Wij hebben een paard gekocht, nu willen we deze ook vervoeren. Ik heb zelf een Toyota Prius (Lease) en die gaat jammergenoeg helemaal niets trekken, dus er moet een nieuwe auto voor m'n vriendin komen. Ze rijdt momenteel een Nissan Micra, deze gaat weg voor een duizendje of twee, misschien twee en een half. We willen er maximaal 2000 bijleggen wat betekent dat het budget dus op 4 tot 4,5 duizend zit. We willen er niet teveel aan uitgeven omdat mijn auto over 3 jaar weer weg gaat en dan lease ik wel iets wat een trailer kan trekken. Het is dus om deze 3 jaar te overbruggen.
Wat gaan we er mee doen:
Eens in de zoveel tijd (lees eens in de twee maanden ofzo) een paard met een gehuurde trailer verplaatsen.
Af en toe normaal rijden, dus als "gewone" auto gebruiken. Mijn vriendin rijdt nu ongeveer 10.000 km per jaar en zal niet veel meer rijden.
Wensen
Weinig eigenlijk, dat de auto een paardentrailer kan trekken en dat het binnen budget blijft. Het liefst toch niet boven de 200.000 km. Ook niet TE oud, min bouwjaar 1997.
We hebben geen merk voorkeur, geen luxe voorkeur, dat maakt allemaal niet uit.
Vragen
Weet iemand wat een paardentrailer ongeveer weegt? (Paard weegt 300 - 350 Kg)
Moet ik nog rekening houden met het gewicht van de auto? Ik kom voornamelijk op internet een 60-40% tegen voor gewicht als advies.
Moet je 4x4 hebben? Ik lees dat dat voor een paardentrailer toch wel handig is.
Wat we tot nu toe hebben gevonden:
Suzuki Vitara (Benzine motor te licht?)
Opel Frontera (Onbetrouwbaar?)
Ssang Yong Korando of Musso (Erg zwaar?)
We hebben beiden E achter B dus dat is het probleem niet.
Heeft iemand nog goede tips?
Wat gaan we er mee doen:
Eens in de zoveel tijd (lees eens in de twee maanden ofzo) een paard met een gehuurde trailer verplaatsen.
Af en toe normaal rijden, dus als "gewone" auto gebruiken. Mijn vriendin rijdt nu ongeveer 10.000 km per jaar en zal niet veel meer rijden.
Wensen
Weinig eigenlijk, dat de auto een paardentrailer kan trekken en dat het binnen budget blijft. Het liefst toch niet boven de 200.000 km. Ook niet TE oud, min bouwjaar 1997.
We hebben geen merk voorkeur, geen luxe voorkeur, dat maakt allemaal niet uit.
Vragen
Weet iemand wat een paardentrailer ongeveer weegt? (Paard weegt 300 - 350 Kg)
Moet ik nog rekening houden met het gewicht van de auto? Ik kom voornamelijk op internet een 60-40% tegen voor gewicht als advies.
Moet je 4x4 hebben? Ik lees dat dat voor een paardentrailer toch wel handig is.
Wat we tot nu toe hebben gevonden:
Suzuki Vitara (Benzine motor te licht?)
Opel Frontera (Onbetrouwbaar?)
Ssang Yong Korando of Musso (Erg zwaar?)
We hebben beiden E achter B dus dat is het probleem niet.
Heeft iemand nog goede tips?