Ati 5450 geeft geen 1080p op externe monitor

Pagina: 1
Acties:

• GranCanaria
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11:47
Ik heb een dell inspiron 1564 laptop met een geintegreerde ati 5450 videokaart met een normale vga en hdmi aansluiting voor het aansluiten van een externe monitor.

Op de laptop heb ik mijn LG E2350V monitor aangesloten via de normale dsub aansluiting echter krijg ik het beeld niet op 1920x1080. Zodra ik dit doe geeft de monitor zwart beeld en geeft ie aan dat er een niet ondersteunde resolutie is gekozen.

Het lijkt wel alsof hij op een hz rate springt die de monitor niet ondersteund.

Via hdmi krijg ik hem wel op 1080p echter dan krijg ik klein beeld, dus met zwarte randen en krijg ik het beeld niet full screen.

Als ik mijn oude laptop aansluit via de dsub krijg ik wel gewoon de 1920x1080 resolutie goed op de monitor, in mijn oude laptop zit een nvidia 8600gt videokaart.

Erg vreemd dit en ik heb al verschillende drivers geprobeerd, allemaal precies hetzelfde probleem.

Op het internet kwam ik iets tegen over de gpu scaling, mensen hadden soortgelijke issues en na het uitzetten van de gpu scaling niet meer. Echter kan ik nergens in de ati control center wat vinden over de gpu scaling.

• Soggney
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09:05

Soggney

Zeekomkommer

de zwarte randen bij de hdmi zal door de underscan/overscan komen. Deze staat standaard op 15% en moet op 0 komen voor volledig beeld.
en het ati control center is inderdaad wreed ambetant om alle opties te vinden. Maar zodra je scherm is aangesloten, moet je maar eens de met de rechtermuisknop in het ati ccc op het scherm staan en de properties ervan doorbladeren.

Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory

• GranCanaria
Bedankt voor je reactie Soggney.

Ik zie net in de ati control center dat mijn monitor helemaal niet herkend / ondersteund wordt.

Zie hier:

Afbeeldingslocatie: http://blog1.nl/wp-content/uploads/2010/09/monitor.png

[ Voor 25% gewijzigd door GranCanaria op 20-09-2010 13:19 ]

• GranCanaria
Nou mensen ik heb het gelukkig voor elkaar. via Dsub niet maar wel over hdmi en dat is genoeg of zelfs beter.

Zodra je de monitor aansluit via hdmi blijkt de ati control center toch iets anders te detecteren en dan kan je voor dat apparaat meer instellingen wijzigen welke niet beschikbaar waren via toen ik de monitor aangesloten had via dsub.