Toon posts:

Antec 300 case en sata-aansluitingen vooraan

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, Ik heb een Antec Threehundred kast, heel mooi. Maar ik stuit echter op een probleempje. De SATA-aansluitingen op mijn MSI mobo zitten veel te dichtbij de drivebay-openingen rechts onderin de kast. Hierdoor zijn de kortste SATA-kabels van 20-30cm al te lang. Het aansluiten is geen pretje en het reusltaat ziet er niet uit. De kabels moeten allemaal een 'loep' maken zeg maar om aangesloten te worden tussen mobo en hardeschijven. Ik vind dit absoluut niet handig en niet mooi ogen.

Hebben jullie dit probleem wellicht ook gehad en hoe hebben jullie dit opgelost?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2010 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Cn-
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-10 15:58
Ik heb het zelfde met mijn kast/mobo ik heb ze gewoon achter mijn drive bays geschoven en ik zie er niks meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-09 13:20
gat in mn mobo tray gemaakt met de dremel en ze via de achterkant laten lopen :P

maareh, probleem is dat die sata kabel stekkers gesmolten zijn, dat maakt het vrij lastig ze korter te maken en ze los kopen begint vrij vaak ergens pas rond de 20-30cm helaas.

edit:
hier een guide gevonden, makkelijk is anders tho.
http://metku.net/index.html?path=mods/baby-sata/index_eng

[ Voor 18% gewijzigd door Verderf op 20-09-2010 11:06 ]

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gnagna.. bedankt. Helaas ben ik een soldeerprutser dus dat gaat niet werken. Wel heel leuk om te lezen tho. en je begreep mijn probleem helemaal

Ik heb geprobeerd de hardeschijven omtedraaien (connectors richting de voorzijde van de kast) en de kabels zo te routen naar de aansluitingen op het moederbord, maar ook dat is niet helemaal sierlijk.

Dat van die gat maken in de kast-tray ga ik even bekijken. Als er nog andere suggestioes zijn van Tweakers, hartstikke wlekom :)

Ps. en toch ben ik benieuwd hoe dit eruitziet bij andere Tweakers. Dat moet er toch erg lelijk uitzien zoals bij mij. of ben ik een prutser?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2010 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeland007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-10 15:31
Ik was zelf ook opzoek naar korte sata kabels en dacht ook deze zelf te maken.
Toe ik dit zei kreeg ik een tip.
Namelijk dit http://www.picco.nl/produ...7jrndni6m46ajjdda36dpmqi7 een 10cm sata kabel (ook met hoek verkrijgbaar en ook in het geel)