Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithje
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16-04-2021
Afgelopen week is mijn Acer Aspire M1610 vastgelopen na een update van Windows 7 Home Premium.

Na opnieuw op te starten leek er niets aan de hand te zijn totdat ik mijn externe geluidskaart inplugde.
'Unknown device'.. zo ook voor een USB stick, mobiel etc. op alle 8 de USB poorten.
Drivers van de geluidskaart opnieuw geïnstalleerd, maar niets helpt.
Toen Windows 7 maar opnieuw erop gezet, helpt ook niet!

Het eerste wat me te binnen schiet zijn chipset/USB root hub drivers. Maar op de site van Acer voor de M1610 niets te vinden buiten de standaard VGA/audio/modem etc. drivers.
Bij de M1620 staan wel chipset drivers, maar ik heb geen idee of die gaan werken omdat het een ander type is.

Toen een mail willen sturen naar Acer voor de juiste drivers. Bij het invoeren van gegevens dien je ook het serienummer in te voeren, herkent hij niet, dus ik kan niet verder in het mail-programma van Acer.
Vandaag de helpdesk gebeld, krijg ik iemand aan de lijn die gebrekkig nederlands spreekt en mijn probleem niet snapt. Gaat weer lekker! Moet ik morgen terugbellen met mijn serienr. aangezien ik dat nu niet bij de hand had. Maar tijdens het gesprek heb ik hem al gemeld dat die drivers er niet staan waarna mij al duidelijk werd dat hij ze uiteindelijk waarschijnlijk ook niet kan leveren. Op de vraag of de M1620 drivers werken had hij geen antwoord.

Wat nu? Heeft iemand enig idee? Misschien een ander idee?
Bij aankoop stond Vista geïnstalleerd, maar ik heb de boel geupgrade naar Windows 7. Originele Vista CD heeft er nooit bij gezeten. Weet niet of dat zou helpen?

Als ik op Google aan de gang ga kom ik wel sites tegen waar de drivers aangeboden worden, maar dan val ik van de ene in de andere site waarna ik uiteindelijk niets tegen kom..

EDIT:
Ik kan wel chipsetdrivers vinden voor XP. Is dat verstandig om te proberen? Of start de PC daarna helemaal niet meer op..?

[ Voor 3% gewijzigd door lithje op 21-09-2010 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Drivers voor XP gaan niet onder Win7 werken, dus dat heeft weinig zin.
Download de chipsetdrivers eens van de chipfabrikant (dus niet bij Acer) en installeer die eens en kijk of het dan wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithje
Hoe kom ik het makkelijkst achter de fabrikant? Moet ik daarvoor de PC open maken? Of is daar een tooltje voor om achter te komen?

De processor is van Intel, de E2140 (dual-core).. zegt dat al wat over de chipset?

Zou een BIOS upgrade overigens werken?

EDIT:
zie nu bij Intel 'How to identify your Intel® chipset'.. dat maar eens thuis proberen vanavond!

EDIT 2:
Op Ciao-shopping wordt chipsettype SIS672 genoemd!

[ Voor 24% gewijzigd door lithje op 21-09-2010 11:59 ]

• lithje
Opgelost!!

Was eigenlijk vrij simpel.. In apparaatbeheer de USB-hubs verwijderd. Daarna opnieuw opstarten waarna Windows uit zichzelf nieuwe drivers erin zet. Snap alleen niet waarom dat niet bij een clean install. gebeurt.