Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Wij hebben op dit moment een Plasma HD-Ready tv boven onze gashaard hangen. Nu zouden wij graag een Full HD tv kopen. Nu zou ik graag willen weten of ik er weer een plasma boven moet hangen of dat het ook een LCD Tv mag zijn.

Groeten,

Mathijs

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

LCD-tv's staan erom bekend slechter te presteren wanneer ze boven gashaarden worden gehangen, vooral Nefit-haarden schijnen nogal warme kleuren te veroorzaken die niet te corrigeren zijn. Op den duur wordt de televisie zelfs verwend, en vertikt hij te werken wanneer de lokale temperatuur niet minstens vijfentwintig graden is.

Nee, wat is het probleem? Het hangt maar net van het model af, vooral qua bouw en aërodynamiek, of de warmte erachter blijft hangen en zo eventueel voor problemen gaat zorgen. Een televisie kan zijn warmte natuurlijk slecht kwijt aan warme lucht, dus ik zou voor een zo energiezuinig mogelijk model gaan.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Ik denk dat de TS even duidelijk moet maken dat z'n vraag slaat op de plek waar het toestel moet komen te hangen.

Verwijderd

Topicstarter
De tv hangt boven een marmeren schouw die 40 cm naar voren steekt. Waardoor de meeste warmte voor de televisie langsgaat. De tv hangt ongeveer 20 cm boven deze marmeren plaat.

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2010 21:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
Niemand die hier ervaring mee heeft?