usb device over current status detected

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EiSpeed
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-07-2021
Hallo,

Ik heb sinds 2 weken een nieuwe pc gekocht. Deze pc heb ik zelf in elkaar gezet en het gaat om de volgende onderdelen:
i5 760
asus p7p55d evo
xfx hd radeon 5770
ocz 700 watt
ocz 4096mb

Mijn pc heeft een week goed gewerkt (niet veel gebruikt door school).. echter als ik nu de pc aanzet krijg ik de volgende melding:
usb device over current status detected
Mijn bios heb ik direct na het in elkaar zetten al geupdate, oftewel ik draai 1808..

Ik heb een combi toetsenbordset, logitech mx3200, deze heeft een usb ontvanger, als test heb ik een ander toetsenbord en muis aangesloten en dit werkt.

Ik heb de pc vandaag uit elkaar gehaald en opnieuw in elkaar gezet... ik heb alle kabels en mijn logitech mx3200 ontvanger aangesloten.. na het aansluiten van de stroom gingen de ledjes op het moederbord niet branden maar hoorde ik iets van een zachte tik om de 2 sec..

Toen ik de usb uit het systeem haalde gingen de ledjes direct branden....

Ik heb het systeem nog even werkend gekregen echter tijdens het opnieuw installeren van windows deed het toetsenbord het wel maar mijn muis niet. Drukken op connect leverde niks op en de usb heeft op iedere aansluiting gezeten met iedere keer hetzelfde probleem..

Het vreemde is dat de set op mijn oude pc wel goed werkte.

Aangezien andere usb apparaten wel werken op de aansluitingen ga ik ervanuit dat het probleem zit in de logitech ontvanger, misschien vraagt deze teveel stroom? al blijft het raar dat het normaal wel altijd gewerkt heeft. Op internet vind ik deze melding vaak alleen lees je hier vaak over kortsluiting, persoonlijk denk ik dat ik hier geen last van heb in mijn kast aangezien alles op dezelfde manier is aangesloten als mijn vorige pc..

Toeval dat deze kapot is? of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbert
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22-08 15:00
al google proberen op hulp te vragen?

heb je al geprobeerd om een 'niet draadloos' toetsenbord + muis man te sluiten?
werkt dit dan wel?

Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch... My specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EiSpeed
Killerbert schreef op zondag 19 september 2010 @ 22:16:
al google proberen op hulp te vragen?

heb je al geprobeerd om een 'niet draadloos' toetsenbord + muis man te sluiten?
werkt dit dan wel?
Ik wil niet onaardig doen maar als je alles goed gelezen hebt dan heb je zelf de antwoorden op de door jou gestelde vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbert
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22-08 15:00
Ik heb een combi toetsenbordset, logitech mx3200, deze heeft een usb ontvanger, als test heb ik een ander toetsenbord en muis aangesloten en dit werkt.
sry, dat stukje had ik gemist |:(

Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch... My specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:08
Over current betekent gewoon dat er teveel stroom van een USB poort gevraagd wordt. Je hebt al uitgevonden dat het aan je ontvanger ligt. Je ontvanger kan defect zijn, maar dat kan je eenvoudig uittesten op een andere PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het zou kortsluiting kunnen zijn (bijv de USBstekker die nog ergens contact maakt met de kast bijv). Haal je mobo eens uit de kast en test eens of je het probleem dan nog hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EiSpeed
Zojuist de ontvanger aangesloten op mijn laptop en er komt totaal geen melding van nieuwe hardware... Echter start hij wel gwn op met de ontvanger aangesloten..

Op het internet las ik wel dat dit probleem vaak voorkomt bij Asus moederborden. Heeft Asus hier misschien 1 of andere beveiliging tegen dat andere fabrikanten niet hebben??

Het rare is wel dat ik gister een toetsenbord aangesloten had wat wel werkte alleen toen ik hem terugaansloot op de andere pc werkte deze pas nadat ik de pc opnieuw opgestart had..Lijkt mij toch plug and play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EiSpeed
Kick

• EiSpeed
Ik dacht aan een kapotte ontvanger aangezien deze het eerst ook niet meer deed in mijn laptop, echter gister avond werkte deze ineens weer wel op mijn laptop...

Nu viel mij op dat zodra ik de usb aansluit op, welke usb poort dan ook, het moederbord lampje even 1 á 2 seconden uit gaat....vervolgens gaan deze weer branden..

Als ik een usb of muis met draad aansluit gebeurt dit niet..

Vreemd?
Pagina: 1