Toon posts:

Afuture RMA

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• T-RonX
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04-05 18:32
Hallo,

ik heb in februari bij Afuture een Radeon 5870 gekocht. In juli begon de koeler vreemde geluiden te maken, zo erg dag het niet meer dragelijk was. Ik dacht, ik kan er zelf een andere koeler op schroeven, maar heb nog garantie, en niet perse een ander type koeler nodig.

Dus ik RMA aangevraagd en werd volgende dag al geaccepteerd. Meteen opgestuurd en volgende dag kwam de status van de RMA al op "RMA binnen gekomen" te staan. ik dacht mooi, dat gaat lekker snel. Maar na een week nog steeds de zelfde status, en om een status update gevraagd, die kwam de dag en na. Het probleem was geconstateerd en ze hebben de kaart opgestuurd naar de fabrikant.

Vervolgens een maand lang niets gehoord, en gevraagd om een status update. Product lag nog steeds bij de fabrikant... Na 2 weken nog eens naar een update gevraagd, maar geen reactie gekregen. Ik heb inmiddels al verschillende dagen meer dan 15x per dag proberen te bellen, maar niemand neemt op. Soms is i in gesprek en bel ik 1 minuut later nog eens, en toch pakt niemand op... :? De zeer zeldzame keren dat er wel iemand op pakt krijg ik te horen dat hij niets van RMA af weet en dat ik een mail moet sturen naar de RMA afdeling. Dat wil ik wel doen, het probleem is alleen dat hun niet op mijn mailtjes reageren... De RMA afdeling is ook niet telefonisch bereikbaar...

Inmiddels zijn we bijna 9 weken verder, en het duurt maar... In het eerste bericht in de RMA staat ook nog dat zoiets "normaal gesproken relatief vlot verloopt". Ik vroeg me af wat mijn rechten nu zijn, als die ik überhaupt heb. En of dat iemand vergelijkbaars ervaring heeft gehad, en hoe dat is afgelopen. Wat kan ik nu het beste doen? :|

Groeten,
Ron

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Hebben ze een faxnummer. Dan zou ik beginnen met ze schriftelijk via de fax in gebreke te stellen, ze 2 weken geven om de reparatie te voltooien en anders koop ontbindenen. Indien in 1 week nog geen reactie, dat via aangetekende post doen.

Hierna incasssokantoor erop.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• ShadowWings
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-05 21:04
Ik zie op de website van Afuture dat ze afgelopen week zijn verhuisd naar Veenendaal. Misschien dat ze hierdoor wat slechter bereikbaar zijn geweest?

Daarnaast staat ook het volgende op de site vermeldt:
Email:
Algemene vragen mailen naar info@afuture.nl

Voor vragen met betrekking tot RMA's, of het aangeven van een mogelijk defect aan uw hardware dient u te mailen naar rma@afuture.nl

Telefonisch:
Onze voorkeur gaat uit naar contact via email. Voor niet dringende vragen verzoeken we u dan ook te emailen. Mocht u toch willen bellen dan kunt u ons bereiken op het onderstaande telefoonnummer:
- 0318-510226

Door drukte wordt de telefoon vaak niet opgenomen. Wij verzoeken u in dat geval te mailen. Onze excuses hiervoor.

[Voor 4% gewijzigd door ShadowWings op 21-09-2010 08:40]

• empy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:04

empy

Rijdt rondjes

Gaat het om een Sapphire? Daarbij loopt het traject namelijk via de distributeur die een refurb. kaart hiervoor kan leveren. Bij mij vorige werkgever kon ik ook niets direct bij sapphire aanmelden, maar moest ik direct bij mijn leverancier zijn.

sys specs

• T-RonX
@ShadowWings
Het slechte contact was er al ver van te voren. Ik heb voor de verhuizing een mail naar de RMA afdeling gedaan of dat dat ook affect zou hebben op de duur van de RMA, en of ze een indicatie konden geven hoe lang het nog ging duren. Geen antwoord...

@empy
Het gaat om een Gigabyte

• dropdeath
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 18-05 17:18
Wat je zou kunnen doen is even contact met gigabyte op nemen en vragen of ze een status voor je hebben.
tel 040-2902088
Ook zou ik aanraden om in het vervolg gewoon contact met gigabyte op te nemen je kunt daar namelijk rechtstreeks je RMA aan melden dan hoeft het niet over 2 schijven te lopen namelijk webshop hun leverancier Maar is het rechtstreeks via gigabyte dat is een stuk sneller.
En is zelfs de service nog een stuk beter gigabyte kennende.

www.nolimitoss.nl

• R.E.
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:41
Als zij aangeven dat de kaart bij de leverancier ligt, zou ik ook contact opnemen met gigabyte. Zij zijn over het algemeen snel en zeer behulpzaam in hun antwoorden en als ze het niet weten, zoeken ze het ook nog voor je uit. Hier in ieder geval niks dan goeds over gigabyte service....

Vette shit!

• T-RonX
Ik heb toevallig net een bericht van Afuture gekregen.

Excuses voor late reactie ivm verhuizing en vakantie bij de leverancier etc...

"Vandaag zou weer een lading bij hen binnen zijn gekomen met gerepareerde en vervangen goederen van Gigabyte die gedurende de dag verwerkt gaan worden. We hopen dat daarbij ook de videokaart uit deze RMA aanvraag zit zodat we deze zodra de kaart bij ons binnen is meteen naar u kunnen versturen."

Nou er lijkt nu dan toch echo schot in de zaak te komen. Het is nog even afwachten, maar de volgend keer zal ik het direct via de fabrikant doen als dat mogelijk is.

• Stiegl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-05 20:42
Ik neem aan dat die verhuizing inmiddels volledig is voltooid. Nochtans wacht ik nu al een maand op reactie over een RMA van mijn monitor. Is dat normaal dat dit soort procedures zo lang duren?

Uit onderzoek is gebleken dat 85% van alle statistieken niet klopt

• Floppus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:29

Floppus

Adviseur

Customer Experience matters

Ik zou zeggen, bel ze en vraag het ze?

Misschien ligt het aan mij, maar is het voor mensen tegenwoordig gebruikelijk om alleen maar af te wachten en er niet zelf even achteraan te gaan? In de tijd dat je dit topic opgezocht had en de reactie getikt had je ook een belletje kunnen plegen :)

Download the most extensive Market Analysis on Customer Communication and Experience available anywhere (free, no sign up needed)

• Dnomaid
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-05 13:18
Floppus schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 10:59:

Misschien ligt het aan mij, maar is het voor mensen tegenwoordig gebruikelijk om alleen maar af te wachten en er niet zelf even achteraan te gaan? In de tijd dat je dit topic opgezocht had en de reactie getikt had je ook een belletje kunnen plegen :)
In de tijd dat jij je reactie typte kon je ook de openingspost even lezen ...
Na 2 weken nog eens naar een update gevraagd, maar geen reactie gekregen. Ik heb inmiddels al verschillende dagen meer dan 15x per dag proberen te bellen, maar niemand neemt op.

[Voor 16% gewijzigd door Dnomaid op 20-01-2011 11:04]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-03 08:56

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Dnomaid schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 11:04:
[...]

[...]
Het gaat nu over een andere user en nergens staat AFuture "by design" er zo lang over doet.

* MAX3400 leest de startpost zelf nog maar een keer...

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Stiegl
Floppus schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 10:59:

Bellen voor RMA werkt sowieso niet bij Afuture. Ik vraag regelmatig de status op via het RMA formulier. Na 2 weken wisten ze me te melden dat de fabrikant die week de monitor zou worden opgehaald (Geen idee wat er in de tussentijd is gebeurd). Vervolgens een week later nogmaals de status gevraagd, maar daarop alleen gehoord dat ze nog niets wisten.
Ik vraag me gewoon af of RMA procedures altijd zo lang duren, of dat ik meer mag verwachten van een shop.

[Voor 0% gewijzigd door Stiegl op 20-01-2011 14:08. Reden: Je kan wel bellen, echter niet voor RMA]

• MAX3400

MAX3400

Stiegl schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 11:08:
[...]
Ik vraag me gewoon af of RMA procedures altijd zo lang duren, of dat ik meer mag verwachten van een shop.
Ligt aan de situatie, denk ik... Binnen x jaar moet (behoort, volgens de wet) een leverancier bepaalde termijnen te communiceren en te realiseren voor een defect. Daarna is de leverancier "coulant" om via hun winkel eventuele defecten bij/met een fabrikant op te lossen.

Geen idee hoe oud je monitor is of dat je weet wat het defect is maar ik persoonlijk trap er niet in als een leverancier me meer dan 1 week aan het lijntje houdt, laat staan zonder feedback of updates.

/edit: en anders de fabrikant bellen met het RMA-nummer bij de hand? Het zal niet de eerste keer zijn dat een leverancier zich "verschuilt" achter een fabrikant terwijl laatstgenoemde van niks weet.

[Voor 12% gewijzigd door MAX3400 op 20-01-2011 11:12]

• Stiegl
MAX3400 schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 11:10:
[...]

Ligt aan de situatie, denk ik... Binnen x jaar moet (behoort, volgens de wet) een leverancier bepaalde termijnen te communiceren en te realiseren voor een defect. Daarna is de leverancier "coulant" om via hun winkel eventuele defecten bij/met een fabrikant op te lossen.

Geen idee hoe oud je monitor is of dat je weet wat het defect is maar ik persoonlijk trap er niet in als een leverancier me meer dan 1 week aan het lijntje houdt, laat staan zonder feedback of updates.
Het gaat om een gloednieuwe monitor, ik had alleen een klacht ten aanzien van teveel backlight bleed.

• BiLo
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online

BiLo

PSN: toiletcleaner

bellen en Afuture.. haha

Ryzen 3700x | Nvidia QUADRO P1000 | Gigabyte X570 AORUS Pro | 32GB 3466Mhz C16 | 960 EVO 250GB | RM650x | Voron V2 | Fanatec Podium DD1 | Porsche Podium Wheel | APM | PDME | CSP V3 |

• MAX3400

MAX3400

Geen review ingevuld dus wat is je bijdrage nu precies?

[Voor 10% gewijzigd door MAX3400 op 20-01-2011 11:17. Reden: Verkeerde url]

• Floppus

Floppus

Adviseur

Dnomaid schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 11:04:
[...]

[...]
Doe maar even dimmen als je het topic niet eens leest: het is een oud topic wat door een andere user nieuw leven is ingeblazen. :N

Ik zie hier meemalen gemeld dat bellen niet werkt. Dus... Ik ga naar afuture.nl, klik op contact, bel het nummer en heb binnen 15 seconden iemand aan de lijn?

Voor de rest is er al een hoop geschreven over garantie en dergelijke. De wet stelt binnen een redelijke termijn en zonder ernstige overlast. Een harde deadline wordt dus niet genoemd, het komt weer op redelijkheid aan. Wel is het zo dat als een termijn genoemd en bevestigd wordt, je ervan uit mag gaan dat dat correct is. Hoe concreter de termijn en hoe zwaarder die bevestigd wordt, hoe meer 'recht' je hebt als de termijn niet gehaald wordt. Je kan bijvoorbeeld proberen af te spreken dat als het voor datum x niet is opgelost, het op een andere manier zal worden opgepakt, bijvoorbeeld middels een tijdelijke ruilmonitor of omruiling voor een nieuw exemplaar uit voorraad.

[Voor 59% gewijzigd door Floppus op 20-01-2011 11:47]

Download the most extensive Market Analysis on Customer Communication and Experience available anywhere (free, no sign up needed)

• Stiegl
Floppus schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 11:38:
[...]
Ik zie hier meemalen gemeld dat bellen niet werkt. Dus... Ik ga naar afuture.nl, klik op contact, bel het nummer en heb binnen 15 seconden iemand aan de lijn?
En toen heb je ook gevraagd naar de RMA afdeling? Dan krijg je namelijk te horen dat die telefonisch niet bereikbaar zijn.

Anoniem: 175869

Je RMA duurt zo lang omdat de supply chain is langer dan je denkt. Bij elke stap gaan de betreffende partijen meestal een aantal RMA items verzamelen voordat ze gaan een RMA aanvraag doen bij hun leverancier. Waarschijnlijk is de ketting zo: Jij>Afuture>Distributor>Gigabyte. Afuture is waarschijnlijk te klein om rechtstreeks zaken te doen met Gigabyte. Dus, omdat jij levert een item in op dag X bij Afuture zegd niet dat het de hetzelfde dag is opgestuurt. Het is waarschijnlijk weken later als deel van een grotere zending opgestuurd. Op hun buurt doet de Distri hetzelfde. Leuk is het niet natuurlijk, maar zo werkt het. De "RMA Afdeling" van Afuture weet eigenlijk net zo veel als jou wat het betreft waaneer zij krijgen de kaart terug. Daarom doen ze vaag of ze willen jou niet te woord staan.

• Floppus

Floppus

Adviseur

@Bulldog: Wat het traject is, is voor de klant niet relevant. Dat is het probleem van de leverancier. Als ze niet blij zijn met hoe hun leverancier het oplost, moeten ze een andere zoeken of als het aan de fabrikant ligt een alternatief product zoeken. Ze kunnen zich niet verschuilen voor de plichten die de wet ze oplegt.

Ik heb nergens naar gevraagd bij bellen. Zo relevant is dat ook niet, zolang je maar kan aangeven dat je van mening bent dat ze je rechten niet respecteren en je een toezegging wil hebben over wanneer je een status gaat ontvangen. Daar heb je de RMA afdeling niet voor nodig.

Geven ze aan dat niet te kunnen, wijs je er op dat garantie binnen een redelijke termijn en zonder ernstige overlast dient te geschieden en dat je van mening bent dat daar niet aan wordt voldaan. Geef nogmaals aan dat je een concreet antwoord wil over wanneer het opgelost gaat zijn of een alternatieve oplossing geboden zal worden. Geven ze dat niet, dan meld je dat je een ingebrekestelling gaat sturen die ze 2 weken geeft de zaak op te lossen, en stuur vervolgens dezelfde een aangetekende brief met dezelfde strekking en de mededeling dat bij verlopen van de termijn of geen response, je de overeenkomst ontbindt.

Verloopt de termijn, dan bevestig je het ontbinden van de overeenkomst en geef je aan welk bedrag binnen 30 dagen op je bankrekening verwacht wordt. Blijf correct, zakelijk en netjes. Geef ook aan dat je de gang van zaken ook betreurt. Je wil iets bereiken, liefst dat je reparatie uitgevoerd wordt. Het heeft geen zin op hoge poten te gaan dreigen waarna ze niks meer voor je willen doen.

[Voor 11% gewijzigd door Floppus op 20-01-2011 16:12]

Anoniem: 175869

Dat klopt idd. Ik geef alleen aan waarom het zo lang duurt. Als je de essentie van de thread leest het is duidelijk dat de TS is opzoek naar aantwoorden over waarom het zo lang duurt. Dat het te lang duurt is een ander verhaal, en ik ben mee eens dat een stevig gewoord (maar netjes) brief richting Afuture is de best optie.

• Stiegl
Floppus schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 16:10:
@Bulldog: Wat het traject is, is voor de klant niet relevant. Dat is het probleem van de leverancier. Als ze niet blij zijn met hoe hun leverancier het oplost, moeten ze een andere zoeken of als het aan de fabrikant ligt een alternatief product zoeken. Ze kunnen zich niet verschuilen voor de plichten die de wet ze oplegt.

Ik heb nergens naar gevraagd bij bellen. Zo relevant is dat ook niet, zolang je maar kan aangeven dat je van mening bent dat ze je rechten niet respecteren en je een toezegging wil hebben over wanneer je een status gaat ontvangen. Daar heb je de RMA afdeling niet voor nodig.

Geven ze aan dat niet te kunnen, wijs je er op dat garantie binnen een redelijke termijn en zonder ernstige overlast dient te geschieden en dat je van mening bent dat daar niet aan wordt voldaan. Geef nogmaals aan dat je een concreet antwoord wil over wanneer het opgelost gaat zijn of een alternatieve oplossing geboden zal worden. Geven ze dat niet, dan meld je dat je een ingebrekestelling gaat sturen die ze 2 weken geeft de zaak op te lossen, en stuur vervolgens dezelfde een aangetekende brief met dezelfde strekking en de mededeling dat bij verlopen van de termijn of geen response, je de overeenkomst ontbindt.

Verloopt de termijn, dan bevestig je het ontbinden van de overeenkomst en geef je aan welk bedrag binnen 30 dagen op je bankrekening verwacht wordt. Blijf correct, zakelijk en netjes. Geef ook aan dat je de gang van zaken ook betreurt. Je wil iets bereiken, liefst dat je reparatie uitgevoerd wordt. Het heeft geen zin op hoge poten te gaan dreigen waarna ze niks meer voor je willen doen.
Thanks voor de tip. Ik heb er nog maar een RMA berichtje achteraan gegooid. Ze waren het met mij eens dat 5 weken ook wel erg lang was, en hebben me een nieuwe monitor gegeven. Ze verschuilen zich dus gelukkig niet achter de fabrikant.

• Anoniem: 327097
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Hij mag toch wel wat posten over een shop zonder een review te hebben ingevuld :(

• MAX3400

MAX3400

Anoniem: 327097 schreef op maandag 31 januari 2011 @ 10:55:
[...]

Hij mag toch wel wat posten over een shop zonder een review te hebben ingevuld :(
Ja, geheel mee eens, net zoals dat elk persoon iets mag posten hier. Ware het niet, en noem me maar bevooroordeeld, dat iemand die een dusdanige "flame/opmerking" plaatst over een shop zonder beargumentering of andere historie hier op GoT/T.net, iets minder serieus wordt genomen door mij dan personen die exact hetzelfde posten maar wel te maken hebben gehad met Afuture in andere topics/reviews en hun "opmerking/flame" kunnen bewijzen.

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee