Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Windows7 administrative permission bij verplaatsen bestanden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist een tweede sata-hardeschijf intern aangesloten op mijn systeem. Als ik met twee explorer vensters open en van de ene hardeschijf, bestanden naar mijn vaste c schijf wil verplaatsen, Krijg ik steeds de melding "you'll need to provide administartor rights to move this file". Ik vind dit ontzettend irritant omdat ik vaak één of enkele bestanden per keer verplaats.

Ik ben verder de enige gebruiker op dit systeem en heb Windows7 ook zo geinstalleerd. Via google lees dat, ondanks dat je degene bent die windows7 hebt geinstalleerd en volledige rechten zou moeten verkrijgen via je main-account, windows alsnog je admin-acount downgrade naar een limited admin account ivm beveiliging en internet-virussen ed. Dit zou standaard zijn (vaag verhaal)

Als ik rechts klik op de hele schijf en de hele schijf deel met mijn eigen account, blijft windows 7 die meldingen geven bij het verplaatsen van bestanden

Als ik recht- klik op een folder op die schijf en zeg dat alle subfolders gedeeld moeten worden met volle rechten voor mijn main-account, blijft windows 7 die meldingen geven.

En zelfs met de opties onder 'secpol.msc' kom ik er niet uit en blijft windows7 om admin-confirmatie vragen als ik bestanden wil verplaatsen..

Voor diegene die weten waar ik het over heb, Is hier een oplossing voor? Ik vraag me trouwens ook af waarom Microsoft gebruikers dit aandoet. Begrijp het totaal niet de motivatie niet niks. Ben zo 3 uur kwijt en dit verlaagt mijn productie aanzienlijk. Laat staan als je dit probleem op het werk tegenkomt. Behulpzame reacties welkom :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2010 11:25 ]

• Starke
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 25-11 16:05
Dit kan maar niet zonder je computer onveiliger te maken.

Als je Windows 7 Professional of hoger hebt kan je vanuit de MMC plugin "Local Users and Groups (Lokale Gebruikers en Groepen)" beheer over de Administrator account aan jezelf kan toekennen. Hier ga ik verder niet op in maar kan je met google al heel ver komen, vanwege het simpele feit dat het Windows 7 een behoorlijk stuk onveiliger maakt doordat User Account Control praktisch sloopt.

Je kan in plaats van dit te doen het beste vanuit het start menu -> Windows Verkenner -> Uitvoeren als Administrator en dan moet je gewoon de bestanden kunnen kopieëren zonder meldingen.
Verwijderd schreef op maandag 20 september 2010 @ 11:22:
Ik vraag me trouwens ook af waarom Microsoft gebruikers dit aandoet. Begrijp het totaal niet de motivatie niet niks. Ben zo 3 uur kwijt en dit verlaagt mijn productie aanzienlijk. Laat staan als je dit probleem op het werk tegenkomt. Behulpzame reacties welkom :)
Motivatie -> Als dit niet gedaan wordt hebben activex en installers die gewoon alle rechten hebben in je user folders en je root bestanden aan te maken en wijzigen? Niet om heel lullig te klinken maar ik het juist goed dat deze beveiliging er in is gedaan, dat je een extra handeling moet doen om verkenner op te starten om toegang te krijgen deze bestanden zonder melding te kopieëren/verplaatsen moet je maar op de koop toe nemen.

[ Voor 39% gewijzigd door Starke op 20-09-2010 15:53 . Reden: extra info ]

Verwijderd

Topicstarter
Starke schreef op maandag 20 september 2010 @ 11:35:
Dit kan maar niet zonder je computer onveiliger te maken.

Je kan in plaats van dit te doen het beste vanuit het start menu -> Windows Verkenner -> Uitvoeren als Administrator en dan moet je gewoon de bestanden kunnen kopieëren zonder meldingen.
Ik heb de windowsexplorer gestart met 'run as administrator' en alsnog vraagt windows7 constant om conformatie "you'll need to provide administrative permission to move this file" als ik bestanden probeer te verplaatsen van schijf 2 naar c:\

Bedoelde je wellicht iets anders, of kan er nog iets meer aan de hand zijn?

Bedankt iig. voor je reactie.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:14

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je kan ook UAC uitschakelen, maar dat haalt het punt van UAC en verhoogde beveiliging weg. Ben je wel van 't gezeur af, met als extra punt gevoeliger voor virussen en malware troep.

Wat je ook kan doen is de map waar je het in wilt zetten, via de eigenschappen, tabblad security/beveiliging, jezelf volledige rechten geven op de map en alle onderliggende items. DOET DIT NIET OP DE ROOT!

Waar het ook van kan komen is dat je bij de bron geen rechten hebt. Stel dat je de documenten van een gebruiker overhevelt, deze zijn gekoppeld aan de eigenaar in de NTFS rechten structuur. JIj als niet-eigenaar zal daarvoor administrator rechten moeten geven om de bestanden te mogen zien/verwijderen. Want dat is wat ik begrijp, je kopieert de boel niet, maar verplaatst het. Dus de bron wordt uiteindelijk verwijdert.

Edit:
Hoort dit niet beter onder WC ipv CSA?

Commandline FTW | Tweakt met mate

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Inderdaad.
>>> WOS

Wat is de exacte lokatie waar je die bestanden neerzet?
Met UAC aan kun je namelijk niet zomaar folders of bestanden in de root van je C: schijf planten.

offtopic:
En van NTFS permissies zou ik zeker op je OS partitie lekker afblijven als je ooit nog een service pack wil kunnen installeren...

[ Voor 88% gewijzigd door alt-92 op 21-09-2010 07:20 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Starke
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 25-11 16:05
Jay het werkt niet dan blijft overduidelijk alleen de manier over UAC uitschakelen of op "default" (default is dezelfde UAC instelling als de hidden Administrator account) te zetten.

Verwijderd

Topicstarter
@ALT92:
Nee je hebt gelijk dat zou ik nog wel kunnen begrijpen dat je niet zomaar bestanden in de root mag zetten van een andere bron. Mar nee, de bestanden kopieer ik van D:\ape-music\'sub'\'sub'\ naar C:\music\flac\apesfrom320GB\ Dus niet naar de C:\root

@Starke:
Betreft UAC, als ik mijn internet uitschakel, en verder mijn antispyware+antivirus aan heb staan. Wat is dam de meerwaarde van een UAC? Verder heb ik nooit problemen gehad onder WindowsXP/98, waarom MS nu in ene denkt vader/moeder te moeten spelen voor users snap ik gewoonweg niet.

Ik weet ook niet hoe je UAC uitschakelt, net even heel snel gekeken maar vind geen 'zet uit' optie. Maar ik zal thuis nog even goed kijken en dan alle opties voor rechten toekennen enzo nagaan.
Hero Of Time schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 00:19:

Waar het ook van kan komen is dat je bij de bron geen rechten hebt. Stel dat je de documenten van een gebruiker overhevelt, deze zijn gekoppeld aan de eigenaar in de NTFS rechten structuur. JIj als niet-eigenaar zal daarvoor administrator rechten moeten geven om de bestanden te mogen zien/verwijderen. Want dat is wat ik begrijp, je kopieert de boel niet, maar verplaatst het. Dus de bron wordt uiteindelijk verwijdert.

Edit:
Hoort dit niet beter onder WC ipv CSA?
Ik ben net overgestapt vanaf WIndowsXP naar 7 inderdaad. En op dat oude systeem is de schijf geformatteerd, ingedeeld en heb hem daaronder ook gebruikt. Dannog vind ik dit een erg lastig probleem waar MS een simpelere oplossing voor zou moetengeven. Het is niet raar dat schijven van dezelfde iegenaar van systeem naar systeem gaan.

Wat je verder aanreikt over dat toekennen van de schijf of folder met volledige rechten aanjezelf, Dat heb ik al geprobeerd en dat werkte niet. Het kan ook zijn dat ik wellicht wat verkeerd heb gedaan. Ik zal het even zorgvuldig moeten nakijken vanavond. Kun je alvast in detail aangeven hoe je een map of schijf dan volledig rechten aan jezelf toekent? Dan zal het vast goed moeten gaan :)

Bedankt voor de reacties alvast!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2010 12:24 ]

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:35

lier

MikroTik nerd

Ik kan het niet helemaal duidelijk uit je verhaal op maken: heb je wel de juiste rechten op je bron staan ?
Dannog vind ik dit een erg lastig probleem waar MS een simpelere oplossing voor zou moetengeven. Het is niet raar dat schijven van dezelfde iegenaar van systeem naar systeem gaan
Je zou je eens wat meer in de manier waarop rechten toegekend worden kunnen verdiepen. Dat zou namelijk een heleboel (kunnen) verklaren en tot een "simpelere oplossing" leiden.

[ Voor 62% gewijzigd door lier op 21-09-2010 12:38 . Reden: aanvulling ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

Pagina: 1