Geen idee wat er mis is met mijn pc

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petoefel
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 29-03-2023
Hallo allemaal,

Sinds enkele dagen heb ik een vreemd probleem met mijn pc waar ik de oorzaak niet van kan achterhalen. Vandaar dat ik jullie hulp vraag.

Regelmatig als ik de 'aanknop' van mijn pc indruk lijkt de pc wel te starten (Fans draaien en lampjes branden) maar ik krijg geen beeld. 'no signal input' blijft dan in mijn beeld staan. Ook krijgen de muis en toetsenbord geen voeding.

Als ik dan een aantal keer achter elkaar probeer op te starten doet hij het in een keer.

Mijn eerste gedachte was dat de videokaart misschien defect was, maar dan zou hij het niet soms wel doen en zouden de toetsenbord en muis wel voeding moeten krijgen.

Later dacht ik dat misschien het moederbord defect was, maar dit lijkt me ook erg onwaarschijnlijk omdat de fans gaan draaien en de lampjes gaan branden. En ook weer omdat hij het soms wel doet.

Toen dacht ik misschien dat de voeding te weinig stroom doorgeeft, maar ook dit is dan vreemd als hij het af en toe wel doet.

Aan windows of drivers kan het denk ik ook niet liggen omdat ik ook geen bootscherm of enig opstart scherm te zien krijg.

Als mijn pc eenmaal opgestart is dan werkt hij perfect. Hij nooit uit.

Wel heb ik 2 weken terug vaker last gehad van een bluescreen maar na dit gegoogled te hebben en een registrycleaner te hebben gedraaid was dit probleem verholpen.

Mijn systeem ziet er als volgt uit:

AMD Athlon 64 X2 6000
Nvidea 8800GTS 320MB
4GB DDR2
Zalman 600Watt voeding
Antec ninehunderd behuizing
M2N-E SLI moederbord
Barracuda 500GB harddisk

Nou ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met mijn probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lenny77
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-08 16:53
Ik zou zeggen, begin eens in de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter:
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

"To overcome other's armies without fighting is the best of skills" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnieNFW
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:58
Klinkt als een voedingsprobleem. Zeker als het bij het opstarten af-en toe gebeurd. Probeer er ergens eentje te lenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warlock
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-09 13:55
Ah dit ken ik.. Ik heb precies hetzelfde gehad met mijn Zalman 600Watt voeding.. De enige oplossing is vervangen! Er is wel een "workaround". Als je je pc aanzet moet je heel snel de schakelaar achterop de voeding uit en aan zetten. Dan ineens boot hij wel door. Doe dit echter 1 keer om hem aan te krijgen en bestel dan meteen een nieuwe en zet hem niet meer uit tot je die binnen hebt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Billie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09 00:33
Ik heb met mijn PC exact hetzelfde probleem.
Nu tijdelijk een voeding geleend en de pc werkt weer perfect!
Ik heb nog garantie op de voeding, nu vroeg ik me dus af of dit geen problemen op gaat leveren wanneer ik deze RMA?
Als die morsdood was, dan was het makkelijk aan te tonen natuurlijk, maar nu?

Mijn game PC: http://tweakers.net/gallery/125384?inv_id=19781#tab:inventaris

• Petoefel
  • Laatst online: 29-03-2023
Nou ik heb een voeding van iemand geleend maar dit was het probleem niet.

Ik heb een andere videokaart geprobeerd maar ook dit was het probleem niet.

Toen heb ik alle geheugenbankjes eruit gehaald (2x GEIL 1GB 800Mhz 2x Kinston 1GB 666Mhz) en een voor een er weer in gedaan.

Bij alle keren start de pc gewoon op. Toen dacht ik dat het misschien een geheugenbank slot was die defect is. Dus heb ik al het geheugen er weer in gedaan alleen in een andere volgorde.

Nu start de pc gewoon zonder problemen op. Ik snap alleen niet hoe dit kan.

Vorige situatie:

GEIL 1GB 800Mhz
Kinston 1GB 666Mhz
GEIL 1GB 800Mhz
Kinston 1GB 666Mhz

Nieuwe situatie:

GEIL 1GB 800Mhz
GEIL 1GB 800Mhz
Kinston 1GB 666Mhz
Kinston 1GB 666Mhz

Kan een van jullie mij vertellen waarom hij het eerst niet meer goed deed en nu wel weer? De pc heeft in de oude situatie een half jaar gewoon gewerkt.

• BruceWayne
  • Laatst online: 31-08 20:29

BruceWayne

Heeft een alterego

Dat is heel lastig te zeggen, misschien wel een slecht contactje wat je nu goed aangedrukt hebt.
Pagina: 1