Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[HTML] Button link werkt niet.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste allemaal,

Ik ben sinds kort begonnen met de basis van HTML en ik begin het steeds leuker te vinden.
En hier en daar haal ik wat codes bij elkaar en het begin al ergens op te lijken..

Nu heb ik wel een fout die ik er niet uitkrijg en ook met google kom ik hier niet uit.
Als ik op een button klik linkt hij niet door naar de volgende pagina.

Dit is mijn code.

<FORM>
<INPUT TYPE="BUTTON" VALUE="John's Home" ONCLICK="window.location.href="C:\Users\Gebruiker\Desktop\Eigen Website\Darter John\Index.html">
</FORM>

De locale link klopt precies die heb ik zelfs nog 2x gecontroleerd.

Wie kan mij helpen met dit?

Overgens heb ik nog een vraag:

Ik heb nu een header in mijn pagina staan en ik wil graag links en rechts lijnen naar beneden hebben.
Zodat ik mijn pagina kan centreren op een website en dat het niet is dat de header te klein is op een grotere resolutie en andersom.

Weet iemand hoe ik het in een soort "vak" zet mijn hele website? (een border denk ik ..)

Met vriendelijke groet,

Bignick

PS. Voor zover ik weet bestaan er geen domme vragen maar respecteer mijn vragen alsjeblieft want ik ben echt een beginner.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Hallo bignick,

Ik zou ten eerste begin met een goed boek of een aantal basistutorials op het internet die je de basics uitleggen over HTML. Ik denk dat je daar heel veel van gaat leren, wat voorkomt dat je tegen dit soort basisfoutjes aanloopt.

Wat betreft je probleem. Je gebruikt dubbele quotes " voor je parameters (en dus ook voor onclick), maar voor de inhoud (je value) gebruik je weer dubbele quotes ". Als je die nou vervangt met een enkele ' dan kom je waarschijnlijk al een stukje verder. Daarnaast is het wellicht handig om geen absolute paden te gebruiken (want dat gaat alleen op jouw PC werken). Kies je ervoor om dit ergens online te zetten, dan blijft het systeem zoeken naar een C:\ schijf :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• marko77
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05 19:41
Dubbele quotes geven het probleem, daarnaast is een button i.c.m. form niet bedoeld om links te maken. Gebruik hiervoor liever de A tag, die is er voor gemaakt.

En zoals hierboven al vermeld, lees een aantal tutorials die zullen je een hoop op weg helpen!

Mijn rig

Verwijderd

Topicstarter
Dankjullie wel voor jullie reacties.

Ik heb er nu dit van gemaakt :
<INPUT TYPE='BUTTON' VALUE='John's Home' ONCLICK='window.location.href="C:\Users\Gebruiker\Desktop\Eigen Website\Index.html">

En dit werkt nog steeds niet.

even reactie op wat marko zei..

Als ik een A tag gebruik krijg ik geen mooie buttons die ik wel graag wil..

Dankjulliewel

• t1mmy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20:47
<INPUT TYPE='BUTTON' VALUE='John's Home' ONCLICK='window.location.href="C:\Users\Gebruiker\Desktop\Eigen Website\Index.html" '>

Je was na Index.html" nog de single quote( ' ) vergeten

• marko77
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05 19:41
In principe kun je een A tag identiek stijlen als een button, een plaatje gebruiken kan evt. ook dus dat mag geen probleem zijn. In dit geval gebruik je imo een tag om een verkeerde reden.

Mijn rig

• Barleone
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:18
Modbreak:Reageer normaal of reageer niet. Leg bij dergelijke dingen ten minste uit waarom je naar die pagina linkt.

[ Voor 139% gewijzigd door MueR op 20-09-2010 18:44 ]

Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?

Verwijderd

Topicstarter
Dankjewel voor de link hier heb ik wat aan !

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-10 08:50
Het is gebruikelijk en netter om links naar andere pagina's met <a href="pagina.html">Tekst</a> te doen, niet met <input>

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

• Klaasvaak
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:32
Als je een stationsnaam in je url aan de praat wil krijgen, moet je volgens mij gebruik maken van het file-protocol

href = "file://c:/..."

• Barleone
Modbreak:En als je het niet eens bent met een modactie mag je dat in DM/Email melden maar ga je niet in het topic klagen. Zie ook Het algemeen beleid #oneens

[ Voor 84% gewijzigd door MueR op 21-09-2010 00:17 ]

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20:25
als het persé een button moet wezen, kun je ook de <button> tag gebruiken. Maar het blijft lelijk om onclick te gebruiken voor een simpele link. Wat dan veel beter is, is om je <a> tag zo op te maken dat deze op een button lijkt. Het zal dan wel niet de standaard button zijn van de browser/ het besturingssysteem van de bezoeker, maar dat lijkt me niet heel bezwaarlijk.

• Barleone
* Barleone delft het onderspit en is nu braaf. O-)
@bignick: Om HTML en verwante technieken onder de knie te krijgen zou je eens op http://www.w3schools.com moeten kijken. Daar vind je veel info over het omgaan met HTML elementen etc.
Op je vraag kan ik je niet meer zeggen dan bovenstaand: gebruik beter geen inputbutton voor je link.
Succes!

• Davio
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-01 16:46
Dit werkt niet, omdat je in de adresbalk laat verwijzen naar een lokaal bestand en dat werkt alleen als alle gebruikers ook dat bestand hebben.

Daarbij kun je beter een relatief pad gebruiken in plaats van absoluut.

Voorbeeld:

<FORM>
<INPUT TYPE="BUTTON" VALUE="John's Home" ONCLICK="window.location.href='Index.html';">
</FORM>

Verwijderd

Topicstarter
Zo heel erg bedankt voor al jullie informatie..

Ik heb er inderdaad een <A> TAG van gemaakt omdat iedereen dit toch wel adviseerd.
Nu heb ik ook andere buttons zelf gemaakt met photoshop liep ik alleen tegen een probleem aan dat ik niet alleen de button kon opslaan dus ook de achtergrond kreeg. dat terzijde.

Wat mijn tweede vraag was en is.. Hoe ik een soort van rand om mijn webpagina krijg zodat het er niet zo slordig uitziet.

Ik heb dit geprobeert met frames maar dit leek niet te werken, ook met een tabel geprobeert.. dat wilt hij ook niet pakken.

Jullie hoeven niet precies uit te leggen hoe ik dat doe maar kunnen jullie zeggen hoe het heet wat ik bedoel ? dan kan ik daar op googlen en zelf verder uitzoeken ik begin het namelijk steeds leuker te vinden !

Ook ben ik inderdaad van plan om een boek erover te kopen zodat ik dat altijd bij de hand heb.

Met vriendelijke groet en nogmaals dank,

bignick

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Dan raad ik je aan dat boek te kopen of om een goede tutorial-site te bezoeken. Met 'een soort van rand' kunnen we niet zoveel natuurlijk. Tof dat je bezig bent met de wondere wereld van html maar daar hoort dus ook bij dat je zelf gaat zoeken wat er allemaal mogelijk is en vooral hoe. Succes!

offtopic:
Groeten doen we niet op tweakers in posts (we groeten elkaar altijd), je naam staat al naast je post dus die hoeft er niet nog eens onder :)

[ Voor 21% gewijzigd door Cartman! op 21-09-2010 13:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oke je hebt gelijk.
bedankt voor je reactie en ik zal wel even verder zoeken.
Pagina: 1