Past dit:Gigabyte GA-X58A-UD3R + Mugen 2 + "hoog" geheugen?

Pagina: 1
Acties:

• Rolfski
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-11-2025
Na uitgebreid zoeken op internet fora heb ik nog steeds geen antwoord gevonden op bovenstaande vraag.

Gigabyte X58A moederbord series (Socket 1366) met Scythe Mugen 2 cooler schijnt wel te passen met 3 reepjes gewoon formaat geheugen. Echter, ik ben nog geen foto's tegen gekomen van zo'n set up passend in combinatie met 3 reepjes geheugen verhoogd door heat spreaders zoals bv bij de Kingston HyperX T1 series of Corsair Dominator.

Heeft iemand hier ervaring mee? Past de Mugen 2 bv dan alleen als je de fan anders zet?

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17-02 21:10
Ik heb geen ervaring met x58, maar op andere schets weet ik wel dat dit een probleem is. Ik zou het ernie op gokken, of ander geheugen nemen,of een andere koeler. Bij een andere koeler denk ik vooral aan de H50 en.H70 van corsair omdat je dan sowieso niet met het geheugen in de knoeien komt,

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

• Rolfski
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-11-2025
Heb mijn nieuwe upgrade config (Core I 950, GA-X58A-UD3R, Mugen 2 en 6 GB Kingston T1 Hyper X 1866Mhz) gisteren net in elkaar gezet: Mugen 2 past alleen in Gigabyte X58 bord met "hoog" (head spreader) geheugen als je hem 90 graden draait.

Ofwel de CPU cooler zuigt dan lucht van onderen. Niet ideaal als daar juist de 2 GPU cores van mijn Radeon 5970 staan te loeien.

Daarom heb ik mijn videokaart wat meer verplaatst naar onderen, naar het 2e PCI Express x16 slot (GA-X58A-UD3R heeft 2x PCI Express16 en 2x PCI Express8). De handleiding zegt echter: "For optimimum performance, if only one PCI Express card is to be installed, be sure to install it in the PCI Express16_1 slot".

Dit snap ik niet helemaal: Op zich maakt het toch niets uit qua performance als je hem in de PCI Express16_2 slot installeerd?

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-02 08:55
Als ze de snelheid vermelden dan is er toch verschil, lijkt me, anders hadden ze niks vermeld.