Vraag over CCFL

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alienprobe974
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03-09 13:16
Hallo,

ik had een vraag maar wist niet zeker waar ik hem moet posten.
Het gaat over de Neon lamp setjes van bijv Recon,Revoltec AC Ryan ik heb zelf een gitaar versterker met doorzichte voorgril en wil hier achter neon plaatsen en omdat ik een Recon neon set in mijn pc heb dacht ik er aan om die in mijn Gitaar Versterker te plaatsen maar ik weet niet precies hoeveel volt die inverters hebben omdat ze van Molex naar 5V gaan en die wil ik dan via een losse adapter voeding geven zou dit met een gewone 12volt adapter kunnen waar ik dan een molex stekkertje aan moet zetten om die inverter van de neon buizen te voorzien van stroom

mvgr AlienProbe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:53
Zou je je bericht eens kunnen aanpassen met interpunctie? Ik snap er geen hout van.

Als ik het goed begrijp zeg je: De neon lamp gaat naar 5Volt maar je wil er een 12Volt voeding op aansluiten door een molex connector om te solderen?

[ Voor 47% gewijzigd door LED-Maniak op 21-09-2010 03:06 ]

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 15:45
Idd, volgens mij zegt hij dat. Grote kans echter dat je buizen op 12 volt werken, alle buizen die ik in mijn handen heb gehad hebben dat. Je kan die dus op een 12volt gelijkspanningsadapter (te herkennen aan de "12V=" erop) aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Groeten onder je bericht mag je achterwege laten, een punt of enter, die zien we dan wel weer graag ;)

Overigens, alle CCFL's (want daar hebben we het hier over) werken eigenlijk altijd op de 12volt (zwarte en gele draad van je molex stekker)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teamacc
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 28-08 19:37
CCFLS werken zelf op een veel hogere spanning, maar de converters die ervoor hangen werken op 12v gelijkspanning. Beetje draadjetracen zou je al een indruk kunnen geven van hoe je de boel aan zou kunnen/moeten sluiten.

Goed koper is duurder dan slecht koper