[VS2008 / SSAS] Geen sort by in Solution Explorer

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerKleinePunkt
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

DerKleinePunkt

Es gibt keine kleinen Punkte!

Topicstarter
Goedendag allemaal,

Bij mijn werkgever ga ik aan de slag met Analysis Server en ga ik o.a. Cubes ontwikkelen in Visual Studio 2008. Nu zijn beide stukken software voor mij twee nieuwe uitdagingen. Het bedrijf beschikt over een ontwikkel omgeving waarin ik mag oefenen. De ontwikkel omgeving is een exacte kopie van de live omgeving. Op dit moment loop ik in Visual studio tegen een klein en voor mij (nog) onbegrijpelijk probleem aan. Ik kan de datasources, dataviews en dergelijke items in de solution explorer niet sorteren op naam.

http://img22.imageshack.us/f/vs2008projectserver.jpg/

Nu neem ik de taken over van een collega welke is gepromoveerd. Diezelfde collega heeft mij op het probleem gewezen, maar heeft geen oplossing kunnen vinden. Zoekresultaten via Google hebben tot nu toe niets opgeleverd. Om voor mezelf uit te sluiten dat de Visual studio installatie niet corrupt is, heb ik een nieuw project aangemaakt. Wat schets mijn verbazing. Ik kan wel sorteren op naam.

http://img202.imageshack.us/f/vs2008projectlokaal.jpg/

Op dit moment zie ik volgende verschillen. De ontwikkel omgeving bevindt zich op de analysis server en niet de ontwikkel server. Met andere woorden het ene project draait 'lokaal' op de ontwikkel server en bij de andere maak ik verbinding met een analysis server. De map van een nieuwe project bestaan uit meerdere sub mappen welke de datasources, data views en dergelijke bevatten. Het project op de analysis server bestaat echter maar uit één Visual studio bestand zonder sub mappen. Rechten technisch zie ik geen problemen.

Wie van jullie is bekend met mijn probleem en kan mij van een oplossing voorzien? Tips en suggesties zijn uiteraard ook welkom!

Ein kleiner Punkt in einer grossen Welt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerKleinePunkt
  • Niet online

DerKleinePunkt

Topicstarter
Het is een bekend probleem / bug. De workarrounds werken helaas niet bij het huidige project.

http://social.msdn.micros...6e-4ad8-b9cb-b00d4252495b

• DerKleinePunkt
  • Niet online

DerKleinePunkt

Topicstarter
Niemand een idee?

• bastv
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-09 20:34
Just upgraded a solution from 2005 to 2008 and got same problem
misschien zit het probleem daarin?
creëer een nieuwe solution en voeg daar alle items van je oude solution toe. (ds/dsv/cubes etc.)
(add existing item)

• DerKleinePunkt
  • Niet online

DerKleinePunkt

Topicstarter
Het is inderdaad een 2005 project wat is omgezet naar een 2008 versie. Het omzetten naar 2010 lijkt in mijn geval al helemaal niet te lukken. De gedachte dat ik alles nieuw op moet zetten heb ik aan gedacht, maar ik doe het liever niet als er een andere mogelijkheid is.

• bastv
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-09 20:34
je kan een nieuwe (lege) solution maken en alle oude elementen (cubes etc.) toevoegen aan je nieuwe solution.
op deze manier
zo hoe je niets opnieuw te maken maar je hebt wel een enigszins schoon project.
Pagina: 1