X-fi elite pro digitaal out

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart12389
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 26-05-2021
Beste mede tweakers,

Spullen:
Elite pro (X-fi) (onder Windows 7)
Sony QS STR DB940
Sony Cd speler met optical out.

Het probleem:

Ik dacht ik ga mijn analoge kabels weg doen en vervangen door optical/ coax.
Nu heb ik vandaag zo'n optical kabeltje gehaald. En wou deze tussen mijn X-fi en versterker hangen. Na alles goed geplugd te hebben (Er zitten gewoon uitgangen achterop de x-fi console..) heb ik wat met mijn settings lopen klooie maar er kwam maar geen signaal uit mijn speakers. Ik naar afspeelapparaten gegaan waar ik zie dat er wel degelijk signaal de computer uitgaat. Toen heb ik mijn versterker nog eens goed nagelopen. Maar hij detecteert toch echt geen signaal. Ik wou even uitsluiten dat ik iets in mijn versterker verkeerd koppelde ik mijn X-fi los, en sloot mijn cd-speler aan. En violá alles loopt. Dus ik dacht ik probeer het nog een keertje met mijn x-fi.. Maar zonder resultaat. Na het nog een keertje met de coax uitgangen geprobeert te hebben nog steeds geen resultaat. Ik denk dat er een setting verkeerd staat ergens.. maar weet niet waar.. Kan iemand mij hiermee helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speeddragon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-09 21:39
het luidsprekertje rechtsonder in je task tray, dan afspeelapparaten en dan digital out selecteren :)?

en anders in de driver settings

Heel veel lurken, heel weinig posten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart12389
Heb ik dus al geprobeert.. maar wil niet echt werken..
Weet jij welke settings ik moet wijzigen? dan kan ik die nog een keertje nalopen..

• bart12389
Excuses..

Ik heb immiddels de oplossing gevonden: de console.. voorzien van stroom.
Heb dus niet goed op de lichtjes gelet (power led op console)
Viel me ineens op.. gelijk kast opengemaakt en stekkertje erin gedaan.. En hij deed het.

Maar toch bedankt ;-)

Voor diegene die dit leest en nog twijfelt (je komt het vaak tegen op het internet)
X-fi's zij in staat om 5.1 signaal over de digitale uitgangen te versturen.. (dus niet alleen stereo)

Nu heb ik nog een ander probleem ( noob..) Of ik hier een ander topic van moet maken weet ik niet.. als een moderator hierop stuitert en het me wil vertellen, graag..

Ik krijg namelijk alleen surround uit 5.1 bronnen, zeg films. Graag zou ik willen dat dit ook bij games gebeurd. En bovendien zou ik graag willen dat mijn subwoofer iets doet bij het afspelen van muziek. Dit krijg ik maar niet voor elkaar. Wellicht dat het niet eens mogelijk is... maar ik had graag toch geprobeert...

Iemand ideeen?

[ Voor 35% gewijzigd door bart12389 op 23-09-2010 13:58 ]