Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• sa.te673
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-10 12:06
Ik heb een mooi adaptertje gevonden waarmee ik mijn nokia autolader zou kunnen gebruiken voor het laden van mijn Desire ( http://www.digitalsonline.nl/pagina/p/5/id/SCM-CA146 )

Nu is alleen het voltage van mijn nokia autolader 5.7 volt in plaats van de normale 5 volt usb spanning.
Ik heb het vermoeden dat mijn desire zowiezo de laadspanning terugbrengt naar 4.2 volt (de "standaard" li-on laadspanning)... Maar wat zullen de gevolgden zijn als ik er 5.7 volt op aan sluit ?

Sander.

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ik zou er niet aan beginnen, je desire verwacht van je oplader of ubs poort een stabiele 5volt en dus geen 5.7.
En met zulke lage voltages en micro elctronica maakt die 0.7 al snel het verschilt tussen leven en dood :P
Ik zou gewoon voor een prikkie een 5v usb autolader zoeken, kijk bij de action die hebben ze voor 1.40, usb kabel eraan en laden maar! :)

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-11 10:57
Wat er vanuit je HTC blokje komt zetten is 5V/1A.

Nu heb ik geen direct antwoord op je vraag. Toch heb ik vandaag een andere micro-usb lader getest (kreeg ik bij een 'wegwerptoestel' (de Szigetfone). Hieruit komt 5V en 500mA. Zodra ik die aansluit dan flipt de touch invoer van het scherm. Op internet kan je daar veel over terug vinden. Het is voor mij een reden de adapter niet te gebruiken (het toestel geeft immers wel aan dat hij wordt opgeladen).

Een hogere spanning kan dus ook dergelijke dingen met zich meebrengen... zelf durf ik een afwijkende standaard niet aan.

• sa.te673
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-10 12:06
Ik had er zelf ook al een beetje een ongemakkelijk gevoel bij. Ik ga maar voor een extra stekkertje....(en dus helaas wat meer snoerenboel in de auto....