router liggen waar niets mee gebeurd. de andere router die er nu tussen zit moet gewoon dhcp blijven draaien wegens thuis situatie..
Toch wil ik kunnen klooien met dhcp en internet..
nu was ik aan het denken ik verander de ip settings van mijn server naar bijv 192.168.3.2 en de router die ik overheb naar 192.168.3.1 die dan DHCP uitgeschakeld heeft staan en daar dan al mijn clients op aansluit waar ik mee wil experimenteren.
Of blijft de andere router die er al staat met bijv 192.168.1.1 roet in het eten gooien?
PSN: McMillan0984