mp3 spelen vanaf cifs share lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1971
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-09 08:26
Hallo,

Het volgende:

Ik heb een cifs share draaien die ik mount in Ubuntu vanuit de fstab met het volgende regeltje:

//[IP adres]/disc0_1$ /media/USBDisk cifs rw,_netdev,guest,noserverino,noperm 0 0

Dat werkt prima, ik heb voldoende rechten om te lezen en schrijven. Echter, wanneer ik mp3 bestanden met bv Audacious, Exaile of Rhytmbox probeer af te spelen, lukt dit niet. In Audacious komt de file in de playlist te staan, maar met 'file:///' ervoor, en speelt niet af. In Exaile krijg ik een foutmelding 'could not open file X for reading'

Toch een rechtenprobleem?

Wanneer ik de bestanden bekijk hebben ze rwx-r-xr-x met root als owner. Ik ben niet aangelogd als root, maar leesrechten moet toch voldoende zijn om een file af te spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-09 11:31

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Volgens mij heb je execute-rechten nodig om af te spelen. Kan je wel door de gemounte directory-structuur browsen? En kan je een file kopiëren van de share naar je homedir?

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:38

deadinspace

The what goes where now?

willy1971 schreef op zondag 19 september 2010 @ 22:06:
Dat werkt prima, ik heb voldoende rechten om te lezen en schrijven. Echter, wanneer ik mp3 bestanden met bv Audacious, Exaile of Rhytmbox probeer af te spelen, lukt dit niet. In Audacious komt de file in de playlist te staan, maar met 'file:///' ervoor, en speelt niet af. In Exaile krijg ik een foutmelding 'could not open file X for reading'
Is dat de complete foutmelding van Exaile? Wat zegt Rhythmbox of Totem? Probeer het anders eens met een command-line programma zoals mplayer, mpg123, gst123, of iets dergelijks? Hopelijk weten de met een duidelijkere foutmelding te komen...

<rant>Wat is dat met grafische programma's en foutmeldingen... Welke idioot heeft bedacht dat "gebruikersvriendelijk" betekent "zo vaag mogelijke foutmeldingen geven"? Chrome is ook al zo'n eikel...</rant>
Demoniac schreef op maandag 20 september 2010 @ 10:12:
Volgens mij heb je execute-rechten nodig om af te spelen.
Nee hoor, uitvoerrechten zijn nodig om... Een programma uit te voeren ;)

Wel heb je execute-rechten nodig op een directory om de onderliggende bestanden te mogen lezen(/schrijven/uitvoeren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1971
Browsen en kopieren, en schrijven (= deleten) is geen probleem. Ik zal even klooien om een cli foutmelding te genereren. Kom bij jullie terug. Bedankt zover!

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:52
Ik meen laatst ergens een vinkje tegengekomen te zijn voor afspelen vanuit externe bron in de settings. Kijk hier eens naar. Het kan ook zijn dat het was om ze opgenomen te krijgen in de library...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1971
Het lijkt toch een rechtenprobleem te zijn. Als ik probeer een bestand van de share te kopieren krijg ik permission denied. Ook wanneer ik dit met sudo onder root doe trouwens. Een bestand deleten kan echter wel.........

Voorbeeld van hoe de rechten staan:
-rwxr-xr-x 1 root root 8733 2008-05-28 12:01 Folder.jpg

Deze file kan ik dus wel met een gewone user deleten, maar als root mag ik hem niet kopieren.
Pagina: 1