geen internet verbinding kpn planet internet met nieuw modem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsje
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
beste tweakers

Ik zit met een klein probleempje. Ik wil mijn draadloos internet verbinding bij mijn ouders versnellen. Daarvoor heb ik een linksys wag354g overgenomen. Het modem werkte perfect op de oude verbinding maar niet op deze.
het oude modem thopson speedtouch 570i doet het daarentegen wel. Range is een enorm probleem maar hij doet het.

Nu heb ik de klanten service van kpn gebeld (planet is van kpn) en zij komen met verschillende antwoorden. die ik hieronder kort opsom

1. de instellingen moet je van het oude modem overnemen (logisch maar die werken niet)
2 andere inlog naam namelijk kpn@direct-adsl met wachtwoord kpn (werkt ook niet.)
3 VPI en VCI instellen op 8/48 (werkt ook niet)
4 ppoa wisselen naar ppoe (werkt ook niet)
5 Modem van kpn in bruikleen nemen (thompson met het nat probleem in de firmware, sommige games werken dan niet)

wat doe ik fout? kan iemand mij helpen?

ik heb al drie dagen hieraan vergooid en heb het nog steeds niet werkend. Het modem is voor annex b (isdn lijn) dus daaraan kan het denk ik niet liggen.

ik hoop dat iemand het hier mij weet te vertellen

met vriendelijke groet,

lars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceM
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-09 14:09
De juiste instellingen zijn in ieder geval:
PPPoA
VPI/VCI: 8.48
User: kpn@direct-adsl
pass: kpn

Gebruikersnaam en wachtwoord is eigenlijk niet relevant, hier mag je eigenlijk alles invullen, er wordt niet op gecontroleerd (zolang je maar íets invult). Krijg je wel sync op de nieuwe modem of ook dat niet?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsje
  • Niet online
bedankt voor de snelle reactie. ik krijg bij deze instellingen alleen een dsl lampje en bij status in het modem krijg ik dsl line status: training
interface down.
dus nog steeds geen internet. wat doe ik fout?
met het oude modem werkt het zoals gezegd perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matrix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:02
je zegt dat je nu een 570i modem hebt, dat is een modem geschikt voor een ISDN lijn. Is je Linksys modem wel een Annex B (ISDN) modem. Zo niet dat gaat het never nooit niet werken uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsje
  • Niet online
Dank voor je reactie matrix. maar zoals je mischien in mijn eerste post gelezen had is het nieuwe modem de annex b variant. hij zou moeten werken hij heeft het ook gedaan op een andere isdn lijn. Dus heb geen idee waarom het modem aleen adsl lampje geeft en bij dsl line training blijft hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedendag,

Zoals ik het verhaal interpreteer is, klinkt alsof je ergens nog iets tussen heb zitten op de lijn.
Kan het kloppen dat je bij de IS/RA iets van een webfox hebt hangen?!

Zelf heb ik meerdere jaren als senior gewerkt bij KPN/Planet, dus ik denk dat wij hier wel uit moeten komen!
Tenzij het probleem aan uw kant al is opgelost natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsje
  • Niet online
dank voor de reactie remaniaxx. Ik zal voor de volledigheid even uit eenzetten hoe de opstelling nu is.

van af de telefoon aansluiting is het gebruikelijke t1 kastje aan de muur bevestigd. dan loopot een kabel naar een thomson splitter. welke de lijn verdeeld in modem en telefoon. Op de telefoon lijn staat een huiscentrale aangesloten. Het modem draad loopt via rj11 bekabeling met wand kontacten naar boven naar het modem Een speedtouch 570i. deze opstelling werkt.

nu wil ik mijn linksys wag 354g aansluiten op dezelfde lijn als de speedtouch dit gaat maar ik krijg geen werkende internet verbinding. zelfs niet met een vieraderige rj11 kabel. Krijg alleen adsl line status training en het dsl lampje blijft branden. Ook na een 30 minuten wachten nog steeds aleen adsl lampje en geen internet. daarna heb ik het oude modem weer aangesloten en alles werkt weer.

De klanten service van kpn gaf aan geen ondersteuning te verlenen op het linksys modem. Gezien de beperkte instellingen van de experia box wil ik graag de linksys gebruiken. De inlog gegevens van het oude modem zijn sinds de planet tijd nooit veranderd en werken nog. Dit is volgens de klanten service niet mogelijk echter is het wel de praktijk.

Wat kan ik nog proberen? vind het echt geweldig dat er mensen met mij meedenken op dit forum. krijg er weer vertrouwen in dat het gaat lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Voor zover ik weet moet de telefoonlijn eerst in de splitter, vandaaruit naar de NT1 en het modem.

Dus

code:
1
2
Telefoonlijn -> Splitter -> NT1 -> Telefooncentrale -> Telefoons
             -> Modem

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceM
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-09 14:09
Het signaal moet inderdaad voor de NT1 gesplitst worden. Anyways, probeer het modem rechtstreeks aan te sluiten op het ISRA punt zodat je de aansluitings factor in ieder geval uit kan sluiten (verwacht alleen niet dat hier wat mis gaat omdat je oude modem het ook gewoon doet ..) . Daarnaast maken de inlog gegevens die je gebruikt niets uit. Als je hier pietje@jantje als gebruikersnaam invult dan is dit ook prima, zolang je maar iets invult.

Ik neem aan dat de linksys momdem voorzien is van de laatste firmware? Helemaal resetten en opnieuw beginnen met de configuratie zou je ook nog even kunnen proberen.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zorg ervoor simpelweg dat je een 'schone' aansluiting genereert! Het IS/RA punt is het hoofdpunt van de telefonie in uw huis, hier komt laten we zeggen de hoofdlijn binnen. Hierop moet het modem wat alles moet gaan verdelen aangesloten.

Ook wat IceM zegt inderdaad is van heel groot belang, hierdoor sluit u eventuele storingen in randapparatuur uit! En vergeet niet dat als u via WCD's (wandcontactdozen) werkt dat uw verbinding nooit optimaal is aangezien er per verdieping zoveel meter kabel tussen ligt.

Ook is het van belang om de RJ11 kabel die u gebruikt tussen het IS/RA en de splitter en van de splitter naar de NT1 en het modem zo kort mogelijk te houden ( iig niet langer als 30 cm vanaf IS/RA naar splitter)

En wat de klantenservice zegt klopt ook wel, de agents die er worden opgeleid, worden ook alleen opgeleid met de modems van KPN zelf helaas, misschien treft u een ICT-er die het even uitlegt maar ook die kans is vrij klein. Ook wil ik aangeven dat uw Linksys prima moet werken met de username en password van KPN/planet. Persoonlijk heb ik het niet op Linksys omdat het vervelende modems zijn en niet al te overzichtelijk, maar ik heb misschien een oplossing voor het instellen van het modem; probeer deze site anders even http://www.modemhelp.net/ zo stelde ik altijd mijn eigen modem in, en het type pppoe of pppoa is even te proberen dit weet ik helaas niet meer hoe dat ongv. zat!

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsje
  • Niet online
Geachte tweakers

Mijn dank voor de antwoorden. ik heb vanalles geprobeerd. echter werkt de linksys modem niet. Hij staat nu in bridge mode verbonden met het oude modem welke het wel vrolijk doet.

kan iemand mij helpen? ik zou hieronder uitleggen wat ik allemaal gedaan heb.

als eerste heb ik met een smalle rj11 sterkker het modem direct op de splitter aangesloten. dit werkte niet.

als tweede heb ik de directe lijn uit het is/ra punt in het modem gestopt /geen werking

oude modem direct op de splitter aangesloten geen probleem. en ook niet boven in het aansluit punt. echt ik dacht dat ik gek aan het worden was 8)7

Toen zag ik dat het stekkertje in de linksys groter kan zijn dan in het oude modem en dat de splitter aansluiting ook kleiner is. Ik vraag me af of dit een andere rj maat is? of andere aansluiting? mischien zit het hem in de draden?

In de bridge mode werkt de linksys wag354 keurig en verbeterd hij de reikwijte enorm in vergelijking met de speedtouch 510i. Alleen jammer dat hij niet hoger intraint wie kan helpen?

alvast bedankt voor het lezen van deze lange post ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundstorm2010
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-07 14:07
probeer eens met een Cat5 kabel of het wel werkt... Aangezien je zegt dat de modem aansluiting voor klein RJ en groot kan zijn... Cat5 is volgens mij rj45 (maar weet het niet zeker, kan namelijk op werk niks zoeken wegens blokkade :(

Misschien heb je er wat aan ;)

Build To PLay /\ Kicking Ass, and Taking Names // My New Specs 2024 // Orgin: PitBullNL2010 // Steam: PitBullNL2010 //

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:41

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Ik gebruik ook weleens Linksys ADSL modems voor annex b, en mijn ervaring is dat je zelf beter even een kabeltje kan maken met aan 1 kant RJ11 (splitter) en aan de andere kant RJ45 (modem). RJ11's in de ADSL poort van de linksys werken heel gammel.

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RJ11 moet gewoon in RJ45 passen, dat zal het probleem niet zijn, dat zit bij mijn ouders ook al bijna twee jaar zo en heeft nooit voor problemen gezorgd. Als ik zo naar het plaatje kijk is het ook het zelfde modem als bij mijn ouders, werkt prima op ISDN.

Vanaf ISRA direct naar de 'Line', na een tijdje zou DSL moeten gaan branden. Gaat die branden?
Zo ja, modem instellen (na een harde reset): PPPoA, Multiplexing op VC, Autodetect = Disabled, VPI = 8, VCI = 48, DSL Modulering = Multimode, MTU = auto. Als configuratie is voltooid zou ook internet moeten gaan branden

Blijft Internet uit/knipperen toch zoals strandbal al aangeeft een RJ45 stekkertje aan de DSL kabel knippen.
Pagina: 1