t.net test/review: alternatieve input voor consoles

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
Beste T.net redactie,

Gamen op de console is leuk, maar de meest gehoorde irritatie zijn die $#@* controles. De beste FPS ervaring krijg je via keyboard+muis, maar dat werkt niet op de spelcomputer (uitzonderingen daar gelaten) Er zijn diverse fabrikanten die dit gat opvullen;

Fragnstein: Heeft eigen controller, zowel draad als draadloos verkrijgbaar
http://www.bannco.com/ind...w=article&id=58&Itemid=18

Frag-FX: Heeft eigen controller, zowel draad als draadloos verkrijgbaar
http://www.splitfish.com/index.php/en/products/fragfx-v2-se

Frag-FX Shark nieuwste model
http://www.splitfish.com/index.php/en/products/fragfx-shark

Eagle-Eye: Convertertje, waar je je eigen keyboard+muis op aansluit, nieuwste in de serie van converters
http://www.penguinunited....v8v7ibl840olg2f5fl3i02510

Xfps: Sluit je eigen muis+keyboard aan, producten bestaan al wat langer van deze fabrikant voor diverse consoles
http://www.xcm.cc/ps3.htm

Mayflash: Volgens mij een immitatie van de XFPS converter
http://www.google.com/pro...ayflash+MAX003&hl=en&aq=f

DDr Max Shooter: Volgens mij een immitatie van de XFPS converter
http://www.ddrgame.com/ps...yboard-mouse-adapter.html / http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.37637

XIM3
nieuws: XIM brengt inputadapter voor Xbox 360 uit

Echter is er op 't internet nergens een complete vergelijking te vinden tussen deze apparaten. Kan T.net hier duidelijkheid in scheppen? Ik zou ze anders graag kritisch komen testen O-)

Groeten,
Derk

//edit
T.net heeft in 't verleden aandacht geschonken aan dit soort systemen;
nieuws: Muis en keyboard aan Xbox en Playstation 2

[ Voor 80% gewijzigd door himlims_ op 07-02-2011 09:08 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09 21:57

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Dit lijkt me een aardig idee. Niet alleen FPS, maar gewoon games in het algemeen. Zijn games nu echt gemaakt voor controllers, of kan zo'n keyboard/muis apparaat het 'PC gevoel' nog een beetje vervangen?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Laros
  • Laatst online: 27-07 22:09

Jan Laros

Aerschtuner

Dit lijkt mij op zich wel een aardig idee. Er gaat wel aardig wat tijd inzitten om dit te realiseren (hardware aanvragen, testprotocollen opzetten, testen, schrijven, eindredactie, etc.), maar het kan eventueel ook met het benchmarken van bijvoorbeeld videokaarten gecombineerd worden.

Ik ben niet in de positie om beslissingen te nemen op dit gebied, maar het lijkt mij zeker interessant en ik gooi het op het hoopje artikelsuggesties dat ik wil bespreken met de bad ass hoofdredacteur >:).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik kan eventueel wel 2 producten beschikbaar stellen, ik denk dat je van een aantal (Max shooter) niet gemakkelijk een 'test product' kan krijgen. Zelf heb ik de Max Shooter en FragFX V2.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-09 07:03

mace

Sapere Aude

Dit vind ik een uitstekend idee, ik was van plan er een te kopen maar ik weet niet welke. :)

De meeste reviews reviewen misschien 2 of 3 en zijn vaak niet neutraal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
De koppeling van benchmarken met videokaart snap ik niet .. (of bedoel je vergelijkbaar aan de structuur van testen etc.?)

Op GoT wordt veel gesproken en gediscussieerd over deze devices, maar iedereen heeft daarover een eigen mening, en daardoor lastig te vergelijken. Daarlangs heeft een gebruiker veelal ervaring met slechts 1 apparaat.

Zaken waarvan ik denk die relevant zijn:
• Prijs
• Drivers/software
• Wel geen PC nodig?
• Vertraging?
• Responce tijd?
• Toetsen layout?
• Hoe ligt device in de hand / bouw / degelijkheid etc.
• Verschil tussen draad/draadloos?
• Gevoeligheid instelbaar?
• Ondersteuning voor games?
• Aparte profielen per game?
• vergelijking tussen pc/console qua game ervaring (cod2/bfbc2?)

@Stacheldraht; je had UT(2003?) op de PS3 daarbij wordt keyboard+muis native ondersteund (om tegen de pc te game) maar daarbij kun je in het menu aangeven of jij wel/niet tegen muis gamers wilt spelen _/-\o_ Dat het cheaten is enof oneerlijk blijft discutabel; iedereen kan zo'n ding kopen, daarlangs KAN microsoft/sony controleren of er alternatieve hardware wordt gebruikt ... zij ondernemen hierop geen actie. Los van de hele discussie, denk ik wel dat er belangstelling is in zo'n vergelijking.

[ Voor 33% gewijzigd door himlims_ op 20-09-2010 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wacht met spanning af op alle reacties van mensen die dit een vorm van cheaten vinden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Verwijderd schreef op maandag 20 september 2010 @ 10:49:
Ik wacht met spanning af op alle reacties van mensen die dit een vorm van cheaten vinden ;)
Ik denk dat dit al interessant punt zou kunnen worden meegenomen, heeft een 'hardcore PC speler' daadwerkelijk winst bij zo'n apparaat en wordt hij daadwerkelijk beter dan een console player?

Ik race op een G25, toch weet ik niet de tijden te rijden die een vriend van mij met een controller haalt. Ik denk dat dit ook op controller vs muis/keyboard van toepassing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
SinergyX schreef op maandag 20 september 2010 @ 10:54:
[...]

Ik denk dat dit al interessant punt zou kunnen worden meegenomen, heeft een 'hardcore PC speler' daadwerkelijk winst bij zo'n apparaat en wordt hij daadwerkelijk beter dan een console player?
Je wordt beter van muis/keyboard (stond recentelijk artikel over op frontpage - krijg die alleen niet meer gevonden) - maar diverse PC gamers kopen geen console omdat ze niet met muis/keyboard kunnen spelen. Kan zo'n adapter/converter de brug slaan tussen pc en console gamers?

[ Voor 3% gewijzigd door himlims_ op 20-09-2010 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Was dat artikel niet over de reactievermogen van een gamer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foobar79
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-09 14:17
Ok, die handschoen pak ik op: ;)

Ik vind dat je maar lekker achter de PC moet gaan gamen als je met een muis wil spelen.
Ik wil lekker onderuit gezakt op de bank kunnen gamen en daar hoort een kb+mouse combinatie niet bij.
Zolang iedereen hetzelfde issue heeft met de controller neem ik het feit dat ik zelf er ook niet mee overweg kan op de koop toe. Voorwaarde daarbij om het leuk te houden is wel dat iedereen dezelfde "handicap" heeft.
Tegenstanders met een goed werkende KB+M combinatie zou, voor mij, daarbij een groot deel van de fun wegnemen. Ik word nu al genoeg ge-owned ;)

Wanneer developers perse M+KB toe willen staan dan kan dat gewoon (op de ps3).
Laat die personen dan ook lekker op hun eigen servers gamen (UT2003).
Gezien het gebrek aan navolging van UT2003 is daar blijkbaar geen markt voor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
Volgens microsoft zien wij het verkeerd - de FPS wordt nauwelijks nog gespeeld op de pc (riiiiight)

Denk niet dat 't ook maar iets te doen heeft met controles; muis is en blijft meester - heeel misschien komt 't omdat je op de PC rete eenvoudig kunt cheaten bij online games. Voor mijn gevoel is dat op de console minder aan de orde.

Een nog te verschijnen game; LBP2, zal gebruik van keyboard+muis gaan ondersteunen; http://www.insidegamer.nl...unt-muis-en-keyboard.html

Maar dat blijft bij 1 release. Voor alle overige games moet je toch terug vallen op de in de TS genoemde hardware.

[ Voor 26% gewijzigd door himlims_ op 21-09-2010 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

himlims_ schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 12:28:
Volgens microsoft zien wij het verkeerd - de FPS wordt nauwelijks nog gespeeld op de pc (riiiiight)
Correctie: Het is een uitspraak van Kudo Tsunoda, de grootste druif die het PR team van Microsoft ooit gekend heeft (de enige reden volgens mij dat hij zijn ontslag nog niet gekregen heeft is omdat kinect nog niet gereleased is).
In een door Microsoft gevoerd onderzoek blijkt juist dat PC gamers een groot voordeel hebben in FPS games.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Toch wat hij voor die uitspraak zegt, heeft hij gewoon gelijk in.
If you think about the way that first person shooters evolved, they started on the PC. People for the longest time tried to port shooters from the PC onto the console. And people said the same things that they are saying now about Kinect – “It’s never going to be responsive enough to do this,” or “You’re never going to get a fun first person shooter on the console – it’s only made for a keyboard and mouse and that is the way it is supposed to be played.” And as long as everyone was just porting the existing shooters over to console, they weren’t as fun as the PC ones. Of course, they were built for the PC.
In de tijd van Dreamcast's, Xbox's en PS1's had niemand verwacht dat console-FPS zo groot zou zijn, als het is vandaag de dag. En per saldo komen die spelers ook een deel uit de PC-FPS spelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
http://www.xgn.nl/360/nie...de-controllers-niet-meer/

de 3.50 update 'verhelpt' problemen met 3th party controlers - echter heb ik nergens gelezen of deze 'fps oplossingen' ook komen te vervallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csiblade
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 05-02 10:53
Dit is wel een interessant topic moet ik zeggen.
Heb ook al veel over dit onderwerp gezocht, maar niet gevonden wat ik nodig had :)

Hopelijk belichten ze dit nog wat meer de komende tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-09 07:03

mace

Sapere Aude

himlims_ schreef op maandag 27 september 2010 @ 09:30:
http://www.xgn.nl/360/nie...de-controllers-niet-meer/

de 3.50 update 'verhelpt' problemen met 3th party controlers - echter heb ik nergens gelezen of deze 'fps oplossingen' ook komen te vervallen
Dat hebben ze grotendeels gedaan om van die usb-hack af te komen. Het is alleen jammer genoeg voor Sony triviaal om de device ID aan te passen van zo'n ding.

Typisch zo'n "oplossing" van Sony waar de echte hackers zo omheen werken en de gewone gebruikers alleen maar last van hebben... :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-09 21:43
Zoiets zou inderdaad een erg mooie review opleveren, aangezien ik dit nog nergens ben tegen gekomen.
En gamen met muis en toetsenbord op de PS3 zou echt te gek zijn.
Zeker als dat werkt in alle games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• totempaal
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21-08 11:56
Ik ben echt heel benieuwd hoe die Eagle eye werkt en waar deze eventueel te krijgen is in NL. Kan er nog niet heel veel over vinden. Wan die FragNstein en die Frag FX trekken mij niet zoveel... Wil gewoon met eigen Toetsenbord en muis spelen. Kan ik mischien ook eens meekomen met de top in Black ops. ;) Nu gooi ik soms bijna van frustratie de controller door de kamer omdat ik blijkbaar niet snel genoeg ben! |:( Dan maar een klein beetje cheaten... Heb COD MW2 op de pc gespeeld maar dan ben ik niet goed genoeg. ook daar wordt ik zwaar geownd... Dus als ik nu op de ps3 ga spelen met KB en Muis... kan ik ook eens ownen... Maar of dat eerlijk is laat ik in het midden... O-) Komt in ieder geval mijn eigen plezier ten goed....

PSN: Totumpaal

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
oude }:O uit sloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hulsebosch
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 24-07-2024
Toen we de keuze gemaakt hebben om meer aandacht te gaan besteden aan games, hebben we het hier uitgebreid over gehad. Over het testen van specifieke game-hardware, om precies te zijn. Muizen, toetsenborden, stuurtjes, koptelefoons, dit soort invoerapparaten.

De uitkomst van die discussie was dat we graag hardware testen, maar eigenlijk alleen als dat kan op basis van meetbare resultaten, zoals dat kan bij processoren en grafische kaarten. Als dat niet mogelijk is, blijft het te veel hangen in subjectiviteit.

Daarnaast, wat dit specifieke onderwerp betreft: veel van de spullen uit de lijst van himlims_ zijn officieel niet in Nederland leverbaar, wat het ook lastig maakt om er recensie-exemplaren van te bemachtigen (blijkt uit de dagelijkse t.net-ervaring).

Dus, hoewel ik het enthousiasme en de behoefte goed snap, zie ik een redactioneel artikel hierover niet zo snel komen. Maar GoT is natuurlijk ook een mooie plek en ik lees hier en daar al geluiden over mensen die één van de producten uit de lijst in bezit hebben. Dus misschien is dat een plek om zoiets te doen? Als community-review?
Pagina: 1