Contractbreuk vodafone?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyd91
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-10 08:46
Beste Tweakerts!

Sinds augustus heb ik een contract bij vodafone lopen. De voornaamste reden dat ik van Hi naar Vodafone ben overgestapt is de internet snelheid. Verder heb ik niet zoveel met vodafone i.v.m. slechte ervaringen van een paar jaar geleden.

Sinds augustus heb ik ook al 3 keer gezeur gehad met vodafone. Eerlijk gezegd ben ik er ook klaar mee om steeds weer de klantenservice te moeten bellen. Het eerste probleem was dat ze 6x teveel hadden afgeschreven van mijn rekening. Ik heb daarvoor natuurlijk gebeld en na 3! kwartier geloofde de mevrouw eindelijk dat het een fout aan hun kant was. De oplossing heb ik achteraf per brief gekregen, dat was dat ze het geld achter houden en geen geld meer afschrijven van mijn rekening totdat hun schuld aan mij was afbetaald. Hier was ik absoluut niet blij mee omdat ik, als arme student, het geld gewoon nodig heb. Om weer een heleboel gedoe met de klantenservice te voorkomen heb ik het maar voor lief genomen.

Toen kreeg ik vorige week nog de bekende FUP brief waar volgens mij al wel genoeg over gezegd is.

Nu keek ik echter vandaag bij mijn afschriften en zag ik dat vodafone WEL geld heeft afgeschreven, terwijl ze dat NIET zouden doen.

Zoals jullie misschien begrijpen kijk ik er niet echt naar uit om de klantenservice weer te bellen, wat nu dus wel moet. Offtopic: Kost dat trouwens geld, met de klantenservice bellen?

Dit zijn nu in een korte tijd al 3 problemen, waarvan ik niet echt de tijd heb om ze allemaal te gaan oplossen steeds. Aangezien het er al 3 zijn in een korte periode verwacht ik ook niet dat het hierbij blijft. Het liefst zou ik onmiddellijk opstappen bij vodafone maar ik zit natuurlijk nog aan het contract vast.

Zijn bovengenoemde redenen genoeg om vodafone te beschuldigen van contractbreuk en dus per direct te stoppen met het samenwerkingsverband? Zo niet, wat kan ik doen om vodafone z'n werk goed te laten doen? Want ik krijg ook een beetje het idee dat ze er niet veel moeite voor doen om die foutieve afschrijvingen aan te pakken, het is toch in hun voordeel.

Groet,
Een geïriteerde vodafone klant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:01
Denk dat het handig/verstandig is om de 3 problemen te vertellen. Overigens kan je een incasso via je bank terug laten draaien wanneer deze niet correct is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTADDICT
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-09 16:21

UTADDICT

NERF

Nee, dit valt niet echt onder contractbreuk. Probeer het nog eens bij de klantenservice, of spreek anders hun webcareteam aan.

@THE_FIREFOX, het enige wat je daarmee bereikt is een snelle incasso brief en een mogelijke BKR registratie. Bovendien sta je sterker als jij wél degene bent die correct handelt (dus betaalt). Door een incasso terug te boeken ben jij ook in gebreke, of het nu terecht is of niet.

Op zoveel fora lees je dat mensen juist daardoor in de problemen komen.

[ Voor 8% gewijzigd door UTADDICT op 24-09-2010 15:31 ]

PSN: utaddict1988 || Guardian Down NL is nu NERF || Diablo 3 account

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

The Executer

Lekker belangrijk!

UTADDICT schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 15:31:

"het enige wat je daarmee bereikt is een snelle incasso brief en een mogelijke BKR registratie. "
Vaak heb je door je abonnement bij je mobiele telefoon al een BKR registratie. Wat wel mogelijk is, dat ze hierdoor je BKR-code wijzigen naar een A-code (achterstandscode) welke negatief is.

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTADDICT
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-09 16:21

UTADDICT

NERF

The Executer schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 15:47:
[...]

Vaak heb je door je abonnement bij je mobiele telefoon al een BKR registratie. Wat wel mogelijk is, dat ze hierdoor je BKR-code wijzigen naar een A-code (achterstandscode) welke negatief is.
Uiteraard is dat hetgeen wat ik bedoel. Mijn betoog mist het woord 'negatieve'.

PSN: utaddict1988 || Guardian Down NL is nu NERF || Diablo 3 account

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-09 19:33
Waarschijnlijk is het toch het handigste om eerst te bellen, bij veel providers is dit helaas niet meer gratis tegenwoordig, daarvoor even je voorwaarden nalezen.
Je problemen lijken me geen reden voor contractbreuk, maar dienen uiteraard wel opgelost te worden als Vodafone er inderdaad een zooitje van aan het maken is. Na telefonische opheldering zou ik bij het niet verkrijgen van een goede oplossing er meteen een (aangetekende) brief heen doen waarin je het probleem omschrijft en duidelijk aangeeft wat voor oplossing je verwacht en in welke termijn. Afhankelijk van hun reactie kun je daarna namelijk eventueel door naar de geschillencommisie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb ook zo'n succesverhaal met Vodafone. Ik dacht waarom ben ik zo snel door mijn bundel heen. Tja het antwoord was dat iemand even mijn Mobiel Internet blok had uitgezet (terwijl ik bijna 250 Mb had verstookt en dat was een hele dure grap) op de klantenservice en mijn Vodafone paspoort was ook even uitgezet. Het mobiel Internet verhaal was te bewijzen maar die VF paspoort moet ik bewijs leveren dat ik het eerder heb aangevraagd want ik was op vakantie en ik dacht ik zal eens voor de gein bij de klantenservice vragen over het paspoort maar die hadden ze nooit erop gezet terwijl ik het bij het aanvragen juist gevraagd had (maar ik moet dat gaan bewijzen).

Gewoon naar de winkel gaan of gaan bellen. Ze doen uit coulance vaak wel wat maar je moet wel zeuren.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Pagina: 1