Wat te gebruiken, switch of router

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2stimpy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-09 19:35
Ik zit met het probleem dat mijn netwerk groeit bovne het aantal beschikbare poorten.

De situatie wordt als volgt

Op de fritzbox aangesloten.
*1 dreambox(heeft een internet verbinding nodig)
*2 Hoofd PC kamer
*3 Synology ds 209
*4 Nu nog linksys router maar die gaar naar de garage voor beter alround draadloos ontvangst, ook krijg ik daar meer netwerk apparatuur. Deze moet ik dus vervangen voor een Switch of een Router.

Ik heb in huis namelijk nog de volgende apparaten die ik het liefst bedraad wil gaan gebruiken.
Hiervoor moet ik dus de keuse maken tussen Switch of Router
* Pc zolder (pertinent bedraad, ook internet)
* Dreambox zolder (pertinent bedraad, ook internet)
* Music pal (kan eventueel draadloos blijven)
* Foscam camera (liefst bedraad)
* laptop (draadloos)
* verbinding naar Garage (pertinent bedraad via stroom net adapter)

In de garage komt dan de linksys wifi router, met daar op aangesloten.
* 1 Pc Garage (pertinent bedraad)
* 2 Foscam camera (voorkeur bedraad( kan eventueel draadloos)
* laptop (draadloos)

Mijn vraag is eigenlijk of ik nu een Switch kan gaan gebruiken die ik aan sluit op de fritzbox.
Zodat ik daar alle extra apparatuur op aan kan sluiten, en dat die dan wel hun volledige functionaliteit blijven behouden.

Eventueel gan ik dan een gigabit switch nemen dan kan ik daar de Hoofd pc op aan sluiten als ook de Synology. op die manier krijg ik dan een snellere bestands overdracht. Alleen weet ik niet of ik dan ook nog alle juiste verbindingen heb op de hoofd pc omdat deze niet direct op de Fritzbox aangesloten is.

Ik hoop hier wat duidelijkheid in te krijgen, lijkt mij dat een switch gewoon werkt. anders zou ik meerdere routers moeten kopen om al mijn apparatuur op aan te kunnen sluiten aangezien ik voor elke aangesloten router maar 3 extra aansluitingen krijg. terwijl je met een switch direct wel 8 extra aansluitingen krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-_bram_-_
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09-09 09:54
Een switch is inderdaad wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-09 22:16
+1 voor de Switch. Zorg er wel voor dat je een Switch koopt, en geen Hub, switches zijn veel sneller (full duplex), en verminderen onnodig traffic (broadcast storms enzo).

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-09 16:19
Met een unmanaged switch hoef je je niet druk te maken over verbindingen/port forwarding.
Je kunt het in feite zien als een splitter en versterker in 1 :)

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2stimpy
Ok, dat is duidelijk.

Kan bij de lokale pc shop een sweex sw118 8 poorts gigabit kopen voor 37 euro.
Ben niet bekent met sweex, is dat een beetje wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-09 22:16
*Grinnikt*

Laat ik het zo subtiel mogelijk verwoorden: Sweex heeft, onder de ICTers die ik ken, een reputatie die....niet al te best is. Goeie merken zijn Linksys (subdivisie van Cisco), en Sitecom is ook wel aardig van wat ik zo hoor.

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2stimpy
Dat vermoeden had ik wel al zo'n beetje, het is niet voor niets de goedkoopste die ik vonden kon.
een andere pc boer die bij ons op het werk ook het ICT verzorgt heeft er 1 voor 5 tientjes, kan ik die beter ff een belletje doen denk ik.

Thanks voor de snelle reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-09 16:19
Sitecom heb ik wel goede ervaringen mee. Duidelijk hoger dan sweex. Eminent zit ertussen in.
Conceptronic zit beetje op het niveau van Sitecom.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze doen allemaal hetzelfde. Techniek is zo simpel voor een switch. Hooguit de bouw van het kastje en de adapter zijn verschillend. Waarschijnlijk komen de meeste uit dezelfde fabriek in China. Zou voor de TP-Link gaan. Goedkoop en heeft een redelijk/goede reputatie.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2010 23:29 ]

Pagina: 1