Verwijderd

Topicstarter
Beste mede Tweakers,

Ik ben momenteel aan het kijken voor een netbook voor ene vriend van mij. Nou kom ik in de prijs range (tot max 300,-) vaak uit op een Atom N450 als ik naar nieuwe laptops kijk. Dus ben ik eens gaan kijken wat ik voor hetzelfde geld 2de hands kan krijgen. Dit blijkt vaak een M750 cpu te zijn. Mijn vraag aan jullie was welke van de 2 ik beter voor mijn vriend kan kiezen. Ik stel deze vraag namelijk omdat ik geen goed vergelijking materiaal kan vinden. Het belangrijkste dat mijn vriend erop gaat doen is VMware. De enige VMware machine's die hij draait gebruiken max 512 MB RAM, hij gebruikt dus geen 64bits CPU. Hij gaat zeker geen grafische dingen doen. Resolutie die hij max nodig heeft is 1366x768. Mijn vraag luidt dus:

Wat is beter de Atom N450 of M750

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2010 16:31 ]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Zoek dan benchmarks op, dan weet je het verschil. Maar VMs op een netbook? Zinloos, zo'n N450 is leuk voor beetje internetten en single-tasken, meer niet.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-01 18:26
gambieter schreef op zondag 19 september 2010 @ 16:33:
Zoek dan benchmarks op, dan weet je het verschil. Maar VMs op een netbook? Zinloos, zo'n N450 is leuk voor beetje internetten en single-tasken, meer niet.
Virtual machines werkten jaren geleden op tragere CPU's ook goed, dus in principe kan het gewoon.

Verwijderd

Topicstarter
gambieter schreef op zondag 19 september 2010 @ 16:33:
Beste Gamebieter,

Ik heb uiteraard gezocht op benchmarks, ik heb alleen niks VERGELIJKENDS kunnen vinden. Misschien dat ik verkeerd heb lopen zoeken maar ik heb niks kunnen vinden. Daarom heb ik er hier een post van gemaakt.

• Skull_One
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-01 10:21
Lees anders eens wat meer over de CPU's in kwestie:

Wikipedia: Pentium M
Wikipedia: Intel Atom

Beide platforms zijn helaas niet erg rap. Wellicht moet je afwegen of het niet de moeite waard is iets dieper in de buidel te tasten en een wat geschiktere oplossing te zoeken?

Look at it this way... in a million years, who's gonna care?

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op zondag 19 september 2010 @ 16:39:
Ik heb uiteraard gezocht op benchmarks, ik heb alleen niks VERGELIJKENDS kunnen vinden. Misschien dat ik verkeerd heb lopen zoeken maar ik heb niks kunnen vinden. Daarom heb ik er hier een post van gemaakt.
Een benchmark geeft je een score. Die scores kun je toch gewoon vergelijken?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
gambieter schreef op zondag 19 september 2010 @ 17:00:
[...]

Een benchmark geeft je een score. Die scores kun je toch gewoon vergelijken?
Daar heb je helemaal gelijk in, mits de benchmarks hetzelfde zijn ;)

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Voor dat geld moet je gewoon niets verwachten.

Als je naar bijv passmark kijkt, scoort de N450 322 punten, de m750 475 punten. Je zou bijna kunnen stellen dat de m750 beter presteert. En dat is ook zo, maar met dergelijk lage scores doet het er bijna niet meer toe.

Vergelijk bijv wat een redelijk instap processortje van 90 euro voor een desktop doet, de X4 635 dan scoort die zo'n 3324 punten. Dat is pakweg 10 keer beter...
Pagina: 1