VMware image via Hamachi onbereikbaar

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2 vmware images hier draaien op een server, deze images draaien Ubuntu en moeten makkelijk bereikbaar zijn via internet, omdat ik niet zoveel verstand heb van het opzetten van VPN verbindingen en het snel moet draaien heb ik Hamachi geïnstalleerd op de Ubuntu images, de 2 Ubuntu installaties in vmware zitten op internet via NAT, hamachi kan goed connecten op de vmware images en als ik hamachi start op het host OS kan ik via het hamachi IP adres de images bereiken, tot zover lukt het allemaal. Maar als ik op een andere locatie hamachi join op me laptop of op een pc dan zie is het host OS bereikbaar maar de 2 vmware images met Ubuntu zijn oranje, dus wel online maar niet bereikbaar. In eerste instantie dacht ik aan een firewall die iets blokkeert, maar de firewall uitzetten heeft weinig resultaat. Ik vind het verder moeilijk om te zeggen waar ik het probleem moet zoeken, via google kan ik niet een soort gelijk scenario vinden. Het is misschien ook een wat vreemde setup maar het is bedoelt als een tijdelijke oplossing en theoretisch zou het volgens mij moeten werken, maar blijkbaar zie ik iets over het hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-08 20:53
Wat is precies de netwerk configuratie van VMware? Het is prima mogelijk dat er nog een extra NAT laag tussen de VM's en je host OS zit.

while (! ( succeed = try ()));

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan maar weinig over de netwerk configuratie vinden in VMware, alleen de opties: bridged, NAT en host-only waarvan NAT de enige is waarmee er verbinding met internet gemaakt kan worden. Hoe kan ik zien of die extra NAT laag tussen de VM's en het host OS zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitByter
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 09-08 19:58

BitByter

Prutst dit forum

Krijgen je virtual machines IP adressen van je router, of van je VMware server?
Ik denk dat Bridged in deze situatie het best werkt, aangezien je virtuele machines dan "rechtstreeks" op je netwerk aangesloten zijn, alsof het fysieke machines betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit nu op mijn studie en ik heb via remote desktop nog even geprobeerd met de bridged instelling, nadat ik de eerste virtual machine op bridged had gezet zag ik de 2e virtual machine die nog op NAT ingesteld stond opeens een groen puntje krijgen in hamachi en die bleek inderdaad bereikbaar te zijn, daarna de eerste ook weer terug gezet op NAT en nu kan ik beide opeens wel bereiken. Er is dus eigenlijk niks veranderd met de situatie van gister maar toch lijkt het opeens te werken, ik snap er niks meer van. 8)7

Maar hopen dat ze het blijven doen. :P

[Edit] Hmm als ik remote desktop aan heb staan met het host OS connectie hamachi goed, als ik remote desktop afsluit kan hamachi de virtual machines niet meer bereiken. Het werkte dus door remote desktop en dat is geen oplossing want ik wil niet dat iedereen toegang krijgt tot het host OS.

[Edit2] Nog wat tests gedaan, het is echt remote desktop met het host OS (Windows 7) waardoor het wel slaagt, er zal vast een logische verklaring voor zijn maar ik heb geen idee welke dat is. :P

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2010 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitByter
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 09-08 19:58

BitByter

Prutst dit forum

Open je hamachi remote op je virtual machine in een RDP sessie?
Logisch dat als je die sessie uitlogged, hamachi zichzelf dan afsluit.

Hamachi zal als service moeten draaien, en daar heb je premium hamachi voor nodig, of je moet Srvany.exe gebruiken...

[ Voor 4% gewijzigd door BitByter op 21-09-2010 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee hamachi draait hier lokaal op mijn laptop, ik zie daarom ook niet direct het verband tussen remote desktop en hamachi.

Op het host OS staat hamachi uit en op de virtual machines staat hamachi aan in de terminal, de verbinding blijft ook goed als ik de RDP sessie afsluit, pas als ik hier lokaal hamachi disconnect en weer laat connecten zonder RDP gaat het fout, de verbinding op zich is dus mogelijk alleen de verbinding tot stand brengen lijkt RDP nodig te zijn.

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2010 10:48 ]

Pagina: 1