Meerdere online games via Server 2008

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master_viper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 12:35

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Topicstarter
Op het moment heb ik een prive / apart netwerk rechtstreeks aangesloten op mn Adsl router. Daarop zit een machine met Server 2008, op een vast ip, die fungeerd als internet server/dhcp. Deze geeft dus de pc's achter de server eigen ip's en zorgt voor internet voor deze clients.
Nu zijn er een aantal gebruikers die graag Modern Warfare 2 online willen spelen. Voor 1 persoon geeft dit geen problemen, hij vind servers en kan ook joinen en spelen. Een andere gebruiker vind ook games, kan ook joinen, maar krijgt een time out wanneer hij een server joined. Ik heb zelf het idee dat het aan de server zelf ligt, en dan met name aan port forwarding, hoe weet de server naar wie data te sturen als ze beiden MW 2 spelen? Het blijft 1 vast IP adres op de server. Meerdere poorten?
Misschien is dit op te lossen door de poorten apart te forwarden in de firewall?

-= Very annoying forum person =-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Port forwarding gaat niet werken omdat je de poorten slechts naar 1 pc kan doorwijzen, je kan niet de poorten van Modern Warfare 2 naar beide pc's doorwijzen. Daarnaast is dat over het algemeen ook absoluut niet noodzakelijk. Ook zonder forwarden weten ze jou pc terug te vinden, port forwarding is enkel nodig indien je zelf een server host.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master_viper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 12:35

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Topicstarter
Tsurany schreef op maandag 20 september 2010 @ 20:32:
Port forwarding gaat niet werken omdat je de poorten slechts naar 1 pc kan doorwijzen, je kan niet de poorten van Modern Warfare 2 naar beide pc's doorwijzen. Daarnaast is dat over het algemeen ook absoluut niet noodzakelijk. Ook zonder forwarden weten ze jou pc terug te vinden, port forwarding is enkel nodig indien je zelf een server host.
Dat snap ik, maar er moet toch data terug gestuurd worden? Dus beide pc's kunnen tegelijk online zijn met MW2? Ook al zitten ze achter 1 ip?

-= Very annoying forum person =-