Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanjo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 04-11-2019
Ben helemaal geen tv kijker. Als ik iets kijk, is het bijna altijd via uitzending gemist.

Daarom zoek ik iets om dat makkelijk op mijn tv te doen. Telkens de laptop eraan hangen met alle kabels (beeld/ geluid en adapter) wordt me teveel werk, dat moet handiger kunnen.

Ik heb al wat mogelijkheden bekeken:

-Mediaspeler
-Htpc
-Ps3
-nieuwe laptop

Htpc en ps3 ben ik eingelijk al van teruggekomen. Dit zijn de duurdere opties en zoals ik al zei ik kijk heel weinig tv. Ook bijna nooit geen films en series meer , en ik wil het eigenlijk ook lekker goedkoop en plug&play houden.

Ik twijfel nu dus tussen een mediaspeler of een nieuwe laptop. Wat ik nu gebruik is nog een oud bakbeest en ik wil misschien over stappen naar een netbook/notebook om 's avond lekker mee op de bank een beetje te kunnen surfen, niet meer dan dat, en dus misschien aansluiten via hdmi (meteen geluid erbij) voor uitzending gemist. Echter is een nieuwe laptop niet per se nodig en vraag ik me nog steeds af of een netbook/notebook (acpire timeline 1810 b.v.) niet te klein is om op te surfen. Ik las hier al verschillende verhalen dat door de lage resolutie's webpagines slecht werden weergeven etc ......

Een mediaplayer lijkt tot nu toe de beste/goedkoopste oplossing. Kan iemand mij echter vertellen of ik daar probleemloos uitzending gemist/ rtl gemist/ youtube e.d. mee af kan spelen? Ik weet dat de ps3 dit namelijk niet kan vanwege het gebrek aan een ingebouwde webbrowser. Je kan dan wel weer streamen etc, maar dan moet ik de pc boven weer aan gaan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanjo
edit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhanssen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-09 14:18

nhanssen

QVL is non-tweakers

.... Telkens de laptop eraan hangen met alle kabels (beeld/ geluid en adapter) wordt me teveel werk, dat moet handiger kunnen.
... en ik wil het eigenlijk ook lekker goedkoop en plug&play houden...
Simpeler kan het haast niet wil ik er mee zeggen.

Of moet het nog eenvoudiger?

[ Voor 5% gewijzigd door nhanssen op 20-09-2010 18:14 ]

Spec's PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:12
UPC biedt het ook aan via hun decoder. Werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muttley
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-04 17:21

An 11 is a 10 that swallows

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanjo
nhanssen schreef op maandag 20 september 2010 @ 18:13:
[...]

[...]

Simpeler kan het haast niet wil ik er mee zeggen.

Of moet het nog eenvoudiger?
Ja je beoelt dus dat een "laptop" de beste oplossing is? Het is inderdaad vrij eenvoudig waare het niet dat ik nu nog een lomp bakbeest heb (laptop) met kapotte accu. Een kleine notebook of netbook die ik via hdmi kan verbinden (scheelt me weer een kabel voor geluid) lijkt me idd al een flinke verademing. Om daarvan de adapter aan te sluiten lijkt me onontkoombaar, want zon ding zal na 2 uur videostreamen via wifi ook wel leeg zijn...Maar dit is dus wel een wat duurdere oplossong dan een mediaspeler. En ook gaat het "zappen" vanaf de bank dan niet :)
UPC biedt het ook aan via hun decoder. Werkt perfect.
Ben ik vergeten te melden. Ik kan hier helaas geen kabel ontvangen. Kijk televisie via de schotel.
Leuk apparaat. Maar geen ingeboude webbrowser als ik het goed bekijk? Dus moet ik boven eerst uitzending gemist opstarten en dan onder gaan bekijken?

[ Voor 24% gewijzigd door Twanjo op 20-09-2010 18:55 ]

Pagina: 1