[Win7] harde schijf niet herkent na windows activatie

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• playlogic
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-11-2024
ik weet niet goed hoe ik dit probleem moet omschrijven maar ik doe mijn best

de problemen kwamen toen ik mijn windows 7 licentie activeerde. Na activatie en een reboot werd 1 van mijn harde schijven niet herkend. (ter informatie op deze HD staat ook een windows 7 install)

om te checken of de schijf dood was maakte ik de vermiste HD boot prio NR1

mijn windows start prima en mijn bestanden zijn er ook nog gwn. dus ik denk nog een keer proberen.

ik verander mijn boot prio weer terug naar mijn andere windows install en weer is de schijf niet terug te vinden.

Het enigste wat "deze computer" aangeeft is: " System reserved (E:). dit wordt niet vermeldt als ik die harde schijf niet aansluit.

weet iemand een oplossing voor dit probleem? BVD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wat zie je via diskmgmt.msc? Het is vrij normaal dat een andere windows-installatie geen driveletter toegewezen krijgt vanaf Vista... En anders is het misschien toch die E: (wel eerst via disk management checken!) en een kwestie van NTFS permissies aanpassen ([google=take ownership])

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• playlogic
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-11-2024
nou... dat was heel snel verholpen met jouw advies. diskmgmt.msc gaf mijn vermiste harde schijf idd weer. maar zonder " drive letter " . dus ik add de drive letter die hij eerst ook had en het probleem was opgelost.

ik maak me wel wat zorgen over het ontstaan van dit probleem. hoe kan een drive letter nou ineens verdwijnen en dus ook niet worden weergegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ik vind het eigenlijk al gek dat de drive zomaar een driveletter had gekregen, verdere verklaring heb ik niet..

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:48
*titelfix*