[Probleem] Acer Aspire 5740G Crystal Eye Webcam

Pagina: 1
Acties:

• mking
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Beste Tweakers,

de laptop van mijn nichtje heeft een vervelend probleem. De webcam doet het namelijk niet meer. Het starten van de webcam programma geeft de foutmelding dat de camera al in gebruik zou zijn door een andere gebruiker of programma.

Dit probleem is opeens spontaan ontstaan. Ze heeft niks geinstallleerd o.i.d..

Herkent iemand dit probleem of weet iemand hoe dit is te verhelpen?

Bij googlen blijkt dit probleem wel vaker op te treden bij de Crystal Eye webcams van Acer laptops en niemand heeft dit probleem eigenlijk goed kunnen oplossen.

Nou hoop ik dat iemand toch misschien een goede tip heeft.

De compatibileit terugzetten naar Windows XP SP2 heb ik al geprobeerd. Maar de foutmelding blijft bestaan.

• Droomygirl
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09-04-2021
Probeer eens de Bison driver te installeren (gewoon erover installeren, niets deinstalleren ofzo)? Dit wil al eens helpen, iig bij de melding "Camera not found"

• BruceWayne
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 31-08 20:29

BruceWayne

Heeft een alterego

Kijk eens via msconfig of er iets bij het opstarten van service en of bestand opgestart wordt wat met die webcam te maken heeft. Zet die uit en probeer dan de applicatie voor de webcam te gebruiken. Normaal gezien worden dan de services die nodig zijn gewoon gestart. En dan kan de melding dat de webcam door een ander apparaat gebruikt wordt misschien omzeilt worden?

Klinkt mij in de oren dat de gebruikte software niet helemaal jofel is.

• mking
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Hallo beide, volgens veel gebruikers van de Acer laptops met Crystal Eye webcams ingebouwd kan het probleem niet opgelost worden. Dat van het 'killen' van processen via taakbeheer heb ik inderdaad al gedaan. Maar het probleem blijft bestaan. Dus dat is hem niet. Ik dacht inderdaad ook dat een ander programma misschien gebruik maakt van de camera. (virus?) maar dat is blijkt dus niet zo te zijn. (of het moet dus echt een virus zijn....:(

Dat van het installeren van de Bison drivers zal ik wel proberen. Maar met de huidige drivers die geinstallleerd waren (bij aankoop dus in de fabrieksinstelling) deed de webcam het gewoon. Hij deed het OPEENS spontaan niet meer. Want in de tussentijd heeft ze niets geinstalleerd ofzo.

Op internet lees je verhalen dat mensen hem dus m.b.v. de CD/DVD weer terugzetten in de fabriekstoestand en dat hij het dan nog STEEDS niet doet...vreemd hé?

Nou maar goed. Ik ga nog even verder stoeien ermee en mocht ik er niet uitkomen dan laat ik het haar wel terugbrengen naar de MediaMarkt en mogen zij het verder uitzoeken.

Bedankt tot zover in ieder geval.