[JS] locale afbeelding weergeven na selectie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffryvdm
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
Hallo,

Ik zit hier met een frustrerend probleem.
Na een onchange moet de volgende code er voor zorgen dat een geselecteerde foto van de hardeschijf word weer gegeven.

JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7

function updatePic(frm)
    {
    var img = document.getElementById("source_pic");
    img.setAttribute("src", document.getElementById('ImgSelect').value);
    alert("Image refreshed ?");
    }

source_pic is het id van de afbeelding en ImgSelect is het id van de input text box waar de afbeelding in word geselecteerd.

Dit script heeft het altijd goed gedaan tot dat mensen besloten te upgraden naar IE8.
Af en toe doet hij het wel wanneer de comptabiliteitsweergave van IE8 word ingeschakeld
Ik heb al overal gezocht en genoeg dingen uitgeprobeerd maar het wil maar niet werken, heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? b.v.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJHeuvel
  • Registratie: Mei 2008
  • Niet online
Wat heb je zelf al geprobeerd? Wat lukt niet, welke foutmeldingen krijg je?
Probeer het eens anders aan te pakken, bijvoorbeeld setAttribute te vermijden en gewoon src te setten.

Freelance Unity3D developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moozzuzz
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Loop je niet tegen beveiligingsprobleem aan (daar gaat bij mij altijd een rood lampje branden wanneer men over lokale bestanden begint).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffryvdm
Eerlijk gezegd ben nogal een leek wat javascript betreft.

Het werkt gewoon als je er een locatie van een afbeelding inzet in plaats van die getElementByID('imgSelect'), ik heb geprobeerd het met een toString te doen maar dat werkt niet, ik heb geprobeerd het zonder setAttribute maar ik denk dat ik dat niet goed gedaan heb het geprobeerd met een andere onchange maar dat maakte weinig verschil.

@moozzuzz
Ik heb alle mogelijke beveiliging uitgezet dus ik denk niet dat dat het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:12
Het is zonder beveiligingsissues niet te doen, wat je kan overwegen is de afbeeldingen die lokaal staan via een webserver te serveren en zo aan te roepen. De beveiligingsmaatregelen van browser worden met de dag strenger dus het lijkt me niet vol te houden op langere termijn om dit zo te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffryvdm
Het is in dit geval noodzakelijk dat de afbeeldingen lokaal aan te roepen zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Enige wat wellicht zou werken is de bezoeker je website aan trusted sites zone toe te laten voegen...

Wat probeer je precies te bereiken?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffryvdm
Ik denk dat ik gewoon iets nieuws schrijf, het heeft blijkbaar ook nooit in firefox gewerkt dat leek alleen maar zo omdat ik de afbeeldingen ook op de server had staan en firefox ze blijkbaar daar vandaan haalde.

iedereen tog bedankt
Pagina: 1