[Outlook2007] wel imap-inbox maar geen account

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een raar probleem op de outlook account van mijn vrouw.

Er bevind zich een imap-folder van mijn e-mail (geen idee hoe die daar ooit gekomen is) in haar Outlook en ik krijg deze maar niet verwijderd. Bij Extra->Accountinstellingen staat dit e-mailaccount niet vermeld, wat het verwijderen dus nogal lastig maakt. Ik kan wel andere imap-accounts toevoegen/verwijderen die wel bij accountinstellingen verschijnen.

Bij verzenden/ontvangen vraagt Outlook steeds om het wachtwoord, de server, inlog etc staan ingesteld. Dus de imap-account werkt ook gewoon.

Heb al gezocht maar ik kom geen vergelijkbare problemen tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:22
Geen idee hoe het werkt met outlook. Dit klinkt als een foutje dat je misschien met een repair actie van de installatie cd kunt fixen. Radicaal is je mail exporteren en outlook opnieuw installeren en dan de mail weer terugplaatsen.

Addicted to silent computing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dan zie ik de bui al hangen als ik straks Outlook opnieuw geïnstalleerd heb en de backup terugzet dat deze imap er ook weer aanhangt. Al heb ik deze niet geselecteerd tijdens backuppen. Eerst maar even proberen of het zonder exporteren wil lukken. Heb voor de zekerheid wel al backupje gemaakt.

Ondertussen nog geprobeerd het .pst bestand wat bij deze imap hoort (C:\Users\Sanne\AppData\Local\Microsoft\Outlook\Outl****@******.nl-00000007.pst) te verwijderen. Maar bestand verschijnt bij opstarten Outlook weer opnieuw.

Ik snap er echt niets van, waar haalt ie dan de gegevens vandaan!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roady81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-09-2018
Klinkt als een corrupt mail profiel. Het herinstalleren van Outlook zal je dan ook weinig brengen. Maak het mail profiel opnieuw aan via de Mail applet in het Configuratiescherm.
Zie: http://www.howto-outlook.com/faq/newprofile.htm

HowTo-Outlook | MSOutlook.info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Roady81: Ik ga het nu proberen.

Ondertussen heeft Outlook een pas toegevoegde IMAP-account overgezet naar de 'corrupte' IMAP-account. In plaats van 2 IMAP accounts, is er nog maar één. Met de verkeerde naam en/of de verkeerde mailinhoud. De submappen hiervan zijn niet meer zichtbaar te krijgen. Het spookt echt in huize Outlook. Grote schoonmaak gaat beginnen.

edit: Jup, het werkt. Goede tutorial ook! _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2010 20:22 ]