Ik zit met het probleem dat mijn netwerk groeit bovne het aantal beschikbare poorten.
De situatie wordt als volgt
Op de fritzbox aangesloten.
*1 dreambox(heeft een internet verbinding nodig)
*2 Hoofd PC kamer
*3 Synology ds 209
*4 Nu nog linksys router maar die gaar naar de garage voor beter alround draadloos ontvangst, ook krijg ik daar meer netwerk apparatuur. Deze moet ik dus vervangen voor een Switch of een Router.
Ik heb in huis namelijk nog de volgende apparaten die ik het liefst bedraad wil gaan gebruiken.
Hiervoor moet ik dus de keuse maken tussen Switch of Router
* Pc zolder (pertinent bedraad, ook internet)
* Dreambox zolder (pertinent bedraad, ook internet)
* Music pal (kan eventueel draadloos blijven)
* Foscam camera (liefst bedraad)
* laptop (draadloos)
* verbinding naar Garage (pertinent bedraad via stroom net adapter)
In de garage komt dan de linksys wifi router, met daar op aangesloten.
* 1 Pc Garage (pertinent bedraad)
* 2 Foscam camera (voorkeur bedraad( kan eventueel draadloos)
* laptop (draadloos)
Mijn vraag is eigenlijk of ik nu een Switch kan gaan gebruiken die ik aan sluit op de fritzbox.
Zodat ik daar alle extra apparatuur op aan kan sluiten, en dat die dan wel hun volledige functionaliteit blijven behouden.
Eventueel gan ik dan een gigabit switch nemen dan kan ik daar de Hoofd pc op aan sluiten als ook de Synology. op die manier krijg ik dan een snellere bestands overdracht. Alleen weet ik niet of ik dan ook nog alle juiste verbindingen heb op de hoofd pc omdat deze niet direct op de Fritzbox aangesloten is.
Ik hoop hier wat duidelijkheid in te krijgen, lijkt mij dat een switch gewoon werkt. anders zou ik meerdere routers moeten kopen om al mijn apparatuur op aan te kunnen sluiten aangezien ik voor elke aangesloten router maar 3 extra aansluitingen krijg. terwijl je met een switch direct wel 8 extra aansluitingen krijgt.
De situatie wordt als volgt
Op de fritzbox aangesloten.
*1 dreambox(heeft een internet verbinding nodig)
*2 Hoofd PC kamer
*3 Synology ds 209
*4 Nu nog linksys router maar die gaar naar de garage voor beter alround draadloos ontvangst, ook krijg ik daar meer netwerk apparatuur. Deze moet ik dus vervangen voor een Switch of een Router.
Ik heb in huis namelijk nog de volgende apparaten die ik het liefst bedraad wil gaan gebruiken.
Hiervoor moet ik dus de keuse maken tussen Switch of Router
* Pc zolder (pertinent bedraad, ook internet)
* Dreambox zolder (pertinent bedraad, ook internet)
* Music pal (kan eventueel draadloos blijven)
* Foscam camera (liefst bedraad)
* laptop (draadloos)
* verbinding naar Garage (pertinent bedraad via stroom net adapter)
In de garage komt dan de linksys wifi router, met daar op aangesloten.
* 1 Pc Garage (pertinent bedraad)
* 2 Foscam camera (voorkeur bedraad( kan eventueel draadloos)
* laptop (draadloos)
Mijn vraag is eigenlijk of ik nu een Switch kan gaan gebruiken die ik aan sluit op de fritzbox.
Zodat ik daar alle extra apparatuur op aan kan sluiten, en dat die dan wel hun volledige functionaliteit blijven behouden.
Eventueel gan ik dan een gigabit switch nemen dan kan ik daar de Hoofd pc op aan sluiten als ook de Synology. op die manier krijg ik dan een snellere bestands overdracht. Alleen weet ik niet of ik dan ook nog alle juiste verbindingen heb op de hoofd pc omdat deze niet direct op de Fritzbox aangesloten is.
Ik hoop hier wat duidelijkheid in te krijgen, lijkt mij dat een switch gewoon werkt. anders zou ik meerdere routers moeten kopen om al mijn apparatuur op aan te kunnen sluiten aangezien ik voor elke aangesloten router maar 3 extra aansluitingen krijg. terwijl je met een switch direct wel 8 extra aansluitingen krijgt.