Problemen met mijn nieuwe i7 systeem.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reddorian
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-06 15:53
Hallo

Ik heb sinds vrijdag mijn nieuwe systeem in gebruik.

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 54,99€ 54,99
1Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit)€ 85,-€ 85,-
1Intel Core i7 930€ 241,50€ 241,50
1Cooler Master Silent Pro Gold 700W€ 113,99€ 113,99
1Crucial RealSSD C300 2.5" 64GB€ 143,-€ 143,-
1OCZ Platinum OCZ3P1600C6LV6GK€ 149,60€ 149,60
1Asrock X58 Extreme3€ 163,68€ 163,68
1Asus EAH5850/2DIS/1GD5€ 252,-€ 252,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.203,76

Helaas heb ik last van vastlopers.
Had eerst win7 op de ssd geinstalleerd, maar na de eerste paar vastlopers heb ik die afgekoppelt en draai nu op mijn HDD.
Tussen de vastlopers door draait alles top.
Heb ook nog niets overclocked of aangepast.

Als de pc vastloopt bevriest het scherm en kan ik niets meer, moet dan rebooten via de knop op mijn behuizing.

Heb gisteren prime 95 samen met speedfan gedraait en als mijn processorcores bij de 58 graden kwamen liep hij vast.
Dit was met de alleen processor test en met de blend test.
Volgens mij moet de processor tot 65 graden nog stabiel kunnen lopen.
Heb er een thermalright TRUE opzitten als koeler met arctic silver 5 pasta dus daar kan het niet aan liggen.
Volgens speedfan was de spanning van de voeding stabiel, geen fluctuaties.

Heeft er iemand suggesties hoe ik het probleem kan vinden of in ieder geval het "defecte component" identificeren?

Bij voorbaat dank.

Reddorian

Op de digitale snelweg is geen maximumsnelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-09 12:50

Nikeo

Jawelles

Al een geheugentest gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-09 10:37

Singular1ty

EV Evangelist

Goed mogelijk dat 1 van je geheugen modules gaar is. Test ze met memtest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reddorian
Heb reeds een test gedaan met de geheugentest uit Win7.
Die gaf geen problemen.
Zal vanavond even memtest draaien.

Reddorian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.E.
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:57
de geheugentest in win7 is een lachertje tov memtest. Memtest is veel beter en laat dat een nachtje draaien. Komt er dan niks uit, dan is over het algemeen je geheugen + controller goed....

Vette shit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reddorian
R.E. schreef op maandag 20 september 2010 @ 13:15:
de geheugentest in win7 is een lachertje tov memtest. Memtest is veel beter en laat dat een nachtje draaien. Komt er dan niks uit, dan is over het algemeen je geheugen + controller goed....
een nachtje zal waarschijnlijk niet lukken, maar zal er vanavond mee aan de gang gaan.

Reddorian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __REMCO__
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-06 10:15
in het [BBG aanschaf] Gamesysteem juli-augustus 2010 topic komt er een waarschuwing als je wilt reageren:
Er schijnen problemen te zijn met de Crucial C300 SSD's in combinatie met de Marvell 9128 SATA3 controller. Deze controller zit op zo ongeveer alle X58 en P55 moederborden, maar ook op sommige moederborden mat AMD chipsets. Kijk op de website van de fabrikant van je moederbord voordat je tot aanschaf van deze (verder uitstekende) SSD overgaat!
dus waarschijnlijk is dat je eerste probleem geweest met de vastlopers. Dit is geen oplossing voor je probleem aangezien je nou je HDD gebruikt en hetzelfde probleem nog hebt. Maar het is wel iets om naar te kijken en zorg er dus voor dat je die SSD niet op je SATA3 aansluiting hebt maar op je SATA2 aansluiting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reddorian
__REMCO__ schreef op maandag 20 september 2010 @ 13:36:
in het [BBG aanschaf] Gamesysteem juli-augustus 2010 topic komt er een waarschuwing als je wilt reageren:

[...]

dus waarschijnlijk is dat je eerste probleem geweest met de vastlopers. Dit is geen oplossing voor je probleem aangezien je nou je HDD gebruikt en hetzelfde probleem nog hebt. Maar het is wel iets om naar te kijken en zorg er dus voor dat je die SSD niet op je SATA3 aansluiting hebt maar op je SATA2 aansluiting
Van dit probleem was ik op de hoogte, en er zijn al enige fixes voor bekend.
Oa aansluiten op de sata 2 of andere drivers gebruiken.
Maar vastlopen was volgens mij niet een van de problemen, wel dat je erg trage random read tijden kreeg.

Maar omdat ik dus nu met mijn hdd dezelfde problemen heb ben ik bang dat het toch bij mijn Proc, mobo of geheugen ligt.

Reddorian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin1967
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 14:54
Even googelen levert op http://forums.anandtech.com/showthread.php?t=2037220. Het gaat hierbij wel om een Extreme moederbord en niet een Extreme3 maar misschien wel de moeite waard om even te bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reddorian
Erwin1967 schreef op maandag 20 september 2010 @ 21:33:
Even googelen levert op http://forums.anandtech.com/showthread.php?t=2037220. Het gaat hierbij wel om een Extreme moederbord en niet een Extreme3 maar misschien wel de moeite waard om even te bekijken.
Bedankt voor de tip.
Zal kijken of ik er wat mee kan.
Hij geeft wel aan dat ie zonder problemen prime95 kan draaien terwijl ie bij mij vastloopt na 5/10 minuten als mijn core temperaturen rond de 58 graden zitten.

Heb 13 uur lang memtest gedraait, 10 volledige tests op standaard settings.
0 errors geen freezes.

Reddorian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:48

D4NG3R

kiwi

:)

reddorian schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 08:09:
[...]

Bedankt voor de tip.
Zal kijken of ik er wat mee kan.
Hij geeft wel aan dat ie zonder problemen prime95 kan draaien terwijl ie bij mij vastloopt na 5/10 minuten als mijn core temperaturen rond de 58 graden zitten.

Heb 13 uur lang memtest gedraait, 10 volledige tests op standaard settings.
0 errors geen freezes.

Reddorian
Welke memtest.. Deze:
http://www.memtest86.com/
of deze:
http://www.memtest.org/

Memtest86+ is meer up-to-date en vind fouten over het algemeen sneller.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-09 20:46
Heb je alles in de bios ingesteld, dus wanneer de pc moet uitvallen bij bepaalde temps. ventilators etc.

Cpu burn-in wat doet deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Lees mijn voortgaande post even

Dit is de beste test om je CPU te stressen momenteel (Tevens ook voor AMD)

http://downloads.guru3d.c...t-v2.3-download-2047.html
Intel Burn Test.

Temps zouden max zo'n 65 - 70c mogen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reddorian
D4NG3R NL schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 08:14:
[...]

Welke memtest.. Deze:
http://www.memtest86.com/
of deze:
http://www.memtest.org/

Memtest86+ is meer up-to-date en vind fouten over het algemeen sneller.
Heb memtest 86+ gedraait, versie 4.10.

Geen problemen gevonden.

Zal vanavond die intel burntest even draaien.
jan99999 schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 08:14:
Heb je alles in de bios ingesteld, dus wanneer de pc moet uitvallen bij bepaalde temps. ventilators etc.

Cpu burn-in wat doet deze.
Heb nog geen settings veranderd in de bios.
Ventilatoren draaien allemaal maximaal.
2 casefans 120mm voorkant, 1 casefan 140 mm onderkant deze draaien op bij case geleverde fancontroller.
120 mm fan 1900rpm op processor ism thermalright true. volgens fanspeed draait ie op 1850 rpm
1 kleine 60mm? fan op de northbridge van MoBo. geen idee hoe hard, maar hij draait wel.
Voeding heeft eigen 120mm fan die onder aanzuigt en achter uitblaast. ook geen idee hoe hard maar draait wel.

Heb CPU burn in gegoogled en kwam bij: http://www.softpedia.com/...nchmarks/CPU-Burnin.shtml
Is dit wat je bedoelt?

Reddorian

[ Voor 61% gewijzigd door reddorian op 21-09-2010 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
Je moet je bios kontroleren, voordat je windows installeerd. Bijv je kontroller op ahci zetten, later kun je dit niet doen want dan laat windows een bauwe scherm zien, en stopt.
Harddisk kontrollers kun je op verschillende manieren instellen.
Usb kun je op verschillende manieren instellen.
Let op dat je je harde schijven aansluit op een kontroller die smart ondersteund, want indien niet ondersteund dan krijg je je van je moederbord geen alarm bij een defecte hd, en in windoes kun je je smart van je hd niet uitlezen.

Er staat ook ergens iets over je cpu waar de pc uit moet gaan vallen.

Je kan in de bios uitzetten dat de cpu variabele snelheden mag gebruiken, heb wel eens gelezen dat iemand hier mee problemen had met de pc.

Andere voeding lenen om te testen, voeding is vaak niet te meten.
Zovel mogelijk hardware verwijderen, en testen.
Schoon installeren met zo min mogelijk software.
Andere installatie cd/dvd proberen.

[ Voor 12% gewijzigd door jan99999 op 21-09-2010 12:27 ]

• reddorian
Had vanochtend nogmaals prime95 gedraait om te kijken of ie weer zou vastlopen bij 58C coretemp.
Maar kreeg met mijn sidepanels van mijn case eraf de coretemperatuur niet boven de 52 graden.

Heb dus iig een warmteprobleem met mijn case.

Draai nu de intel burn test.

eerste keer liep hij vast bij test 5, met stresslevel op maximum.
Hierna nogmaals gedraaid op normal en alles prima
Daarna nogmaals op maximum ook alles prima.
Zal hem nu de hele nacht laten draaien.

Reddorian

Heeft de hele nacht gedraait, coretemperaturen waren maar 45C dus weet niet of ie wel vollast heeft gedraait.
Geen vastlopers iig.

[ Voor 12% gewijzigd door reddorian op 22-09-2010 08:50 ]

• reddorian
Ok heb mijn Bios bekeken en mijn Ramsettings zijn niet correct.

Heb 1600Mhz ram maar wordt gedetecteerd als 1066mhz.
Als ik dit aanpas en 1600Mhz selecteer loopt mijn PC al vast voor windows is geladen, Heb geprobeert om Windows opnieuw te installeren maar ook dat wil ie niet.

De setting die ik aan kan passen zonder nog meer instabiliteit te krijgen is het ramvoltage 1,654V (zou 1,65V moeten zijn maar die optie heb ik niet)
Als ik ook het aantal Mhz opschroef naar 1600 en de correcte timings invoer 6-8-6-24 dan is ie te instabiel om windows te kunnen laden.

Op Internet kan ik wel wat mogelijke fixes vinden maar dan moet ik met de voltages van mijn MoBo en processor gaan klooien.
Zijn er nog stappen die ik kan nemen om er zeker van te zijn dat het geen hardware probleem is?
Ik wil niet mijn garantie verkloten door te gaan OCen om daarna erachter te komen dat er hardwarematig iets mis is.

Behalve de 6-8-6-24 settings kan ik nog 8 Ram instellingen handmatig instellen, maar deze kan ik niet vinden op de OCZ site of de Asrock site, zijn hier standaard waardes voor of kan ik ergens de meest stabiele waardes vinden?

Reddorian

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

1600Mhz word alleen ondersteunt als je ook overklokt.. Zet de HT eens op 201. (Standaard 200 bij AMD, intel weet ik niet zeker) en dan het geheugen op 1600Mhz.

• jan99999
Je hebt een probleem gevonden, je cpu.
Maak je cpu eens heel warm, en voel aan je koelblok is deze warm, heet of koud. Indien niet warm genoeg misschien toch de koeler er niet goed op zitten.
Zet bij open kast een tafel ventilator erop.

De temps die je uitleest kan natuurlijk verkeerd zijn, misschien zijn ze heter dan er word aangegeven, dus waardoor je problemen hebt.

Je cpu loopt op een bepaalde snelheid, dit bepaald de snelheid van je geheugen, daardoor loopt je geheugen niet op de maximale snelheid, dit is heel normaal, en veel snelheids verschil is het niet(op de totale pc). Lees eens wat testen over je cpu, dan weet je wat normaal is of de specificatie van je cpu maker eens gaan lezen).
Dus op dit moment niet sneller zetten om je pc zo stabiel mogelijk te laten lopen.

Bios kontroleren bij welke waarde je pc alarm geeft op je cpu(of uitvalt)?
Wat is je maximale temp van je cpu?
Misschien bios update doen van je moederbord(is je eigen risico indien het fout gaat), dit zou ik als laatste doen, zelf doe ik dit liever niet.

[ Voor 14% gewijzigd door jan99999 op 23-09-2010 11:48 ]

• kjelso
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07-05-2024
Heb je je bios nu al geflashed?

Heb iets gelijkaardigs meegemaakt met een 920, corsair rams en een gigabyte ud3. Een biosupdate heeft dit toen voor mij opgelost.

my 2 cents

• reddorian
Heb de meest recente Bios versie erop gezet. 2.10.
Dit leek me geen probleem omdat het alleen wordt afgeraden als je systeem stabiel is.

Kan het feit dat mijn systeem vastloopt als mijn processor 58 graden is ook liggen aan het feit dat er een component op mijn MoBo te warm wordt?

Ik heb een temperatuurmeter die ik kan gebruiken om diverse onderdelen te meten. (soort laserpen, waar je op richt meet hij de temperatuur van)
Zou het probleem dan bij de northbridge of de southbridge kunnen liggen? of elders?

Zal vanavond het systeem zo stabiel mogelijk instellen en nogmaals de intel burn test draaien met een ventilator op mijn case gericht.
Heb hier een mobiele airco staan, zal die er wel op laten blazen.

Maximale temp van mijn CPU zou 67,7C moeten zijn, de temperaturen waar ik het over heb gehad zijn core temperaturen die nog 5 graden hoger mogen liggen dus 72,7C

Reddorian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reddorian
Heb memory timings nu op 6-8-6-24 1066mhz en 1,654V
airco op mijn case gericht en hele nacht intel burn test gedraait op maximum.
Coretemperaturen kwamen niet boven de 52 graden, geen vastlopers.

extra ventilatie uit, coretemp naar 59C, vastloper.

Heb ik nog steeds een probleem want ik wil niet voor eeuwig met die airco in mijn kamer zitten, ding maakt nogal veel herrie.

Ga in ieder geval nog een extra casefan plaatsen, met flink wat m3.

Hoe kan ik bepalen wat de freezes veroorzaakt, mijn MoBo of mijn Processor?

Ik weet dat het systeem vastloopt ruim voordat de maximale coretemperatuur van mijn processor is bereikt.

En sommige delen van mijn Moederbord worden ook 50C warm.

Reddorian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een vriend van mij heeft precies een zelfde opstelling staan,
en heeft ook veel last gehad van vast lopers en dat kwam zeer zeker door de noortbridge die te warm werd/word je zou deze kunnen koelen met een chipset koeler of een mosfet blok er op te doen probeer dit eens uit dit heeft namelijk geholpen bij hem. Ook kan je proberen de overige lanes op je mobo uit te zetten in Windows (staat bij energie beheer in config panel) zodat de chip die ook wel de noortbrige heet minder spanningen hoeft over te brengen naar alle lanes

want per definitie hooft het niet zo te zijn dat als je geen verbruik maakt op een slot(lane) dat er geen spanning naar toe gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Verwijderd schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 13:00:
een vriend van mij heeft precies een zelfde opstelling staan,
en heeft ook veel last gehad van vast lopers en dat kwam zeer zeker door de noortbridge die te warm werd/word je zou deze kunnen koelen met een chipset koeler of een mosfet blok er op te doen probeer dit eens uit dit heeft namelijk geholpen bij hem. Ook kan je proberen de overige lanes op je mobo uit te zetten in Windows (staat bij energie beheer in config panel) zodat de chip die ook wel de noortbrige heet minder spanningen hoeft over te brengen naar alle lanes

want per definitie hooft het niet zo te zijn dat als je geen verbruik maakt op een slot(lane) dat er geen spanning naar toe gaat
Wtf is een Noortbridge? Ik ken wel een NorthBridge of Noordbrug. Maar geen Noortbridge.

Mag ik vragen of je het systeem zelf hebt gebouwd, of in elkaar hebt laten zetten. Want als hij in elkaar is gezet door de webshop/winkel dan zou ik niet langer moeilijk doen, en hem gewoon terugsturen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reddorian
@ D4NG3R NL

Zelf in elkaar gezet.

Moet ook eerlijk bekennen dat het tweaken me een beetje tegenvalt.
Ben al 2 maanden bezig geweest met samenstellen van het systeem.
En nu kan ik dan nog 2 maanden alles inregelen.

Heb besloten om de drie Fractal design fans te vervangen door ventilatoren met wat meer toeren en M3 en een extra fan te plaatsen bovenin om de warmte beter af te voeren.
Zullen waarschijnlijk wel scythe S-flex worden.

@brennan1990

Bedankt voor de info.
Heb zelf ook het idee dat het meer aan het MoBo ligt dan aan de Processor.
Op het OCZ forum staan onwijs veel posts over problemen met asrock Moederborden.
Baal er behoorlijk van want heb deze uit de BBG overgenomen, het scheelt 150 euro met het dichtstbijzijnde MoBo met sata3 en USB3 maar dat had ik er graag voor over als ik dan niet dit gezeik had.
Ga me eens even verdiepen in een alternatief voor de northbridge koeler.

Kan ik dit gebruiken om het MoBo te RMAen?
Zijn er meer mensen met dit MoBo die oververhittingsproblemen hebben?
Had een mailtje gestuurd naar de asrock helpdesk, tot nu toe geen reactie.

Reddorian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Cristo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06-04 13:32
Hallo allemaal,

Heel apart om dit te lezen, ik heb de volgende opstelling:
#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 46,-€ 46,-
1Sony Optiarc AD-7260S Zwart€ 15,50€ 15,50
1Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit)€ 79,50€ 79,50
1Antec Performance One P183€ 128,31€ 128,31
1Scythe Mugen 2 Rev. B€ 31,95€ 31,95
1Intel Core i7 920€ 246,87€ 246,87
1Antec TruePower TP-650€ 74,92€ 74,92
1Intel Postville X25-M SSDSA2MH080G2C1 80GB€ 155,-€ 155,-
1OCZ Gold XTC DDR3 PC3-10666 Low-Voltage Triple Channel€ 74,80€ 74,80
1Asrock X58 Extreme3€ 163,40€ 163,40
1Asus EAH5970/G/2DIS/2GD5/A€ 583,90€ 583,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.600,15

En drie maal raden exact de zelfde problemen.
Ik heb ongeveer 6 maanden geleden dit systeem in elkaar gezet en dacht dat ik het helemaal voor elkaar had.
Niet dus, constante vastloper ook een bios update gedaan.( 2,40 op aan raden, zelf het geheugen ingesteld op de op de ocz site beschreven timing het juiste voltage etc. ik ben best radeloos. ik heb de meeste onderdelen los kunnen testen antec 850 voeding erin gehad andere harde schijf videokaart veranderd etc.ik heb dus alles los getest er blijven 3 elementen over. conclusie of het geheugen is defect( lijkt me niet voor de hand) of de processor kapot of het moederbord gaar. nu ik dit hier boven lees denk ik moederbord gaar om 1 of andere duistere reden. Ik heb ook bezuinigd op het moederbord. Weet iemand mischien of deze 3 onderdelen als rma kan terug sturen want ik weet het nu eigelijk ook niet meer? suggesties?

alvast bedankt... :'( :'( :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rows
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-09 18:45
Lastig om te zeggen. Heb je al met 1 geheugenbankje getest? Ook het geheugen getest met Memtest?

• Don Cristo
Getest en hier kwam ook niks uit. geheugen in orde.

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

Ik denk persoonlijk dat deze problemen tóch te maken hebben met incompatibiliteit van het OCZ geheugen icm het betreffende moederbord.

Ik heb zelf al tig keer problemen gehad met OCZ geheugen, alleen was dit met name op ASUS moederborden.Met name het feit dat de ts aangeeft dat als hij met timings (RAM settings) gaat kloten het mobo niet eens doorstart, lijkt mij te duiden op incompatibiliteit.

Hebben jullie het geheugen al eens op 9-9-9 timings en lage snelheid geprobeerd? En kan 1 van jullie misschien testen met ander geheugen? Bij voorkeur Corsair?

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 11:51
Format-C schreef op donderdag 23 december 2010 @ 08:12:
Ik denk persoonlijk dat deze problemen tóch te maken hebben met incompatibiliteit van het OCZ geheugen icm het betreffende moederbord.

Ik heb zelf al tig keer problemen gehad met OCZ geheugen, alleen was dit met name op ASUS moederborden.Met name het feit dat de ts aangeeft dat als hij met timings gaat kloten het mobo niet eens doorstart, lijkt mij te duiden op incompatibiliteit.

Hebben jullie het geheugen al eens op 9-9-9 timings en lage snelheid geprobeerd? En kan 1 van jullie misschien testen met ander geheugen? Bij voorkeur Corsair?
Dit vermoed ik ook. Heb zelf ook al vaak genoeg problemen gehad met OCZ geheugen icm Asus/Asrock bordjes.
Om een of andere reden mogen die twee elkaar niet of zo :/

Computer says no

• Don Cristo
jammer genoeg geen dubbel geheugen. die zal ik dan eerst moeten aanschaffen. het geheugen draait nu op 9-9-9-20 1,654 v 1333mhz.

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

En hoe gaat het nu? Goed?

Je kan eventueel een enkele module in ELK geheugenslot proberen op deze settings (1333MHz 9-9-9-24) als het met 3 niet werkt.

Misschien zou je samen met de TS dit setje geheugen kunnen bestellen: pricewatch: Corsair TW3X2G1333C9 en dat degene die het koopt, 1 bankje naar de ander toestuurt via de post en de helft van het geld terugkrijgt? Dan kunnen jullie beide voor zo'n 15 euro met 1 bankje Corsair testen, en het geheugen uitsluiten. Het is een gokje, maar lijkt mij het proberen waard. :) Corsair werkt nagenoeg altijd en op elk moederbord. (Imho het beste geheugen) :)

Of naar de "PC boer op de hoek" gaan, en vragen of die wil testen met Corsair of Kingston geheugen? Maar dan ben je duurder uit denk ik.

[ Voor 5% gewijzigd door Format-C op 23-12-2010 09:32 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

• Don Cristo
@ Format-c

ongeveer rond 9.30 uitgevallen, ik moest de stroom eraf halen anders ging hij niet uit, bij weer aan doen loeide de fans enorm hard maar geen reactie van de computer weer stroom eraf hierna driemaal geprobeert. met geen resultaat. net even weg gegeweest weer geprobeert en zo zit ik weer een bericht te typen op tweakers.

quote:
misschien zou je samen met de TS dit setje geheugen kunnen bestellen: pricewatch: Corsair TW3X2G1333C9 en dat degene die het koopt, 1 bankje naar de ander toestuurt via de post en de helft van het geld terugkrijgt? Dan kunnen jullie beide voor zo'n 15 euro met 1 bankje Corsair testen, en het geheugen uitsluiten. Het is een gokje, maar lijkt mij het proberen waard. Corsair werkt nagenoeg altijd en op elk moederbord. (Imho het beste geheugen)

Dat is optioneel ik zal eerst even vanavond mijn laatste contacte op dit gebied contacteren.
Ik ga weer even aan de gang en zal in de volgende dagen wel laten weten hoe het gaat.

alweer bedankt allemaal!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Don Cristo schreef op donderdag 23 december 2010 @ 10:54:
@ Format-c

ongeveer rond 9.30 uitgevallen, ik moest de stroom eraf halen anders ging hij niet uit, bij weer aan doen loeide de fans enorm hard maar geen reactie van de computer weer stroom eraf hierna driemaal geprobeert. met geen resultaat.
Dit wat je nu beschrijft is een typisch geheugenprobleem. (Incompatible) Heb ik al meerdere keren meegemaakt. Met ander geheugen was het opgelost. (Maar ik geef natuurlijk geen garantie dat het bij jou ook werkt, maar ik ga er wel vanuit)
Dat is optioneel ik zal eerst even vanavond mijn laatste contacte op dit gebied contacteren.
Ik ga weer even aan de gang en zal in de volgende dagen wel laten weten hoe het gaat.

alweer bedankt allemaal!
Laat maar ff horen. :)

Dan kan de TS ook verder. :)

• reddorian
Hier de TS weer :-)

Ben inmiddels een stuk verder gekomen.
Nieuwe casefans geplaatst, mn problemen waren toen een tijdje weg.

Heb memtest86 een hele nacht laten draaien zonder problemen.
Ook intelburn en prime 95 draaide hele nacht zonder vastlopers.

Toen ik de PC echter ging gebruiken voor WoW en Civ5 ging het mis.
Vastloper na vastloper.

Een vriend heeft inmiddels mn geheugen op de juiste settings gezet en alles nagekeken.
Niks kunnen vinden.

Vastlopers komen nu sneller op elkaar,en niet meer alleen tijdens het gamen.
Ook heb ik exact dezelfde problemen als Don Cristo.
Na handmatig uitzetten na vastloper start de pc soms niet op terwijl de fans wel heel hard draaien.

En net als hij heb ik vandaag de stekker eruit moeten trekken om de pc uit te krijgen.

Heb vandaag met een andere videokaart getest en probleem bleef.

Ikzelf wilde nu mn moederbord ter RMA sturen maar ga nu eerst eens ander geheugen proberen.
Dit moet binnen mijn kennisenkring wel te regelen zijn.
Zal ook mn geheugen settings aanpassen zoals Format-C voorstelt.

Bedankt voor de adviezen alvast.

Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reddorian
@ Don Cristo, probeer het eens met de zijpanelen van je kast eraf en wat(veel) extra ventilatie op je kast.

Mijn systeem is nu stabiel, geheugen draait op 1066 9-9-9.
Maar bij de minste vervuiling van mn filters krijg ik weer vastlopers.

Nu kan ik ook de grafische benchmarks en de PSU benchmarks draaien zonder problemen.

Zal vanavond de grafiekjes van de PSU test ff uploaden, zag er volgens mij wel goed uit.

Ga vanavond ff van diverse onderdelen van mn mobo de temperatuur meten onder belasting.

Red

• Don Cristo
Hey Reddorian en de rest natuurlijk,

Ik ben wegens omstandigheden even uit the running geweest, niet te prettig kan ik je vertellen maar daar leent dit forum zich niet voor. waar het zich wel voor leent is om te vragen of je al wat verder bent gekomen met je eventuelen stappen na 5 jan 2011?

Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reddorian
Heb er nu ander geheugen inzitten.

pricewatch: OCZ Gold XTC DDR3 PC3-10666 Low-Voltage Triple Channel
Het geheugen dat in de BBG van juli? wordt geadviseerd bij dit mobo.

Is nu al enige tijd stabiel op de bijbehorende settings.

PC blijft extreem gevoelig voor warmte, elke week filters reinigen anders loopt ie vast, en hij klinkt nog steeds als een stofzuiger.

Mijn volgende stap wordt een toerenregeling voor mn casefans, en dan een nieuw Moederbord als ik weer warmteproblemen krijg.

kortom ik heb erg veel geld uitgegeven voor een pc die me erg veel problemen oplevert.
Ik ben duidelijk geen tweaker want ik wil gewoon een pc die het doet en verder geen gezeik.
Ook wil ik mijn avonden besteden aan gamen, en niet aan het openschroeven van mijn pc en testprogramma,s draaien.
En het feit dat ik niet onbeperkt nieuwe onderdelen kan bestellen, ben nogal over mijn budget heen inmiddels.
Het overklokken heb ik al lang opgegeven, ik ben al blij als mn pc presteert volgens specificaties in plaats van ver eronder.

Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reddorian
FF update van de status.

Heb een asus bordje geleend van een vriend om te testen en dat werkte in een keer prima.

Was een verschil als dag en nacht, installatie was een eitje, alles werkte direct.
Geen vastloper meer gehad en mn pc werkt eindelijk volgens specificaties.
Kan nu in crossfire draaien, dat gaf om mn oude mobo direct een vastloper.
Fans draaien nu op 50%, dus pc is gelijk een heel stuk stiller, en toch blijft koeling in orde.
Heb uiteindelijk een nieuw MoBo gekocht. asus rampage 3 extreme en heb behoorlijk spijt dat ik dit niet gelijk heb gedaan.

Ik ga het asrockbord terugsturen om te kijken wat er mis mee was.
Zal hier laten weten wat eruit komt.

Red

Pagina: 1