Toon posts:

Ip proberen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heren,

Klein probleem maar ik kom er echt niet meer uit.
Tevens ben ik als netwerkbeheerder afgestudeerd dus kom uit de meeste problemen wel uit !
Verhaal:

Mijn vader komt in via de bloemenveiling met 2 laptop's van zijn werk.
Deze laptops maken een verbinding via een VPN verbinding.
Hij heeft een abbonament van UPC (Droomdeals) 8)7
Alleen het probleem is dat elke laptop zijn eigen IP adres nodig heeft.
(Uitgaande IP , dus niet die van de LAN !!!)
Dus de eerste laptop die zich aanmeld werkt de andere werkt dan niet,
Op dit moment heeft mijn vader daarnaast Glasvezel besteld van KPN zodat hij 2 laptops kan gebruiken.
Zelf denk ik dat het een beetje absurt is om een extra abbo bij te nemen maarja ... :/
Tevens is het al bekend dat misschien ook een 3de laptop komt om in te komen.

Ik thuis heb zelf Glasvezel maar als ik zijn laptops hier aansluit werkt ook alleen omdat de Thomson TG789vn de DHCP gebruikt en ook alleen 1 uitgaande heeft.

Vragen:

1:Kan ik de dhcp uitzetten op de Thomson TG789vn ???
2: Kan ik bij de providers extra IP adressen inkopen ???
3: Kan iemand mijn uberhaupt advies geven over deze zaak ??

Alvast bedankt voor de moeite en jullie hulp !! :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Meerdere VPN-verbindingen over één uitgaand IP kan prima, dat moet op de VPN-'router' worden toegestaan. Ik zou geen extra internetverbinding nemen maar even contact opnemen met degene waarheen je inbelt.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Met ^^

Sowieso is meerdere ip adressen voor thuis duur al kan je het bij bepaalde glasvezel providers (waaronder die van mij) wel krijgen. En meerdere internetabbo's werkt uiteraard wel maar is ook duur en lijkt me daarnaast niet heel erg handig met netwerkstructuur e.d.

Overigens DHCP uitzetten op dat ding schiet je niks mee op als het al kan aangezien feit blijft dat je slechts 1 extern ip van je provider krijgt.

[ Voor 23% gewijzigd door ik222 op 19-09-2010 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee want dat is speciaal zo gedaan.
Zoals ik al zei ik heb gewoon meerdere uitgande ip's hebben, en dus niet contact openemen met VPN want hun blokkeren dat express.

dus misschien een andere oplossing vanaf de providers kant !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:58
Dan moet je gaan kijken naar zakelijke internetabonnementen waar je meerdere IP adressen kunt krijgen. Daarnaast zou je ook kunnen kijken naar een (betaalde) proxy server. Deze heb je meestal al vanaf 5 euro per maand. Qua beveiliging is de tweede oplossing natuurlijk wel minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Dan moet je inderdaad contact opnemen met je provider en vragen of er mogelijkheden zijn om meerdere public ip's te krijgen. Bij UPC kan het voor zover ik weet in ieder geval enkell met een zakelijk abbo.

Verder lijkt het mij wel een lekker onhandige opzet van het bedrijf van je vader dan aangezien dit toch niet heel gek is dan iemand twee of meer laptop vanaf hetzelfde ip gebruikt. Lijkt mij dat daarvoor toch wel wat te regelen zou moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik snap dat jullie zo graag deze probleem makkelijk willen oplossen doormiddel van de VPN verbinding :P
Zelf snap ik het compleet en als het kon had ik het natuurlijk jullie niet eens lastig gevallen.

@ ik222 klopt upc kan alleen met een zakelijk abbonament 1 had namelijk al geinformeerd.

Iemand bekend of ik meerdere ip's kan inkopen bij KPN glasvezel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Voor zover ik weet kan het daar ook niet op een consumenten glasvezel verbinding, enkel met een zakelijke verbinding.

Maar misschien moet je dan inderdaad gewoon kijken naar een zakelijk abbo van bijvoorbeeld UPC...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:49
Volgens mij weet je het antwoord zelf al want de kant waarop je inbelt staat maar 1 connectie per IP adres toe, dus:

1:Kan ik de dhcp uitzetten op de Thomson TG789vn ???

Ja natuurlijk kan dat maar waarom wil je dat?

2: Kan ik bij de providers extra IP adressen inkopen ???

Bel je provider?

3: Kan iemand mijn uberhaupt advies geven over deze zaak ??

Als de andere kant zijn instellingen niet wil aanpassen zodat je meerdere connecties vanaf hetzelfde IP adres kan maken, zie punt 2.

I'm not deaf, I'm just ignoring you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-10 18:03
Verwijderd schreef op zondag 19 september 2010 @ 21:11:
ik snap dat jullie zo graag deze probleem makkelijk willen oplossen doormiddel van de VPN verbinding :P
Zelf snap ik het compleet en als het kon had ik het natuurlijk jullie niet eens lastig gevallen.

@ ik222 klopt upc kan alleen met een zakelijk abbonament 1 had namelijk al geinformeerd.

Iemand bekend of ik meerdere ip's kan inkopen bij KPN glasvezel ?
Informeer zelf eens bij kpn?

Probeer verder je verhaal wat leesbaarder te maken, ik moest 5x lezen voordat ik het uberhaupt kon volgen.

Als ik het goed begrijp is dus gewoon het probleem dat de tent waarmee de vpn verbinding gemaakt wordt gewoon 1 connectie per IP toestaat, en daarom dus een 2e laptop, ook al hangt ie achter nat, geweigerd wordt.

overigens vind ik je vragen wel erg basic als je zogenaamd als netwerkbeheerder afgestudeerd bent.

Maar goed, UPC zakelijk bied meerdere IP's aan, en bij een ZDSL lijn krijg je ook een eigen subnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:33

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Verwijderd schreef op zondag 19 september 2010 @ 21:11:
Dan zijn we het toch allemaal met elkaar eens dat het bedrijf waar jij of jouw vader met VPN verbinding mee maakt, met een simpele muisklik meerdere verbindingen vanaf één IP kan toestaan?
Dat is voor iedereen het eenvoudigst en voor jou het goedkoopst. De VPN concentrator of router wat door het bedrijf wordt beheerd heeft kennelijk een limiet van één verbinding per IP, als hun policy het toelaat kan daar simpel meer van worden gemaakt. Het bedrijf waar ik werk heeft eenzelfde policy, daar worden per inlog niet meer dan twee verbindingen toegestaan. Wil ik er meer, dan kan ik een verzoek indienen.

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodshot
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 26-08 15:24
Afhankelijk van het soort omgeving, is het wellicht ook de moeite waard om te proberen om 1 laptop een VPN op te laten zetten en de andere laptop via de eerste laptop te laten routeren. Wellicht dat een router dit werk zelfs kan overnemen.

Weet je toevallig iets meer over de VPN-configuratie?
Is het inderdaad de werkgever die het aantal VPN's per IP limiteert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is gelimiteert en zal voorlopig ook zo blijven.
Waarom ? Als antwoord kreeg ik: heeft met beveiliging te maken.
Er mag alleen ingekocht worden van 1 laptop op 1 verbinding.

wat mij vader nodig heeft is inkopen op 2 laptops met 1 verbinding.
Maar dit kan dus niet met 1 verbinding.

Kan iemand mij uitleggen hoe ik de DHCP uitzet op mijn Thomson want ik kan deze mogelijkheid echt niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02:05

BHQ

Verwijderd schreef op zondag 19 september 2010 @ 20:54:
Tevens ben ik als netwerkbeheerder afgestudeerd dus kom uit de meeste problemen wel uit !
Zei dat tegenwoordig nog maar wat..

Als je de DHCP op dat apparaat gaat uitzetten komt het erop neer dat je een statisch IP moet gaan instellen wat in het subnet zit van dat apparaat valt. Het ding doet nogsteeds NAT namelijk. Zonder NAT (als dat überhaupt kan op dat modem) is het nog maar de vraag of je meer dan een enkele IP lease krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbert
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 28-09 17:21
Verwijderd schreef op zondag 19 september 2010 @ 21:37:
...
Kan iemand mij uitleggen hoe ik de DHCP uitzet op mijn Thomson want ik kan deze mogelijkheid echt niet vinden.
Deze EB is erg 'beveiligd' door kpn.
kpn geeft de firmware niet vrij waardoor je er bijna niets in kan stellen :-(

daarnaast is je probleem daardoor niet verholpen

edit:
zie ook deze link

[ Voor 13% gewijzigd door Killerbert op 19-09-2010 22:25 ]

Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch... My specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Waarom neem je niet een zakelijke abo bij de KPN? Dan krijg je geloof ik al 8 ipadressen en ben je klaar.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kijk daar heb ik wat aan.
Alleen moet ik zeker een kvk hebben maar dat is nog wel te regelen.

Bedankt voor jullie hulp.

Kan gesloten worden !
Pagina: 1