Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• nehal3m
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-11 14:02
Geachte Tweakers,

Onlangs ben ik aangenomen om als Proeve van Bekwaamheid een inventarisatiesysteem te implementeren. Dit systeem moet o.a. gaan vastleggen:

- Wat de aanschafkosten en bijbehorende afschrijving van de PC's en servers is
- Welke hardware en software er aanwezig is op de PC's en servers, alsook de licenties die erbij horen

Nu heb ik al een aantal verschillende pakketten gevonden met behulp van onze goede vriend Google, maar toch had ik graag dat er een paar Tweakers me op weg hielpen naar het meest geschikte pakket!

Alvast vriendelijk bedankt.

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Wat heb je zoal gevonden en waarom voldoen die pakketten niet?

Money for nothin' and your chicks for free

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

"Het mees geschikte pakket" bestaat niet.

Volgens mij moet je met een Proeve van Bekwaamheid nog altijd aantonen dat je geschikt bent om de afwegingen voor de keuze van een oplossing zelf te kunnen maken. Waarom zet je niet de voor- en nadelen van verschillende pakketten tegenover elkaar (systeemeisen, installatiegemak, gebruiksvriendelijkheid, kosten), alles SMART natuurlijk, en tik je er een mooi rapportje over?

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• nehal3m
DeeJee schreef op maandag 20 september 2010 @ 10:15:
Wat heb je zoal gevonden en waarom voldoen die pakketten niet?
Total Network Inventory:
http://www.softinventive..../total-network-inventory/

Network Inventory Advisor:
http://www.clearapps.com/

LanSweeper:
http://www.lansweeper.com/

Elk pakket kent zijn voor- en nadelen, en de eisen in acht genomen ben ik geneigd om voor de laatste te kiezen.

• Stampertje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-01-2024

Stampertje

Gaat je nix aan

Ook handig om te weten over hoeveel PC's etc we hier praten. 10 of 10.000 maakt nog al een verschil. Bij het ene is Excel een uitstekende tool om het in bij te houden, bij het andere moet je meer aan SCCM of Altiris gaan denken.

Living the American Dream

• nehal3m
CodeCaster schreef op maandag 20 september 2010 @ 10:16:
"Het mees geschikte pakket" bestaat niet.

Volgens mij moet je met een Proeve van Bekwaamheid nog altijd aantonen dat je geschikt bent om de afwegingen voor de keuze van een oplossing zelf te kunnen maken. Waarom zet je niet de voor- en nadelen van verschillende pakketten tegenover elkaar (systeemeisen, installatiegemak, gebruiksvriendelijkheid, kosten), alles SMART natuurlijk, en tik je er een mooi rapportje over?
Natuurlijk, je hebt gelijk. Ik moet ook zelf kiezen op basis van de mogelijkheden, wensen en eisen en er moet inderdaad een mooi rapportje komen. Toch wou ik even een lijntje uitgooien in het forum, want misschien zie ik iets over het hoofd of heeft iemand ervaring met een bepaald pakket die daar graag iets met me over deelt. Hoe meer informatie ik kan vergaren, hoe beter! Toch bedankt voor je bijdrage, dat is inderdaad de bedoeling.

• nehal3m
Stampertje schreef op maandag 20 september 2010 @ 10:19:
Ook handig om te weten over hoeveel PC's etc we hier praten. 10 of 10.000 maakt nog al een verschil. Bij het ene is Excel een uitstekende tool om het in bij te houden, bij het andere moet je meer aan SCCM of Altiris gaan denken.
Het gaat hier om een servertje of 30 en ongeveer 1000 werkstations.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-11 20:09

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Er zijn natuurlijk altijd pakketten welke je over het hoofd zou kunnen zien, maar een dergelijke zoekvraag hoort niet op GoT. We verwachten een stevige portie inzet van de gebruikers, om hun eigen vraag/probleem op te lossen. We zijn geen helpdesk waar je even een vraag uit kan zetten welke dan volledig uitgekauwd voor je beantwoord wordt.

Zonder te weten wat jullie requirements van het pakket zijn, kunnen we er geen goed antwoord op geven. Moet het gratis zijn, of wat is het budget. Waar moet het op draaien (Windows/Linux/Unix/Apple/OpenVMS).. Allemaal zaken die belangrijk zijn om te weten. Jij weet het wel, en we kunnen wel een aanname doen, maar je weet het: Assumptions.. :)

Hoe dan ook: Er zijn genoeg stukken software die dit voor je kunnen doen. Met 1000 werkplekken verwacht ik iig een stukje management software aanwezig, dus wellicht kan je daar al wat mee doen.

Succes
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.