Toon posts:

Waterkoeling

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hee ik zit te denken... op het moment niks te doen... Maart het veel uit waterkoeling ten opzichte van bijvoorbeeld een alpha fan, is het moeilijk te bouwen, is het veilig voor je proc en hoe veel geld ben je er ongeveer aan kwijt? Wat komt er allemaal bij kijken? Hoe meer info hoe beter :)

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Hoi,

waterkoeling is effectiever dan een Alpha (max 5 graden warmere proc dan koelwater, maar vaak slechts 3 graden warmer)

Als je de koeler zelf bouwt, is het zelfs goedkoper dan een Alpha. Een pomp kost 30-40 gulden, slang max 10 gulden, een reservoirtje ook max 10 gulden, een koelblok ongeveer 10-15 gulden.

Als je een kant en klaar blok koopt, ben je iets duurder uit dan een alpha.

Bezoek ook voor meer info www.goudacomposieten.nl/waterkoeling

Verwijderd

Topicstarter
Maarre nog tips over het in elkaar zetten enzo? Heb ik een peltier nodig? Naar wat ik gelezen heb over die dingen is het nogal een zwaar gekloot en doe ik het dus liever zonder, als dat kan... Het ultieme doel is m'n cely 400 op 600 te draaien... Draait nu met redelijke koeler (beter als die retail dingen lijkt me) op 2.05v 95x6.0=570... Zou de 600mhz lukken met waterkoeling, wat voor temperaturen zal ik dan op komen (nu 48-50 graden na uurtje quake3)? En waar kan ik de spulletjes goedkoop krijgen? Waar moet ik op letten in verband met condensvorming enzo?

Verwijderd

Bekijk nou eerst ff die link die Herman je hierboven geeft en heb je dan nog vragen dan horen we ze wel.

• php
  • Niet online

php

Als hij nu zo warm wordt, dan is hij met waterkoeling wel een stuk koeler. Ik denk dan wel dat je de 600 redt, of in ieder geval er dicht bij, zonder peltier. Zekerheid is niet te geven, maar het is de moeite van het proberen waard.

Verwijderd

Topicstarter
K... doorgelezen... Maarre hoe kom ik goedkoop/makkelijk aan die spullen? is het niet beter om zo'n koelelementje zelf te maken (in een post las ik aluminium blokje uitboren)? Het moet me nl niet meer dan 100 piek gaan kosten als dat mogelijk is... En moet ik het reservoir koelen, zo ja hoe doe ik dat? hoe groot moet het reservoir zijn? etc etc etc.... Resultaten van anderen met 400 cely zien er veelbelovend uit (iemand die met lucht niet op 600 kon posten wat mij dus wel lukt, alleen geen quake3 voor mij dan, maar met water de 630 ofzo haalde :)

• php
  • Niet online

php

Reservoir hoeft niet gekoeld te worden.

Water kan eventueel met een radiator gekoeld worden, zeker als je een peltier gebruikt.

Als reservoir kan de kleinste al voldoen, maar hoe groter hoe beter (warmt minder snel op)

Je kan inderdaad een alu blok of een koperblok uitboren. Voor tekeningen zie www.frostyfox.com
Pagina: 1