Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Renkie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-11 15:41
Ik heb hier een Windows 2003 server waar tijdens de installatie een fout gemaakt is. Tijdens het scherm waar je op F6 kunt drukken voor het installeren van de raid drivers is op F5 gedrukt waardoor een keuze scherm is weergegeven om de ACPI mode te kiezen.
Hier is daarna voor "Standard PC' gekozen. Gevolg : de dualcore machine heeft maar 1 "cpu" in Windows en onder apparaat beheer staat bij 'computer' standard PC ipv acpi multiprocessor blabla

Ik kan het oplossen door de server te starten vanaf de 2003 CD, die herkent de installatie en vraagt of je deze wilt repareren. Dus buiten de recovery console of auto restore om. Dit werkt goed, maar duurt in verhouding erg lang en er wordt veel meer aangepast dan noodzakelijk is. (Deel van de windows setup wordt doorlopen)
Via google kom ik wel diverse oplossingen tegen om een ontbrekend of corrupt HAL bestand te vervangen (simpelweg file copy van het juiste bestand op de windows CD) en een tip betreffende vmware om het juiste HAL bestand te pakken en te renamen naar hal.dll (er zijn 4 of 5 versies) hebben helaas niet het juiste effect

Echter : via de repair optie van de Windows setup gaat het dus wel goed ! Nu zou ik dus heel graag willen weten of iemand mij kan vertellen hoe ik deze actie handmatig of sneller kan laten uitvoeren.

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:35
Ging dat niet via apparaatbeheer?
Uniprocessor wegmieteren en daarna opnieuw laten zoeken?

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-11 20:46
niet. je hebt zelf al de mogelijkheden genoemd. als een handmatige copy van de dll files niet werkt zit er niets anders op dan repair/reinstall te doen.

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

• Renkie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-11 15:41
adyta schreef op maandag 20 september 2010 @ 21:46:
Ging dat niet via apparaatbeheer?
Uniprocessor wegmieteren en daarna opnieuw laten zoeken?
Dat kon wel in Windows 2000, dit kan alleen niet meer bij XP en 2003 (aldus Microsoft). Was ik inderdaad vergeten te vermelden.
Overigens is het geen bios probleem, ik heb in een testomgeving het probleem ook kunnen oplossen via de 2003 setup repair optie. Maar dat kost in verhouding extreem veel tijd.

• bassie91
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-05 22:17