[Outlook 2010 64bit] synchronisatie problemen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjvisje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-09 10:55
Na installatie van Office 2010 64bit, met daarvan dus als onderdeel Outlook synchroniseren m'n iPod Touch en tevens de HTC HD2 niet meer m'n afspraken, contacpersonen ed. met Outlook.

Is het mogelijk om wel Office in 64bit te laten staan, maar alleen los Outlook als x86 te installeren (bij de 32bit versie schijnt de synchronisatie wel te werken)?
Of is er een andere oplossing door bijv. iets aan Office te tweaken of mbv 3rd party software zodat de apparaten weer met Office willen syncen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roady81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-09-2018
Nee, als er geen sync tools zijn die de 64-bit versie van Outlook 2010 ondersteunen dan moet je de 32-bit versie van Outlook 2010 gebruiken. Een andere oplossing is om direct met de mailbox op de server te syncen ipv via Outlook (dit wordt wat lastig als je POP3/IMAP gebruikt en ook contacten en agenda info wilt syncen).

Het mixen van 32-bit en 64-bit Office 2010 applicaties is niet mogelijk tenzij je gaan virtualiseren (wat ook weer zijn eigen nadelen heeft).

Laten we het verhaal eens omdraaien; welke redenen heb je om de 64-bit versie van Office 2010 te (blijven) gebruiken?

HowTo-Outlook | MSOutlook.info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjvisje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-09 10:55
Beide apparaten syncen op dit moment al met de inbox op de server, het is dan ook vooral voor m'n contactpersonen, agenda en notities.

De reden waarom ik de 64-bit versie heb geïnstalleerd is (omdat ik nog niet wist dat outlook problemen ging geven) en aangezien m'n W7 een ultimate 64-bit versie is ik gewoon alles wat als 64-bit beschikbaar is als zodanig installeer.
Tevens zorgt het stapje terug er nu voor dat ik naast Office ook Project prof. en Visio prem. moet verwijderen en als x86 moet installeren, brengt dus weer extra werk mee.. ;)
Maar begrijp dat ik geen keus heb, dus ga ik maar aan de slag.

Dank voor je antwoord

• Roady81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-09-2018
Graag gedaan! :)

"Alles 64-bit hebben" is in dit geval geen reden om de 64-bit versie van Office 2010 te kiezen. Het enige voordeel wat de 64-bit versie biedt is ondersteuning voor zeer grote Excel files (>2GB). Verder merk je geen performance winst. Voor de rest heeft de 64-bit versie eigenlijk alleen maar nadelen (voor mainstream gebruikers), zeker met add-ins zoals je gemerkt hebt ;)

De end-user voordelen van 64-bit Office komen pas wanneer 64-bit add-ins beschikbaar komen, de overstap gemaakt kan worden en geïnvesteerd wordt in 64-bit specifieke functies. Voor de mainstream gebruikers (en vele ontwikkelaars) is het nog te vroeg om over te gaan en is het aanbevolen om de 32-bit versie te gebruiken.

HowTo-Outlook | MSOutlook.info