Vroeger, toen de kratten bier nog van hout waren, en je moest doorzuipen om de kachel warm te houden....
A
AA
AAA
B
als ik het test.....
Canon 760D // EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM // EF 70-200mm f/4L USM -- My pictures @ airliners.net -- iPhone X -- DJI Mavic Air
het is alleen in een specifiek bestaand document.
als ik een nieuw werkblad open, gaat het wel goed.
Vroeger, toen de kratten bier nog van hout waren, en je moest doorzuipen om de kachel warm te houden....
Money for nothin' and your chicks for free
Is de tekst vast, of is het het resultaat van een formule?
bbk-lc000******
bdg-lc000******
bdh-lc000******
bd-rc000******
bd-rc000******
bd-rc000******
het zijn cellen waar GEEN formule in staat, en bij eigenschappen staan de cellen gewoon op standaard.
Pils €0,50
blijft het probleem aanwezigRandoii schreef op maandag 20 september 2010 @ 11:43:
ctrl+a ctrl+c in een nieuw werkblad >> ctrl+v probeer dat eens
When life gives you lemons, start a battery factory
Pils €0,50
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Pils €0,50
Dat doet Excel hier ook, maar ik zie even niet wat er fout aan zou zijn?
edit: je wilt het streepje voor de a gesorteerd hebben, waarschijnlijk? Dat zou inderdaad wel logisch zijn, maar zoals gezegd, hij doet het hier net zo:
a-
aa
a-a
ab
Dat is inderdaad raar. Het is me nog niet eerder opgevallen
[ Voor 78% gewijzigd door Dido op 20-09-2010 11:51 ]
Met ^^^^ geef even een concreet compleet voorbeeld, want het zou me niet verbazen als er zoiets dergelijks aan de hand is.Dido schreef op maandag 20 september 2010 @ 11:45:
Dat doet Excel hier ook, maar ik zie even niet wat er fout aan zou zijn?
@ dido: koppelstreeptjes worden idd genegeerd bij een sortering; maar volgens MS is dat vanaf Excel 2007 aangepast. Dat zou erop kunnen duiden dat het werkblad is opgeslagen als een Excel 2003 ding?
[ Voor 25% gewijzigd door Lustucru op 20-09-2010 12:02 ]
De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland
Het is me onduidelijk of het bij thezeefje ook fout gaat met A / AA / AAA / B etc, of dat dat alleen een onhandig gekozen voorbeeld betrof.Actually Microsoft Excel help indicates the following order, which is not my experience for sorting text:
0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ' - (space) ! " # $ % & ( ) * , . / : ; ? @ [ \ ] ^ _ ` { | } ~ + < = > A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
Apostrophes (') and hyphens (-) are ignored, with one exception: If two text strings are the same except for a hyphen, the text with the hyphen is sorted last.;
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
ik vermoed een onhandig gekozen voorbeeld.F_J_K schreef op maandag 20 september 2010 @ 12:15:
Ah, koppelstreepjes. Inderdaad werden die genegeerd (zie ook http://www.mvps.org/dmcritchie/excel/sorting.htm).
[...]
Het is me onduidelijk of het bij thezeefje ook fout gaat met A / AA / AAA / B etc, of dat dat alleen een onhandig gekozen voorbeeld betrof.
stukje lager staat wat 'echte' data
na sorteren weer de * terug veranderen in -
njah, dan maar via deze workaround
Dat sorteert hier in XL2007 zowel bij .xls als .xlsx op deze manier. (let op de bda- versus bd-a).bbk-lc0001******
bd-ac0002******
bda-c0002******
bdg-lc0001******
bdh-lc0001******
bd-rc0002******
bd-rc0002******
Optie is het niet gebruiken van een streepje maar bijv een spatie. Of als je de streepjes graag handhaaft: neem een underscore.
Sowieso heb je bonuspunten bij gebruik van underscores

edit:
zegt spuit11.
voor het search en replace de - niet in * vervangen,
op het moment dat je terug wil replacen, ben je alles kwijt