Retourneren, maar verpakkingsmaterialen niet meer bruikbaar

Pagina: 1
Acties:
  • 278 views

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05:42
Een paar dagen terug heb ik een setje geheugen dimms besteld bij Informatique.

Je kunt, als je niet tevreden bent, het product in oorspronkelijke verpakkingsmaterialen terugsturen.

Die dimmetjes zitten in van die (harde) plastic houders die je normaal gesproken niet lekker open krijgt.
Dus heb ik de schaar er door gehaald.

Moet ik nu persé dezelfde verpakking gebruiken of kan ik die dimmetjes ook gewoon in een anti-statisch zakje doen en retourneren?

Mijn YouTube Channel

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Snowwie schreef op maandag 20 september 2010 @ 19:29:
Een paar dagen terug heb ik een setje geheugen dimms besteld bij Informatique.

Je kunt, als je niet tevreden bent, het product in oorspronkelijke verpakkingsmaterialen terugsturen.

Die dimmetjes zitten in van die (harde) plastic houders die je normaal gesproken niet lekker open krijgt.
Dus heb ik de schaar er door gehaald.

Moet ik nu persé dezelfde verpakking gebruiken of kan ik die dimmetjes ook gewoon in een anti-statisch zakje doen en retourneren?
Wat geeft Informatique aan als je dat aan hun vraagt? Grote kans dat je te horen krijgt dat het in de originele verpakking moet. Welke je zo min mogelijk hebt beschadigd.

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23-01 21:39
Het lijkt mij het netst om ze met verpakking en al terug te sturen. Maar met zekerheid zeggen kan ik het je niet. Advies: bel/mail die winkel even.

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Welkom op het Informatique supportforum! Voor alle informatie over de aankoop, de verzending, en het terugsturen van bestellingen! Ik verplaats je topic even naar het verpakkingensubforum.

... of je belt Informatique even op.

[ Voor 5% gewijzigd door CodeCaster op 20-09-2010 19:32 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:41
De leverancier zal wel gaan klagen dat je de verpakking hebt gesloopt en dat ze daarom niet willen terugnemen etc etc..

Maar, volgens mij schrijft de wet koop op afstand voor dat ze het terug moeten nemen ook al is de verpakking weg/kapot.

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05:42
Ik heb Informatique nog niet (persoonlijk) gevraagd, maar op hun website staat "retourneren in originele verpakking". Echter die originele verpakking (in dit geval de plastic houders waar de dimmetjes in zaten) had ik doormidden geknipt, omdat ik het anders niet open kreeg.
* Snowwie heeft namelijk geen nagels... :/

Mijn YouTube Channel

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

jantje112 schreef op maandag 20 september 2010 @ 19:32:
De leverancier zal wel gaan klagen dat je de verpakking hebt gesloopt en dat ze daarom niet willen terugnemen etc etc..

Maar, volgens mij schrijft de wet koop op afstand voor dat ze het terug moeten nemen ook al is de verpakking weg/kapot.
Volgens mij moet je even opzoeken waar je het over hebt voordat je mensen aan rare ideeën gaat helpen :)
Kortom, een koop op afstand eerst gratis uitproberen mag, maar alleen als de klant voorzichtig is. Weliswaar heeft de klant altijd het recht om het terug te sturen, maar als er schade aan product of verpakking is, zal de klant wel een vergoeding moeten betalen voor de schade aan de verpakking of het product zelf.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:24

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Dit lijkt me toch echt iets wat je eerst met de shop zult moeten bespreken. Uiteindelijk zijn zij ook degenen die beslissen of ze de retourzending accepteren, of dat ze je je geld niet teruggeven omdat de boel kapot is aangekomen bij gebrek aan fatsoenlijk verpakkingsmateriaal.

Mocht de shop onredelijke eisen stellen, dan kunnen we altijd nog zien of we dit topic heropenen om verder te discussiëren over wat wel en niet redelijk is.

En om dit slotje niet helemaal nutteloos te laten zijn, nog even een linkje naar een stukje van Arnoud Engelfriet specifiek over blisterverpakkingen:
http://blog.iusmentis.com...sus-de-blisterverpakking/

[ Voor 20% gewijzigd door Orion84 op 20-09-2010 19:42 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.